Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2020 BMW iX3 Spotted With Production Bodywork (29.08.2018)

Startet av JorgenM, torsdag 30. august 2018, klokken 07:12

« forrige - neste »

Amigakongen

@1317142119
Nå har vel BMW sagt at det skal være minimum 70kwh tilgjengelig..
Hvis jeg kommer meg til hytta uten å lade så er jeg fornøyd(300km).
Regner også med at en x3 vil være billigere å bygge(karosseriet) enn i3'n, pga karbonet på i3'n.

Sitat fra: 1317142119 på mandag 13. mai 2019, klokken 21:29
Sitat fra: TM på mandag 22. april 2019, klokken 19:52
Med 70 kW er det vel all grunn til å anta at iX3 får kortere rekkevidde enn alle konkurrentene (i-Pace, e-tron og EQC). Da må prisen bli lav om dette skal bli en bestselger.
Det er vel i grunn svært få grunner til at man skal velge iX3 i stedet for noen av de andre på markedet - selv med en "lav" pris.

Med 70-batteripakke og jeg gjetter: 67 netto og et realistisk gjennomsnittsforbruk et sted mellom 20 og 25, så snakker vi rekkevidde på mellom 270-335km. Og dette er altså rekkevidde på en god dag - ikke en vanlig vinterdag eller regndag på motorveien.

Det er omtrent samme rekkevidde som en i3 120Ah. Samtidig koster en i3 (listepris vel og merke) opp mot 400 000 kroner. Vil derfor overraske meg stort dersom iX3 får mindre enn 500 000 i startpris - så må man i kjent stil for premiummerkene legge på minst 100 000 for å få en helt akseptabelt utstyrt bil.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at iX3 kommer til å bli en bil som det vil være lange køer for å kjøpe. Er jo bare å se hvor dødt det er her i iX3-forumet også. Det blir en dritdyr nummer 2-bil - ikke en bil som kan ta over for fossilvogna mange fremdeles har for å komme seg på fjellet.

Edit: jeg er for øvrig klar over at BMW lover 400 km rekkevidde på 70 netto batteripakke, men det sier seg selv at det ikke kommer til å skje. Da vil den ha ikke noe høyere gjennomsnittsforbruk enn i3.
2015 BMW I3 - 11800km

Trond.m

Ja, jeg antar at batteriet på iX3 blir på størrelse med Mercedes sitt, og at rekkevidden ikke blir vesentlig lavere hvis den bare får bakhjulsdrift. Det kan nok bli en fin hyttebil for mange, forutsatt at den får en bakkeklaring som er en SUV verdig.
Det har dessverre ikke Mercedes EQC, så for de med dårlig vei kan iX3 være et bedre og forhåpentligvis rimeligere alternativ. Produksjon i Kina bør kunne gi lav pris.
Finnes det informasjon om batteriet, og batterivekt ?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tom E.

For meg er dette veldig enkelt. Jeg sliter med å komme meg hjem på vinteren med min Ampera E. Både jeg og kona er dritleie av måtte parkere elbilen i bunnen av bakken og spasere den siste kilometeren hjem. Den går 420 km på sommeren og 280 km på vinteren. Jeg har betalt kr. 15.000,- for å være i BMW køen her.

Min nye IX 3må ha 4WD og gå like langt eller lengre enn min eksisterende elbil!
Og den må ikke koste mer enn en Model Y med firehjulstrekk (460K?)

Hvis disse kravene ikke imøtekommes så må jeg nok dessverre krype til korset og bli en del av Tesla menigheten.

PionerThink

Har vel tenkt litt som forrige taler jeg også, så må motvillig innrømme at jeg "just in case" har betalt depositum iX3, og lagt inn bestilling på Tesla Model Y i tillegg :-[
Nå har vel BMW lovet iX3 før TMY, så vi får se hva de tilbyr før noen endelig avgjørelse tas ???
Burde ikke være noe problem å få pengene igjen fra noen av dem antar jeg?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Jeg fikk pengene tilbake samme dag som jeg avbestilte iX3. Er hver enkelt forhandler som ordner dette, så kan selvsagt variere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Troald

Jeg hadde reservert hos Jæger Åsane og da jeg kansellerte kom pengene kjapt tilbake på konto. Så man kan trygt reservere.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Lassi

Jeg kansellerte min reservasjon da jeg tenker at tiden for lister med reservasjonsbeløp og  forhåndsbestilling er forbi.  Det er plenty nye og brukte langtrekkende elbiler på finn.no nå og jeg har tid til å vente til BMW begynner med normale leveranser om IX3 viser seg som et bra kjøp.

Trond.m

Ja, for iX3 ser det ikke ut til å bli noe stort problem. Den kommer for sent til å konkurrere med Mercedes, Audi og Jaguar. Hvis i4 kan levere opp mot 700 km, så kan vel den bli interessant for de av oss som liker sedan / coupe.
Foreløpig får jeg klare meg med EQC som er bestilt i dag, med levering i slutten av året  :)

geear

Tror jeg har en veldig tidlig reservasjon på iX3, og velger å bli sittende inne en stund til, men er særdeles skeptisk. Skal bra mye til å slå Model Y.

Men en ting skal BMW ha, jeg har betydelig mindre mot å støtte de enn Audi og VW fra tjuv og kjeltringdepartementet i Tyskland! Endte opp med en (nå solgt) e-Golf en periode, også da fordi BMW ikke leverte et alternativ med fem seter.

Trond.m

Sitat fra: gr på tirsdag 14. mai 2019, klokken 22:32
Tror jeg har en veldig tidlig reservasjon på iX3, og velger å bli sittende inne en stund til, men er særdeles skeptisk.
Tror ja... ikke engang så mye som et prioritetsnummer har de gitt oss for å låne dem 15000. Men nå vet vi i det minste at det blir mange blå detaljer på bilen. Det veier jo opp for at de kommer sent med en stor og tung bil med høy luftmotstand og minst batterikapasitet i klassen  8)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA