Vi må nok regne med at den blir liggende ganske nærme EQC'en i spec's.
De kan vel ikke engang si om den får X-drive og hengerfeste ?
Men større bakkeklaring enn EQC får den for håpentligvis. Bedre rekkevidde er heller tvilsomt. Det er vel sannsynlig at karosseriformen på EQC gir lavere luftmotstand enn iX3. Begynner å miste troen på hele iX3 prosjektet. Det virker som om det er noe de bare måtte i gang med for å ikke bli forbikjørt av Mercedes og Audi på EL SUV. Og det er de jo allerede med solid margin, så det er nok bedre at de bruker ressurser på i4. Men den får vel heller ikke hengerfeste, i tråd med BMW sin tradisjon. Men kanskje det er håp likevel, nå som Model 3 kan leveres med det ?
Det virker som alle tre premiumprodusentene bare har lansert en elbil for å ha en elbil på markedet i det segmentet. Jeg sitter i hvert fall igjen med det inntrykket. Alle har dårlig rekkevidde (BMW oppgir 400 WLTP på ix3), de har kompromisser og er basert på en dieselvogn.
Den første SUVen jeg har troen på nå etter å ha sett hva premium-tyskerne får til, er elbilen til Ford som loves 600 WLTP-rekkevidde på. Uansett hvor mye jeg har lyst på iX3, så blir den (og de andre tyske) å regne som annenrangs i forhold til det Ford lover å levere neste år. Eneste kjipe så langt med den, er at den er laget av amerikanske Ford i stedet for tyske Ford. Amerikanerne er jo ikke kjent for å lage kvalitet - og nei, jeg ser ikke spesifikt på en viss elbilprodusent - men generelt på amerikanske biler.