Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Vegar

Mener jeg leste ett sted at en kunne se hvor mye strøm som har gått med på å lade bilen. Er det mulig? Med kun Easee, eller må en ha det i lag med tibber og tibber pulse?

JFa

Easee og Tibber app, visning av strømforbruk

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


Vollis47

Sitat fra: JFa på torsdag 05. september 2019, klokken 23:58
Easee og Tibber app, visning av strømforbruk

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk

Inkluderer denne prisen nettleie, eller er det kun strøm?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

JFa

Kun strøm, nettleie faktureres av den lokale netteier, foreløpig.

andy99

Flere som har fått til sendt forbedret lokk (gummi lokk) til type 2 stikket? Ser ikke helt poenget med å montere det, gummileppa som sitter der fra før virker grei nok.
Fikk også med et polert metall oppheng til kabel, det var greit :)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: andy99 på onsdag 18. september 2019, klokken 11:00
Flere som har fått til sendt forbedret lokk (gummi lokk) til type 2 stikket? Ser ikke helt poenget med å montere det, gummileppa som sitter der fra før virker grei nok.
Fikk også med et polert metall oppheng til kabel, det var greit :)
Fikk dette for flere uker siden til begge mine bokser.

Synes opphengskroken var forholdsvis liten. Har ikke prøvd enda, men det blir temmelig trangt med Meneskes type 2 kabel.

eadie

Viktigste for Easee må være å få ut denne etterlengtede appen sin.

Det tar på tiden...
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Backspace

Er det mulig å montere Easee ladestasjon "horisontalt", dvs vri den 90 grader? Har en bjelke jeg tenkte den kan monteres på men det er litt trangt med kabel som skal inn på topp så lurer på om den kan monteres horisontalt...
2016 Renault Twizy

turfsurf

Sitat fra: Backspace på tirsdag 24. september 2019, klokken 22:46
Er det mulig å montere Easee ladestasjon "horisontalt", dvs vri den 90 grader? Har en bjelke jeg tenkte den kan monteres på men det er litt trangt med kabel som skal inn på topp så lurer på om den kan monteres horisontalt...
Den er ihvertfall ikke lagd for det, men går vel hvis du avlaster type 2 kabelen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rav4_EV

Svaret er nok eller å lese produsentens dokumenter fremfor å drive spekulasjoner.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

pberg

Sitat fra: Backspace på tirsdag 24. september 2019, klokken 22:46
Er det mulig å montere Easee ladestasjon "horisontalt", dvs vri den 90 grader? Har en bjelke jeg tenkte den kan monteres på men det er litt trangt med kabel som skal inn på topp så lurer på om den kan monteres horisontalt...

Du kan fore denne nedenfra, eller bakfra. Hvis det hjelper deg noe?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Lars C. Krogenæs

#461
Sitat fra: pberg på onsdag 25. september 2019, klokken 09:56
Du kan fore denne nedenfra, eller bakfra. Hvis det hjelper deg noe?

Kan også "fores" bakfra, slik at ingen kabler er synlige....

Her er bilde av boks foret nedenfra...

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Backspace

Problemet mitt er at kabel kommer fra siden av, samt boksen er litt for stor å monteres vanlig vei, så ved horisontal montering så hadde det gått fint. Da vil også ladekabel ligge fint over en kant så blir ikke stress på kabel og boks er også montert under tak så vann er heller ikke problem. Var mere om det er noe "med ventilasjon" eller annet som gjør at det ikke er lovlig å montere denne feil vei :)  Har sendt sprøsmål til Easee men ikke svar enda.   
2016 Renault Twizy

Radiobil1

Hvordan funker Easee på de forskjellige Zoe utgavene. Har 400v inn og 22kw/32a som maks ut av lader.
Hvor lang tid bruker man på å lade opp de forskjellige Renaultene på å lade fra 20-100%?

Erik Ola Ulvestad



Sitat fra: Backspace på onsdag 25. september 2019, klokken 10:47
Var mere om det er noe "med ventilasjon" eller annet som gjør at det ikke er lovlig å montere denne feil vei :)  Har sendt sprøsmål til Easee men ikke svar enda.

Det er heilt klart best å sjekke. Både Easee og Zapcharger er rimelig tettpakka, både med komponentar og smartness. Er det noko som er drepen for smart(og ikkje så smart) elektronikk så er det nettopp temperatur. Bilder av innmaten i Zapcharger med alle sine rele, osv, viste også ei vifte! Det er litt falitterklæring i mine auge (med forbehold om det faktisk _ikkje_  var ei vifte). Sikkert mange her som kan av-/bekrefte dette.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA