Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

telcontar

Hvorfor påtvungen vipps, ikke alle som har vipps. Er man utelukket fra å resvere hvis man ikke har vipps?

geear

#61
Sitat fra: SKYNET på tirsdag 04. september 2018, klokken 01:09
https://www.aiesec.in/7-important-things-can-learn-chinese-work-ethic/

https://www.google.no/amp/s/www.theladders.com/career-advice/china-work/amp

https://www.google.no/amp/s/www.laowaicareer.com/blog/chinas-hard-work-culture-love/amp/

http://www.globaltimes.cn/content/709846.shtml

https://www.google.no/amp/business.inquirer.net/189967/do-the-chinese-really-work-harder-than-everyone-else/amp

https://www.google.no/amp/s/www.herald.co.zw/lessons-from-chinese-work-ethics/amp/
Beklager, men jeg har ikke ork til å lese det. Har jobbet på verft i Kina og sett med egne øyne hvor skjokkerende stor forskjellen er til Norge - og jeg har også jobbet på verft i Norge. Jeg har ingen problemer med å forstå HVORFOR forskjellen er slik blant verftsarbeidere, for de stakkarene i Kina hadde 1500-2000,- i måneden, og fikk knapt verneutstyr, og iallfall ikke bruke kraner eller lignende, fordi det er billigere å la de bære verktøyet sitt rundt selv. Før jeg kom dit hadde jeg inntrykk av at Kina var en haug med effektive arbeidsmaurer, men det varte ikke mange dagene. Alt gikk i slow mo. Vi fant kinsere liggende og sove rundt forbi på riggene, de gjemte seg bort med telefoner og madrasser.

På ingeniørnivå er det andre boller, og de kan fort tjene like godt som ingeniører i Norge, men mange var demotiverte av å kun drive med kopiarbeid. Vi ble også utsatt for plagiering mens jeg jobbet der nede. Det kom kinser i "fake" kjeledresser og skulle ta bilde av utstyret vårt, fordi han hadde fått oppdrag av site manager, men det var bare vas alt sammen, kun for å lage kopiprodukter.

Tom E.

Da fikk jeg reservert meg en iX3. Den blir nok pen i garasjen ved siden av min Opel AE som jeg ikke får benytte meg av da min kone og mine barn bestandig stikker av med den. Jeg er derfor degradert til å fremdeles kjøre rundt i dieseldyret til vi får vår nye BMW.

Forutsatt at bilen får 4WD og hengerfeste så skulle vi da bli helelektriske!

sfinxern

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Arthur Morgan

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:06
Da fikk jeg reservert meg en iX3. Den blir nok pen i garasjen ved siden av min Opel AE som jeg ikke får benytte meg av da min kone og mine barn bestandig stikker av med den. Jeg er derfor degradert til å fremdeles kjøre rundt i dieseldyret til vi får vår nye BMW.

Forutsatt at bilen får 4WD og hengerfeste så skulle vi da bli helelektriske!

Gratulerer med Opel AE i garasjen!
flott bil det og gitt!
Håper på hengefeste og xdrive selv her☝️

Leifen1980

Enda ikke fått noe bekreftelse på reservasjon selv om jeg la inn dette og betalte søndag kl 18.30....
  ::)
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Amatøren

Sitat fra: telcontar på tirsdag 04. september 2018, klokken 10:46
Hvorfor påtvungen vipps,....

Er det ikke gebyr på VIPPS over et visst beløp?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

Gebyret er det mottaker som betaler. Ikke mange prosentene uansett.

Leifen: reserverte før deg og har heller ikke fått noen mail enda :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 04. september 2018, klokken 12:31
Gebyret er det mottaker som betaler. Ikke mange prosentene uansett.

Leifen: reserverte før deg og har heller ikke fått noen mail enda :)
Jeg trodde heller ikke at jeg hadde fått epost. Men det viser seg at den sendes på en måte som gjør at den identifiseres som spam. Tipper du finner den i den mappen.

Leifen1980

Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Tom E.

Jeg finner den ikke som spam heller.

Trond.m

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 04. september 2018, klokken 13:52
Jeg finner den ikke som spam heller.
Har du blitt trukket av konto, så har du uansett en reservasjon. Ville kontaktet forhandleren, men eposten har jo egentlig ingen verdi. Det står ikke noe der av interesse.

m55ikael

#72
Ble fristet til å reservere, men står over. Dette ser ut som en litt traust bil med uklare spesifikasjoner og prissegment. Siste dråpen var en dårlig betalingsløsning som betinger at forhandleren ikke har gått konkurs for at du skal kunne få igjen beløpet.

geear

Problemet er at hvis du senere finner ut at endelig produkt ikke ble traust og kjipt, så er du nummer 5678 i køen. I motsatt fall får du pengene refundert.

hemi

sen 2020, på 400km wltp virker jo kipt, har lyst å reservere, men bare .. hmm nei tja tjo nei vingle vingle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA