Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

NecessarySmile

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 02. mars 2020, klokken 08:16
Litt snodig det der når det fremdeles står at det ikke blir takstativ på vw.no. Og biler er jo allerede produsert. Kommer takstativ etterhvert, kanskje?

Grunnen til at de ikke har gått ut med priser (i følge dem selv) er jo at de "venter på endelige tekniske spesifikasjoner", så det kan jo ligge noe der... At VW Norge rett og slett ikke er helt sikre på hva som leveres og ikke ennå.

Magnus Hansen

Sitat fra: NecessarySmile på mandag 02. mars 2020, klokken 13:17
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 02. mars 2020, klokken 08:16
Litt snodig det der når det fremdeles står at det ikke blir takstativ på vw.no. Og biler er jo allerede produsert. Kommer takstativ etterhvert, kanskje?

Grunnen til at de ikke har gått ut med priser (i følge dem selv) er jo at de "venter på endelige tekniske spesifikasjoner", så det kan jo ligge noe der... At VW Norge rett og slett ikke er helt sikre på hva som leveres og ikke ennå.

Dette er fremdeles litt underlig i og med at produksjonen startet i november. Det er en stadig økende mengder biler som står klar nede i Tyskland i påvente av software. Rimelig spesielt hvis vw sentralt ikke vil fortelle vw i Norge hva de har produsert...

Tiger123

Sitat fra: anorway på søndag 05. januar 2020, klokken 23:41
Er ID3 utstilt noe sted i Oslolmrådet i disse dager? Syns det har vært stille fra VW.

Sover de på jobben? Skal ikke de snart ut i krigen? Og ekspedere bilkjøperne.

gte-bjørn

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 02. mars 2020, klokken 08:16
Litt snodig det der når det fremdeles står at det ikke blir takstativ på vw.no. Og biler er jo allerede produsert. Kommer takstativ etterhvert, kanskje?

Jeg kan bekrefte at festepunktene for takstativ er der, en av selgerne hos Møller viste meg dem på den utstilte bilen da de hadde visning. Akkurat som på Golf, så den er tydeligvis forberedt på å kunne ta takstativ. Med mindre de har fjernet dem på de som er produsert senere selvsagt.

Magnus Hansen

Interessant. Da er de vel i tvil om de klarer å få den godkjent for taklast. Pga vekt, takstyrke eller noe... ref diskusjon om bare 4 seter i bilen med det største batteriet

Electric cars in Norway

#500
Stemmer dette som denne spanjolen sier? Hvis det er så mye usikkert enda hvorfor utsetter de det bare ikke helt til de får fikset alt dette. Det nevnes software probl og at Head up display ikke er blitt optimalt.... osv? Merkelig, men kansje han overdriver.... noen som vet.

Jeg var på Møller tidl i uken og da sa selger at den kommer i sept/okt i butikken.

Sett filen på norsk eller engelsk auto tekst.

https://youtu.be/5eMHoP3TxaQ

Intro på denne videoen så står det dette oversatt fra spansk til norsk med Google...:

Volkswagen ID.3, merkets store elektriske spill er i trøbbel. Hva skjer og hvorfor skjer det? Kulturen i motsetning til den fra Tesla er den store skyldige for hva som skjer med bilen og restansen på den.

Artikkel om forsinkelser av Volkswagen ID.3 i Hipertextual med flere detaljer om årsakene til og fratredelse av administrerende direktør i selskapet, Herbert Diess:


mroek

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. juni 2020, klokken 17:46
Stemmer dette som denne spanjolen sier? Hvis det er så mye usikkert enda hvorfor utsetter de det bare ikke helt til de får fikset alt dette. Det nevnes software probl og at Head up display ikke er blitt optimalt.... osv? Merkelig, men kansje han overdriver.... noen som vet.

At de har, og har hatt, problemer er vel hevet over enhver tvil, men jeg tror at denne spanjolen muligens overdriver litt. VW har jo listet opp ting som ikke vil fungere på 1st edition før den får en softwareoppdatering ved årsskiftet, og det ville være merkelig om det viser seg at det er mer som ikke fungerer. Og da tenker jeg ikke på rene bugs, for det vil sikkert være et antall av dem også.

VW er særdeles avhengig av å få denne bilen ut på veiene, hadde de ikke vært det så hadde de ikke sluppet den før den faktisk var helt ferdig. De må imidlertid føle seg trygge på at hardwaren er ferdig, og at det som mangler kan fikses med ny software.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Electric cars in Norway

mroek :+1: ja jeg tenker likt som deg. Det kan da ikke slik at VW ruller ut det apparatet uten å ha kontroll.

Tjafsaren

Er det noe sted man kan få sett bilen, eller kjører de fortsatt guerillabestillinger på måfå?

Strøm Tycoon

Lekt litt med konfiguratoren på volkswagen.de, kan like komboen grå med kobberstripen og 20-tommere.






Electric cars in Norway

model3citizen :+1: den komboen er lekker. Jeg har ikke sett den komboen "live", for å si det slik.

Magnus Hansen

Tullete dekkdimensjon, men det er jo det som er moten..

Desti


Elmo

ID.3 er vel ikke helt up to date.

Klarer ikke hverken SW-oppdatering eller forflyttning uten fysisk hjelp  :D

Update skjer ved fysisk tilkobling av laptop.
Forflyttning skjer på tog.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Desti

Distribution of 1st to dealers began. 
:+1:


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA