Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Body of 100% steel ?

Startet av Disqusor, tirsdag 27. november 2018, klokken 22:07

« forrige - neste »

Disqusor


JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ansjosfilet

Om den kanskje ikke får sjelett av karbonplast, så håper jeg egentlig den får i hvert fall karosseriplater i plast. i3 har dette og er ikke noe jeg tenker på i det daglige. Sparer mye vekt og rustproblemer.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Trond.m

X3 har jo allerede flere karosserideler i aluminium, og det er vel lite å vinne på å erstatte dette med plast.

hELgenen

Jo,steinsprutskader. Alu blir det bulk på,plastikk/karbon kun lakkskade. Letter å fikse skaden på plast,mye billigere også. Og en bulk i alu som følge av steinsprut er ikke pent,mens litt steinsprut på plast/karbon kan en leve med.

DieselVegard

Sitat fra: hELgenen på lørdag 23. mars 2019, klokken 19:29
Jo,steinsprutskader. Alu blir det bulk på,plastikk/karbon kun lakkskade. Letter å fikse skaden på plast,mye billigere også. Og en bulk i alu som følge av steinsprut er ikke pent,mens litt steinsprut på plast/karbon kan en leve med.

Så en hvit Leaf i dag, men noen småbulker. Var brune flekker over hele bilen. Takk for plast på i3...
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA