Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Trond.m

#90
Tja, leser dette i BMW Blog

https://www.bmwblog.com/2019/01/04/electric-invasion-meet-some-of-the-electric-bmws-coming-by-2025/

«We already know quite a bit about the BMW iX3 and have already seen several spy photos of it, as well as a concept. In a nutshell, the BMW iX3 is going to be an electrified version of the current BMW X3, built on the same chassis. main differences will be that it will, obviously, be fully electric and only rear-wheel drive. It will also have a range of about 250 miles, give or take a couple, and will be capable of DC fast charging. The iX3 will likely debut in 2020, with it possibly being revealed late next year»

Ansjosfilet

Den blir levert med Xdrive for de som ønsker.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

geear

Hva slags mail er det du refererer til?

Ansjosfilet

Jeg fikk en mail fra Bavaria der det blant annet stod:

«Nylig ble det også lagt frem at bilen vil kunne bli levert med BMW sitt xDrive system, som gjør denne modellen til en fantastisk spenneden nyhet.
Ta gjerne kontakt for en hyggelig bil prat.»
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

JorgenM

Men det er jo gode nyheter. Et rykte sa vel at 4wd vil komme som tilvalg litt etter 2wd-versjonen ("Kina-versjonen")
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Sitat fra: JorgenM på søndag 06. januar 2019, klokken 17:34
Men det er jo gode nyheter. Et rykte sa vel at 4wd vil komme som tilvalg litt etter 2wd-versjonen ("Kina-versjonen")
Ja, hvis det stemmer. Det har vel skjedd at en forhandler har sagt noe
som viser seg ikke å ha rot i virkeligheten  ;)

JorgenM

Ja, tar det med en skuffe sjøsalt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 06. januar 2019, klokken 11:13
Jeg fikk en mail fra Bavaria der det blant annet stod:

«Nylig ble det også lagt frem at bilen vil kunne bli levert med BMW sitt xDrive system, som gjør denne modellen til en fantastisk spenneden nyhet.
Ta gjerne kontakt for en hyggelig bil prat.»
Ja, det er jo fantastisk, da kommer den vel med frontmontert elmotor, transferkasse og mellomaksling da. :laugh:

Kan ikke se å ha fått noe fra Bavaria selv, selv om den originale Bavariaen er hjemmeforhandleren min. Sist mail jeg fikk fra de var 19. februar 2018. Har vel glemt å trykke på noe sånn personverngreier da vel.  ???

Rabiat22

Synes teknisk at IX3 ligge litt bak MB, Audi og Jaguaren. Håper på mere en 270 hk. Er litt redd for at dette blir som MB sin B 250 Eletric. Hastfult og rot i hop......

Venter på noe å bli begeistret for :)

Cral

Teknisk bak? På hvilke områder da?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Rabiat22

Sitat fra: Cral på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:08
Teknisk bak? På hvilke områder da?
En motor, 270 hk, gjennbruk avb X3 skall. Da blir prisingen meget spennende....  350-450k?
MB ser ut till å bli ca 600k+....

Gleder meg til å se hva det blir :)

Ansjosfilet

Broom var nylig på elbilmesse i Gøteborg. Står litt om ix3 her.

https://www.tv2.no/a/10273307/
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Cral

Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:15
En motor, 270 hk, gjennbruk avb X3 skall. Da blir prisingen meget spennende....  350-450k?
MB ser ut till å bli ca 600k+....

Gleder meg til å se hva det blir :)

det er vel hintet frempå at det kanskje kommer xDrive, vet vi at den kun kommer med en motor?

Jeg syntes det er litt tidlig å begynne og si den ligger teknisk bak, når vi fortsatt er på konsept utgave av bilen, og den blir sammenlignet med en bil som fortsatt er på prototype. Ja, ECQ er litt nærmere produksjon, men vi har vel ikke fått endelig produksjonsmodel av noen av dem, med fulle spec, og pris? Og om vi har fått fulle spec på ECQ, så høres det ikke bra ut at den mangler batterivarme. Nå sammarbeider jo Mercedes en del med Nissan fra før (f.eks pickupen) så kanskje de har lånt litt elbil kunnskap fra Nissan i samme slengen?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

bobakka

Sitat fra: Cral på onsdag 09. januar 2019, klokken 10:07
Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:15
En motor, 270 hk, gjennbruk avb X3 skall. Da blir prisingen meget spennende....  350-450k?
MB ser ut till å bli ca 600k+....

Gleder meg til å se hva det blir :)

det er vel hintet frempå at det kanskje kommer xDrive, vet vi at den kun kommer med en motor?

Jeg syntes det er litt tidlig å begynne og si den ligger teknisk bak, når vi fortsatt er på konsept utgave av bilen, og den blir sammenlignet med en bil som fortsatt er på prototype. Ja, ECQ er litt nærmere produksjon, men vi har vel ikke fått endelig produksjonsmodel av noen av dem, med fulle spec, og pris? Og om vi har fått fulle spec på ECQ, så høres det ikke bra ut at den mangler batterivarme. Nå sammarbeider jo Mercedes en del med Nissan fra før (f.eks pickupen) så kanskje de har lånt litt elbil kunnskap fra Nissan i samme slengen?

Prøvekjørte en 2l diesel X3 i helgen - og er kjempefornøyd.
Hvis iX3 er i nærheten av den har jeg ingen betenkeligheter med å handle - hvis det går grei hengerlast da..
Forstår ikke helt argumentet med at den er teknisk bakpå.
Går utenpå alle bilene jeg har hatt før - med god margin.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

JorgenM

Ja det er mye teknikk på BMW som jeg savner med f.eks Tesla. BMW er mindre gimmick og mer nytte.

X3'n jeg prøvekjørte var egentlig litt dårlig utstyrt også, hadde ikke engang ryggekamera :o

Ellers samme opplevelse som deg. Prøvekjøring av fossil X3 var en meget god opplevelse :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA