VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lør 09. jun 2018, kl. 10:37

« forrige - neste »

Motorwatt

SitatTilbake til id.3, synes den ser mye billigere ut innvendig enn id.4, er ikke det litt merkelig med den relativt lille prisforskjellen ?

Kanskje de har funnet ut at det er bedre å subsidiere ID.4 med litt høy ID.3 pris? Markedssegmentet til ID.4 er nok større (litt i tvil), og en gunstigere pris her kan fort lønne seg.
Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

ChrHS

Sitat fra: turfsurf på tir 29. sep 2020, kl. 21:18
Sitat fra: Motorwatt på tir 29. sep 2020, kl. 21:06
Viser vel bare at det etterhvert blir vanskeligere og vanskeligere å finne kritiske emner når det gjelder VAG.
VAG har jo vært på topp i Norge lenge, ingen grunn til at de ikke fortsatt skal være det.

Men jeg har ingen illusjon om at bilene har noe bedre holdbarhet og mindre feil enn f.eks nye Tesla eller PSA bilene.

Kanskje mindre panelgaps og noe bedre opplevd kvalitet. Det selger ikke bilene for meg. Inntil de har bevist at de behersker software delen av bilene og så kommer jeg nok til å stå over.

Men de ser ut til å være inne i ett bra spor, så det blir spennende å følge med. Jeg håper de lykkes med snuoperasjonen, VAG er viktig for Europa for å kunne stå mot kineserne.

Tilbake til id.3, synes den ser mye billigere ut innvendig enn id.4, er ikke det litt merkelig med den relativt lille prisforskjellen ?

Ligger ikkje Tesla godt under middels på byggekvalitet? Tenker på småfeil og generell faktisk kvalitet? Mens VW kanskje ligg litt over? Programvare er eg ikkje redd for at trenger oppdatering. Men det er det litt rufsete ryktet på kvalitet og kundeservice som har holdt meg vekke frå Model 3. VW ID3 føles då tryggare. Eg tipper mange føler det slik. Nærheit til utsalgssted og verksted spilte også inn for meg.

turfsurf

Sitat fra: ChrHS på tir 29. sep 2020, kl. 22:47
Ligger ikkje Tesla godt under middels på byggekvalitet? Tenker på småfeil og generell faktisk kvalitet? Mens VW kanskje ligg litt over? Programvare er eg ikkje redd for at trenger oppdatering.
TMX og tidlige TMS har det vært en del problemer med. TM3 virker det å være fint lite problemer med. Er jo en enklere bil og. Personlig så har jeg hatt 0 driftsstans på 160kkm med Tesla, mens jeg har hatt driftsstans tre ganger med VW (fossilbiler).

Når jeg snakker om programvare tenker jeg og på app/fjernstyring, VAG har vel fremdeles til gode å få dette stabilt.

Ellers har jeg hatt to VAG biler til rundt millionen med software som aldri ble fikset i eiertiden. Ingen interesse i å fikse det heller, sånne ting gjør at jeg er lunken til å kjøpe nye biler fra den kanten.

Så, som sagt, inntil jeg ser at de har fått snudd skuta kommer jeg nok til å avvente.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ID4

Sitat fra: andre1980 på tir 29. sep 2020, kl. 15:04
Sitat fra: Havvo på tir 29. sep 2020, kl. 13:20

Bilen vil etter oppdateringen også støtte trådløs apple carplay og trådløs android auto (usikker på om android blir støttet av google i Norge, men frem til nå på kablet har det vært måter å komme rundt dette på).

Android auto har blitt støttet i snart et år i Norge. Ligger som standard app om du ikke har gammel android sw. Derfor ser du denne ikke Google play. Enten ligger den standard, eller så er den ikke støttet.

unik42

Ikke helt korrekt:
https://global.techradar.com/no-no/how-to/slik-fikser-du-android-auto-i-norge

Søker du på Android Auto på play.google.com så får du ikke treff (ikke jeg i hvert fall). Dog så har jeg sidelastet AA og den funker helt fint.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4

Sitat fra: unik42 på tor 01. okt 2020, kl. 14:43
Ikke helt korrekt:
https://global.techradar.com/no-no/how-to/slik-fikser-du-android-auto-i-norge

Søker du på Android Auto på play.google.com så får du ikke treff (ikke jeg i hvert fall). Dog så har jeg sidelastet AA og den funker helt fint.

Ligger standard på versjon android 10, Tror tidligere versjoner må hente den ned fra uoffisielle sider. Kommer uansett ikke opp på google play siden den ligger i google pakken på telefonen om du har ny nok telefon. På min telefon kan den da ikke avinstalleres, men deaktiveres. Dette er normalt for standard apper som ikke skal lastes ned.

unik42

Akkurat. Telefonen min er jo oppdatert til Android 10 tror jeg, så det kan jo være grunnen til at jeg ikke finner den nå. Før har jeg måttet sidelaste den, men det var nok før Android 10.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4

Sitat fra: unik42 på fre 02. okt 2020, kl. 12:09
Akkurat. Telefonen min er jo oppdatert til Android 10 tror jeg, så det kan jo være grunnen til at jeg ikke finner den nå. Før har jeg måttet sidelaste den, men det var nok før Android 10.

Håper den vil fungere trådløst på ID4, lei å koble til kabel.

el_r

Hei, noen som vet hvor man får tilgang til  online brukermanual på nettet?

Og hvordan kommer man inn på panelet for valg av kjøreprofil? (Eco, sport, individuell) Dette https://www.volkswagen.co.uk/technology/driver-assist/driver-profile-selection Fant det raskt på bilen jeg prøvekjørte, men på min egen bil har det gjemt seg bort. Kan panelet ligge bak knappen Mode nede til høyre? Skjer ingenting når jeg trykker på den.

Min bil (1st Plus) har ingen  bunnplate i bagasjerommet slik som vist på bildet nederst i denne artikkelen. https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/kJArL9/vw-id3-proevekjoert-det-mest-spektakulaere-er-stoeydempingen
Er det en mangel eller noe jeg burde ha bestilt? Ville gjerne hatt bunnen så høyt for mindre løft ut av bagasjerommet og for oppbevaring i rommet under.

jonnyjb

Mode-knappen åpner kjøremodus-visningen du er ute etter på displayet, men tenningen må være på. Dvs. bilen må ikke være i parkeringsmodus eller du må manuelt slå på tenningen med Engine On/Off-knappen på rattstammen.

Dobbelt gulv følger kun med på 1st Max, usikker på om kan bestille dette i tillegg.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Strøm Tycoon

Strøm Tycoon

For de som ennå lurer på hvorfor det er en forhøyning på bakkant av panseret.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA