Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1st Edition vs Produksjons edition

Startet av Radiobil1, tirsdag 08. september 2020, klokken 12:33

« forrige - neste »

Radiobil1

Når kommer de normale produktsjonsutgavene av ID3?

Hva vil de hete og vet noen noe om de fortsatt vil hete Plus og Max, eller vil Highline komme inn igjen på disse? Skal vel komme med andre batteristørrelser også.

Lurer egentlig litt på om det er lurt å vente til "batch 2" kommer, og evt barnesykdommer er plukket av, eller om man skal slå til på 1st edition.
Hva tenker dere?

OlaM

#1
De forskjellige versjonene heter Life, Style, Family, Tour osv. Du kan se dem her: https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id-familjen/id3.html#MOFA

Når det er sagt virker det som det er noe galt med den siden, eller kanskje bare med min nettleser. Batteristørrelse oppdaterer seg ikke når jeg velger Tour, som skal ha 77 kWh.

De burde ha kommet i den norske konfiguratoren for noen uker siden, men de har vel noen salgsmål de vil oppnå på 1st først. Jeg tror det er greit å vente hvis du er mellom modellene, du vil ha litt mer finmaskede valg, eller du vil ha det største batteriet.
'21 3LR

BatteriOgFossil

Ifølge Motor.no er prisene klare:
https://motor.no/elbil-elektrisk-id3/dette-koster-fireseteren-med-550-km-rekkevidde/179743

Så selv om VW Norge ikke har lagt ut prislistene på nett ennå, så kan det jo hende man kan bestille seg en dersom man oppsøker forhandler og insisterer på at man ikke ønsker en 1st-edition?

andre1980

Jeg kunne velge om jeg ville ha 1st eller ordinær pakke. De ligger inne i systemene til Møller.

ihaal

Ligger det full oversikt noe sted om hvilket utstyr som er med i de ulike pakkene?

Motor skriver jo følgende:

«Pro Performance Life»: Kr. 350.400. Rimeligste versjon med helt basis utstyr. Legger seg ørlite under konkurrenter som Hyundai Kona, Kia e-Niro og Nissan Leaf.

«Pro Performance Business»: Kr. 390.000. I samme sjikt som dagens 1ST «Plus», med blant annet dynamiske LED-lys, lysende stripe i grillen og mørke bakruter.

«Pro Performance Family»: Kr. 401.000. Har i tillegg blant annet panoramatak, ryggekamera og nøkkelfritt system.

«Pro Performance Tech»: Kr. 424.900. Har blant annet panoramatak, head up display og lyddempende frontrute.

«Pro S Tour»: Kr. 456.400. Fireseter med forbedret rekkevidde - opptil 550 km. Har blant annet annet massasje i forsetet.

Har f.eks. Peformance Family blindsonevarsling?

Hva er det f.eks. Pro Performance Tech mangler som Max-utgaven har, bortsett fra ting som felger og design-detaljer? Virker jo en god del rimeligere priset.

Og Pro S Tour med 55 mil rekkevidde, er denne også loaded med alt av utstyr? Her fremstår igjen Max-utgaven uforholdsmessig dyr hvis det er tilfelle.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

BatteriOgFossil

Sitat fra: ihaal på tirsdag 22. september 2020, klokken 09:08
Ligger det full oversikt noe sted om hvilket utstyr som er med i de ulike pakkene?

Ikke på nett i Norge.

Sitat fra: ihaal på tirsdag 22. september 2020, klokken 09:08
Har f.eks. Peformance Family blindsonevarsling?

Den svenske Family-versjonen har det ikke. Det er en del av Assistentpaket PLUS, og Family har bare Assistentpaket. Ikke nødvendigvis en fasit for hvordan det blir for norske utgaver, men en indikasjon.

Sitat fra: ihaal på tirsdag 22. september 2020, klokken 09:08
Og Pro S Tour med 55 mil rekkevidde, er denne også loaded med alt av utstyr? Her fremstår igjen Max-utgaven uforholdsmessig dyr hvis det er tilfelle.

Den svenske utgaven er ganske loaded ihvertfall (indikasjon for hvordan den norske blir). Mangler panorama-soltak, registrert for maks 4 istedet for 5, og har 19" felger istedet for 20". Detaljer her: https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id-familjen/id3.html

gte-bjørn

Jeg er evt. interessert i det største batteriet men ut ifra dette ser det ut som at hvis jeg vil ha det må jeg også ha med masse annet "premium" som jeg ikke hadde ønsket å betale for. Den kommer bare i én utgave. Får håpe det kommer mer valgmuligheter etterhvert.

castortroy

Sitat fra: andre1980 på tirsdag 22. september 2020, klokken 06:34
Jeg kunne velge om jeg ville ha 1st eller ordinær pakke. De ligger inne i systemene til Møller.

Det høres bra ut. Synes bilen ser bra ut, bortsett fra Harry folie på sidene. Så på de svenske sidene at moongrey var gratis eller standard farge. Med vinterdekk blir det vel 10 tusen til. Id3 er et godt kjøp helt basic synes jeg, ønsker ikke å bruke over 400 tusen på den bilen

BatteriOgFossil

Volkswagen Norge har nå lagt ut priser for de ordinære modellene inkl. oversikt over utstyr:
https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA