Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

oStoreBil

Sitat fra: turfsurf på fredag 24. mai 2019, klokken 17:04
Sitat fra: oStoreBil på fredag 24. mai 2019, klokken 15:20
Kanskje dumt spørsmål, men må man være kunde av Tibber for å få denne lastbalanseringen mellom Pulse og Easee?
Ja, lastbalanseringen gjøres av Tibber via API både fra Pulse og Easee. Tibber har foresten ett veldig greit GraphQL API for å hente ut info til eget bruk.

Kult, men jeg vil egentlig være leverandør uavhengig. Hørt rykter om at Easee kommer med flere produkter. Et produkt vil være noe ala Pulse. Men ingenting er bekreftet.

Burger

Jeg og vil være leverandøravhengig, men så lenge påslaget til tibber er 39 kr i måneden uansett hva man handler og kobler sammen og det bare virker, så svelger jeg den kamelen.

Det eneste jeg vil sjekke før jeg handler easee ladestasjon med tibber kobling er at jeg kan koble det mot noe annet enten ved hjelp av konfig eller flashing av fw. Exitstrategi er jeg bevist på. Av og til så er 4k handlet i duppeditter verdt går i dass, men 2 easee som jeg har lyst på blir litt for dyrt til det.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

turfsurf

Sitat fra: Burger på lørdag 25. mai 2019, klokken 22:06
Det eneste jeg vil sjekke før jeg handler easee ladestasjon med tibber kobling er at jeg kan koble det mot noe annet enten ved hjelp av konfig eller flashing av fw. Exitstrategi er jeg bevist på. Av og til så er 4k handlet i duppeditter verdt går i dass, men 2 easee som jeg har lyst på blir litt for dyrt til det.
Easee har ett WiFi grensesnitt. Skal gå å koble den på egen WiFi. Ting er vel ikke helt ferdig, men tror ikke easee blir ett hinder i så måte.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Joltus

Sitat fra: oStoreBil på fredag 24. mai 2019, klokken 17:10
Sitat fra: turfsurf på fredag 24. mai 2019, klokken 17:04
Sitat fra: oStoreBil på fredag 24. mai 2019, klokken 15:20
Kanskje dumt spørsmål, men må man være kunde av Tibber for å få denne lastbalanseringen mellom Pulse og Easee?
Ja, lastbalanseringen gjøres av Tibber via API både fra Pulse og Easee. Tibber har foresten ett veldig greit GraphQL API for å hente ut info til eget bruk.

Kult, men jeg vil egentlig være leverandør uavhengig. Hørt rykter om at Easee kommer med flere produkter. Et produkt vil være noe ala Pulse. Men ingenting er bekreftet.
Det stemmer det. En kompis jobbet med utviklingen av denne. Det kommer.

oStoreBil

Sitat fra: Joltus på søndag 26. mai 2019, klokken 20:09
Sitat fra: oStoreBil på fredag 24. mai 2019, klokken 17:10
Sitat fra: turfsurf på fredag 24. mai 2019, klokken 17:04
Sitat fra: oStoreBil på fredag 24. mai 2019, klokken 15:20
Kanskje dumt spørsmål, men må man være kunde av Tibber for å få denne lastbalanseringen mellom Pulse og Easee?
Ja, lastbalanseringen gjøres av Tibber via API både fra Pulse og Easee. Tibber har foresten ett veldig greit GraphQL API for å hente ut info til eget bruk.

Kult, men jeg vil egentlig være leverandør uavhengig. Hørt rykter om at Easee kommer med flere produkter. Et produkt vil være noe ala Pulse. Men ingenting er bekreftet.
Det stemmer det. En kompis jobbet med utviklingen av denne. Det kommer.

Nice!

KetOR

Fikk montert min Easee i dag, ferdigstilling av oppsett via HotSpot wifi og kobling mot Tibber var gjort på ca 2 minutt.

Veldig enkelt, ingen problemer med 4G koblingen heller.

mr.rs4

Vurdere sterkt en Easee lader, og kanskje med Tibber abb.

Men har noen spørsmål her:

1. Vil det være problem med CSS montert på TMX? Har lagt inn bestilling på CSS adapter hos Tesla.

2. Lyse og Easee - Er det noen fordeler å ha Lyse strøm og Easse? Eller må man over til Tibber for "hele" huset?

3. Vil Easee fungere med Lyse Strøm? Eller mister man mange funksjoner med å ikke har Tibber?

4. Hvordan sjekker Easee/Tibber om bilen trenger strøm? Og hvordan sjekker man bilen trenger forvarming til batteriet før bilen brukes? Kan dette settes opp via mobil app?

5. Har egen sikrings boks i garasjen, hva ville dere anslått hva det ville kostet for å sette opp denne Easee boksen rett ved siden av sikrings boksen(lader TMX idag med Tesla portable lader idag) i garasjen?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

eisa01

Tibber er ihvertfall billigere enn Lyse.
Både Lyse og tibber tar 39 kr/mnd i fastbeløp, men Lyse tar hele 6.3 øre/kWh påslag mens Tibber var på 2.92 øre/kWh i mai.

Prisene på elsertifikater har gått mye ned i vår, så påslaget til Tibber har gått ned, men veldig få andre strømleverandører har justert ned og tar det heller i egen lomme ;)

srd



Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 01. juni 2019, klokken 23:44
Vurdere sterkt en Easee lader, og kanskje med Tibber abb.

Men har noen spørsmål her:

1. Vil det være problem med CSS montert på TMX? Har lagt inn bestilling på CSS adapter hos Tesla.

2. Lyse og Easee - Er det noen fordeler å ha Lyse strøm og Easse? Eller må man over til Tibber for "hele" huset?

3. Vil Easee fungere med Lyse Strøm? Eller mister man mange funksjoner med å ikke har Tibber?

4. Hvordan sjekker Easee/Tibber om bilen trenger strøm? Og hvordan sjekker man bilen trenger forvarming til batteriet før bilen brukes? Kan dette settes opp via mobil app?

5. Har egen sikrings boks i garasjen, hva ville dere anslått hva det ville kostet for å sette opp denne Easee boksen rett ved siden av sikrings boksen(lader TMX idag med Tesla portable lader idag) i garasjen?

1. Easee har type-2-kontakt. Så det fungerer både på biler med CCS og Tesla-plugg (s og x).

2. Vet ikke. Om Easee har åpent API, så kan alle i teorien benytte seg av mulighetene i ladeboksen. Spørsmålet er vel heller om andre kommer til å gjøre det i like stor grad som Tibber.

3. Mister vel muligheten til å lade når strømmen er billigst.

4. Batterietstatus får Tibber ved at du legger til bilen i Tibber-appen. Tibber bruker APi-et til Tesla for å lese batteristatus. Om en ikke har Tibber, så vil vel bilen "be om strøm" når den er koblet til lader og den ikke er ladet opp til ønsket nivå.

5. Veldig vanskelig å si og kommer an på mange faktorer. F.eks: Jeg har sikringsboks i garasjen, men måtte bytte inntakskabel til garasjen. Pluss bytte to sikringer i skapet med noen fysisk mindre sikringer for å får plass til kursen til ladeboksen.

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


cscheiene

#354
@mr.rs4

1:

Har ikke peiling

2 og 3:

Lyse tilbyr også Easee lader nå med tilkobling via Smartly og kan også lade når strømmen er billig. Men med tanke på erfaring fra Lyse/Smartly sine apper så er Tibber sin mye bedre

https://www.lyse.no/elbil/hjemme lader

Selv byttet jeg fra Lyse til Tibber og har ikke angrer på det.
Er du medlem av elbilforeningen får du den beste prisen på Easee via Tibber. 

Hei! Jeg bruker Tibber, appen som erstatter strømselskapet og gjør strømregningen lavere med teknologi.

4:

Dette lurer jeg også på, har ikke fått aktivert smartlading hos Tibber enda. De holder på å rulle det ut kunde for kunde.


5:

Alltid vanskelig å si, men Easee laderen virker  veldig enkel å montere. Legg ut jobben på Mitt Anbud så får du priser fra flere. Siden du er Lyse kunde så bor du kanskje i Stavanger/Sandnes området. Jeg har fått best priser hos Vaco Elektro i det siste og de har gjort en bra jobb. De byttet ut min gamle lader til Easee nå nettopp.

mr.rs4

 :+1:
Takker for gode svar og fikk oppklart det meste.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

srd

#356
Med Tibber blir det to regninger. En for strøm og en for nettleie, men du får veldig god oversikt over forbruket i appen. Men er jo bare å teste ut og se hva du synes :) er forresten lurt å bruke referansekode/invitasjon når du oppretter Tibberbruker. Da får du (og den som har gitt deg koden) 500 kr i rabatt i nettbutikken, der de blant annet selger easee boks

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


cscheiene

Du får foreløpig to regninger ja, men Tibber jobber med å få alt på en regning.

goxbox

Hei.
Noen som har fått støtte for å kople opp laderen til Wi-Fi nettet enda? Har selv v.0.99 og står fortsatt at Wi-Fi skal bli klart i april. Hva er status hos dere andre?

Motorwatt

I natt blir det billig å lade bil med strøm fra Tibber:



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA