Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Gnist

Sitat fra: Shagma på lørdag 22. februar 2020, klokken 09:04
SitatVolkswagen will launch the ID.3 with a very competitive renting quota. In Spain, for 275 euros per month plus VAT and an entry of 3,325 euros, customers can enjoy an ID.3.
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=en&u=http://comunicacion.volkswagen.es/actualidad/notas-de-prensa/volkswagen-presenta-por-primera-vez-en-espana-el-nuevo-id-3__887-889-c-58629__.html&usg=ALkJrhgTIkvoD8j-7JwkIbeYTR0Bam8Cug

Ligger bilder fra presentasjonen ute på id.3 prebookers group på facebook.

Der står det at prisene over er for en "ordinær/ikke 1st" id.3 ved leie i 36 måneder og 10.000 km kjørelengde. Altså 3.333 km kjørelengde per år.

På samme bilde står det forøvrig at pris ved kjøp av samme bil starter på 29.950 EUR. Fratrukket spansk moms på 21%, så blir dette 250.000 NOK. Med andre ord må dette være utgaven med det minste batteriet. Pure.

Et annet bilde i samme presentasjon sier at kjøpspris for ID.3 1st blir 43.100 EUR, tilsvarende NOK 359.000.

De spanske kundene fikk også høre at kontrakter skal signeres i mai og at leveranser blir i september.


Trond.m

Står det 10.000 km kjørelengde og 36 mnd. leieperiode, så er det nok 10.000 km. pr år...36.000 km i løpet av avtalen. 3.333 km pr år har jo ingen mening. Da kan man heller ta taxi.


Tafsern

Sitat fra: Gnist på onsdag 08. januar 2020, klokken 09:42Jeg tror bilen blir stadig mindre aktuell som eneste bil for familier.

Har den i det hele tatt vært et slikt alternativ? Iallefall ikke for meg og de jeg kjenner.

EV-FTW

Sitat fra: Tafsern på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:43
Sitat fra: Gnist på onsdag 08. januar 2020, klokken 09:42Jeg tror bilen blir stadig mindre aktuell som eneste bil for familier.

Har den i det hele tatt vært et slikt alternativ? Iallefall ikke for meg og de jeg kjenner.

For meg, med kjæreste og 2 barn, er den aktuell.
Leaf har fungert bra for oss, så denne vil gjøre jobben vel så bra.
Men ekstra bonus om den får mulighet for takstativ.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jman76

Så da blir det trolig både skiluke og takstativ?

Får håpe at 10.000 tyskere klarer å få orden på alle ledninger og software ;)

mroek

Sitat fra: jman76 på fredag 28. februar 2020, klokken 09:49
Får håpe at 10.000 tyskere klarer å få orden på alle ledninger og software ;)

10 000 tyskere med inntil 20 000 tommeltotter.   :laugh:
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tafsern

Sitat fra: Øyst1 på torsdag 27. februar 2020, klokken 23:32
Sitat fra: Tafsern på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:43
Sitat fra: Gnist på onsdag 08. januar 2020, klokken 09:42Jeg tror bilen blir stadig mindre aktuell som eneste bil for familier.

Har den i det hele tatt vært et slikt alternativ? Iallefall ikke for meg og de jeg kjenner.

For meg, med kjæreste og 2 barn, er den aktuell.
Leaf har fungert bra for oss, så denne vil gjøre jobben vel så bra.
Men ekstra bonus om den får mulighet for takstativ.

For meg, samboer og 2 barn blir den definitivt for liten som familiebil nummer 1, spesielt med et bagasjerom på rundt 390 liter. 10 % større enn en golf, hvor man akkurat får plass til en barnevogn uten å demontere den i biter. Mulig ID4 blir et alternativ, men Skoda Enyaq og Model Y er også helt der oppe.

Hver sin mening, men ID3 er i småbilsegmentet, ikke familiebilsegmentet.

Magnus Hansen

ID.3 med barnevogn virker jo urealistisk for de fleste barnefamilier hvis de skal på tur. Men det finnes jo mange familier med større barn som kanskje kan få bilen til å funke. Igjen avhengig av hvor man faktisk drar på tur

EV-FTW

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 28. februar 2020, klokken 14:59
ID.3 med barnevogn virker jo urealistisk for de fleste barnefamilier hvis de skal på tur. Men det finnes jo mange familier med større barn som kanskje kan få bilen til å funke. Igjen avhengig av hvor man faktisk drar på tur

Helt sant. Mine to barn er i starten av barneskolen, og trives godt bak i Leaf og Ioniq. Bagasjeplass går helt fint. Har vært på en ukes telttur med grill, soveposer, telt, campingbord og stoler, kjøleboks og bagasje. Gikk greit. Det var i Leafen. Så ID3 går greit, og med event takboks er det jo masse plass!

Men klart, har en barnevogner osv, ja så ser en ikke på biler i denne klassen, og trenger egentlig ikke klage på plassen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Amatøren

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 29. februar 2020, klokken 23:50
Så ID3 går greit, og med event takboks er det jo masse plass!

Dessverre ikke taklast på ID.3 (foreløpig i hvert fall):

Sitat fra: volkswagen.no15

Vil Volkswagen ID.3 1ST komme med hengerfeste eller mulighet for takstativ?


Nei, Volkswagen ID.3 1ST vil dessverre ikke komme med hengerfeste eller mulighet for montering av takstativ. Det vil imidlertid være mulighet for transport av ski gjennom skiluke i baksetet samt en løsning for transport av sykler og andre gjenstander på en anordning for dette bak på bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

EV-FTW

Sitat fra: Amatøren på søndag 01. mars 2020, klokken 05:17
Sitat fra: Øyst1 på lørdag 29. februar 2020, klokken 23:50
Så ID3 går greit, og med event takboks er det jo masse plass!

Dessverre ikke taklast på ID.3 (foreløpig i hvert fall):

Sitat fra: volkswagen.no15

Vil Volkswagen ID.3 1ST komme med hengerfeste eller mulighet for takstativ?


Nei, Volkswagen ID.3 1ST vil dessverre ikke komme med hengerfeste eller mulighet for montering av takstativ. Det vil imidlertid være mulighet for transport av ski gjennom skiluke i baksetet samt en løsning for transport av sykler og andre gjenstander på en anordning for dette bak på bilen.


Dersom du har fått med siste dagers nyheter og hva jeg har linket til, er det kommet beskjeder fra VW at ID3 1st vil få mulighet for takbøyler.
Så det ser ut til at det faktisk kan løse seg.

Kan være du synes det er kjedelig, da det blir en mindre ting å være negativ for😃.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Magnus Hansen

Litt snodig det der når det fremdeles står at det ikke blir takstativ på vw.no. Og biler er jo allerede produsert. Kommer takstativ etterhvert, kanskje?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA