Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

HAN gir info om belastningen til de 3 fasene. Venter på HAN plugg dings fra www.oss.no som skal vise dette. Oss skal også være åpen, slik at man kan hente ut info og bruke det til ting man programmerer selv. Jeg ser for meg bruke det til å lage et OCPP program som igjen styrer åpne ladestasjoner.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

hemi

HAN viser all faseinfo, med en refreshrate på 10 sec.

elektrolux

Hold oss oppdatert. Spurte Lyse om hva slags info som ligger på HAN porten, og i følge dem er det kun en utregnet kW verdi og ikke amper / fase info på HAN porten.

Nå satser jo både easee og Zaptec Home ( og Zappi som en tilleggs mulighet til CT klemmene ) på info fra HAN porten og er da strengt tatt avhengig av at info om amper og fase ligger tilgjengelig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Står kun om effekt. Ikke strøm:

Det legges opp til at informasjon om løpende forbruksutvikling (effekt), både for eget forbruk og for
eventuell egen produksjon, vil oppdateres via grensesnittet med få sekunders mellomrom
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Filip86

Jeg har en kamstrup måler og Tibber pulse, i appen får jeg ikke noen synligheten på fasene, men via APIet som jeg har koblet til Home assistant får jeg info om antall ampere som forbrukes på mine 3 faser.

Lars C. Krogenæs

#186
Ville jo tro at fravær av faser til lastbalansering mot easee er en glipp. Effekt i kW gis hvert 2,5 sekund (hvert 10. sekund hos Kamstrup), mens A per fase gis hvert 10. sekund. Burde være enkelt å programmere dette.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Burger

Sitat fra: Filip86 på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:43
Jeg har en kamstrup måler og Tibber pulse, i appen får jeg ikke noen synligheten på fasene, men via APIet som jeg har koblet til Home assistant får jeg info om antall ampere som forbrukes på mine 3 faser.
Kan du utdype hvordan du koblet de sammen?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

bjornb

#188
Ut i fra Tibber API'et så ser det ut som Pulse gir info om individuelle faser:
https://developer.tibber.com/docs/reference#livemeasurement
Se LiveMeasurement delen, data om individuelle faser tilsynelatende hvert 10 sekund på enkelte typer målere.
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

Burger

Bjornb: Ah, hadde håpet det var direktekommunikasjon. Har lekt litt med api-et i skyen :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

turfsurf

Sitat fra: bjornb på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:56
Se LiveMeasurement delen, data om individuelle faser tilsynelatende hvert 10 sekund på enkelte typer målere.
Jeg tolker det litt annerledes, som at på to type målere er det tilgjengelig på målinger med timestamp som går opp i 10, mens på andre målere er det alltid tilgjengelig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Joltus

Spurte en kompis som driver og utvikler et grensesnitt mellom han og ladestasjon.

Han sier de får ut info om strømtrekket på hver fase.

bjornb

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:50
Sitat fra: bjornb på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:56
Se LiveMeasurement delen, data om individuelle faser tilsynelatende hvert 10 sekund på enkelte typer målere.
Jeg tolker det litt annerledes, som at på to type målere er det tilgjengelig på målinger med timestamp som går opp i 10, mens på andre målere er det alltid tilgjengelig.
Enig, dårlig formulering fra min side.
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

srd

Er det noen av dere som har bestilt som har fått Easee? Skulle ikke de første bli levert nå i februar?

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk


andy99

Jeg har ikke fått enda. Fikk en mail tidlig på året med levering uke 8, snakket med de nå denne uken, ny levering uke 12/13. Pulse bestilt samtidig har levering utsatt til mars. Begge bestilt tidlig i desember 2018.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA