Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Joltus

Hos Lyse er det jo en del som må bytte måler igjen hvis de skal ha HAN porten åpnet, fordi HAN porten brukes av en boks ved siden av fra smartly.

Stark

Sitat fra: Joltus på torsdag 07. februar 2019, klokken 07:39
Hos Lyse er det jo en del som må bytte måler igjen hvis de skal ha HAN porten åpnet, fordi HAN porten brukes av en boks ved siden av fra smartly.

Hos Ringerikskraft Nett er det samme greia. HAN porten er åpen, men ingen RJ45 plugg siden de kjøpte målerne før standard var bestemt. Jeg får ny måler i Q1-Q2...

elektrolux

Jeg får ny måler slik at jeg kan koble til Pulse. Virker veldig kostbart bare for å kunne se forbruket vårt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Stark

Sitat fra: elektrolux på torsdag 07. februar 2019, klokken 15:27
Jeg får ny måler slik at jeg kan koble til Pulse. Virker veldig kostbart bare for å kunne se forbruket vårt.

Dyrt for kraftselskapet ja..
På han jeg snakket med virket det som de kun ville bytte måler til de som spurte om dette. Tror ikke de forstår at utviklingen går mot at alle snart vil be om muligheten for dette.

Mazzbot

Her ser dere pulse aktivert og hvordan det ser ut i appen . Jeg har også sensibo som jeg kan styre varmepumpen med . Har lagt inn snarvei fra Siri så jeg kan ai at det skal bli kaldt eller varmt .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Salt-Hv27

#155
Tibber ... ble bestilt i november, skulle leveres i slutten av januar, så er det utsatt, og utsatt, nå uke 9-10. Ikke akkurat hurrarop. Men 8A med schukokontakt går greitt, det.
--
C-zero 2016
Grand C4 GrandTourer 2018
3 kW solcelleanlegg på taket
Østfold

turfsurf

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 07. februar 2019, klokken 17:49
Her ser dere pulse aktivert og hvordan det ser ut i appen . Jeg har også sensibo som jeg kan styre varmepumpen med . Har lagt inn snarvei fra Siri så jeg kan ai at det skal bli kaldt eller varmt .
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Cral

Med Tibber kan Easee + Pulse,  lastbalanserer Easee mot totaltforbruket i huset.

https://www.easee.no/spesifikasjon/
"LASTBALANSERING
... Støtte for trådløs lastbalansering mellom hovedsikring og Tibber Pulse "
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

turfsurf

Synd ikke andre ting kan lastbalanseres og. HAN porten blir ikke aktivert før mai fikk jeg beskjed om fra Skagerak nett....
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Med Zappi og Eddi kan både lading og resistive laster som vvb og varmekabler i huset lastballanseres uten krav til abonnement.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Joltus

De driver og utvikler han tilkobling til easee som ikke trenger tibber.

emmern

Sitat fra: Cral på lørdag 09. februar 2019, klokken 11:56
Med Tibber kan Easee + Pulse,  lastbalanserer Easee mot totaltforbruket i huset.

https://www.easee.no/spesifikasjon/
"LASTBALANSERING
... Støtte for trådløs lastbalansering mellom hovedsikring og Tibber Pulse "

Hvordan vet Pulse hvilke faser som blir belastet? :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Joltus

Vil da inderlig håpe at husets strømmåler leser den informasjonen?

Motorwatt

#163
Synes dette er litt klønete forklart, og ikke slik jeg har oppfattet det. Jeg regner med at man kan sette et maksimalt strømforbruk i Tibber appen, og når Pulse signaliserer at denne terskelen er nådd, så slås laderen av eller reduserer. Kommunikasjonen må vel da foregå fra Pulse til lader, og ikke mellom hovedsikring og Tibber Pulse?

Sikring>Pulse>Tibber App>Lader
Alt.
Sikring>Pulse>Lader

eller?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. februar 2019, klokken 20:09
Med Zappi og Eddi kan både lading og resistive laster som vvb og varmekabler i huset lastballanseres uten krav til abonnement.
Så man trenger Zappi, Eddi, Harvi og helst HUB ? Og for trefase må man vente på Zappi 3D? Vurderer Zappi, men virker som mye knot.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA