Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

oll1954

Sitat fra: TM på torsdag 01. mars 2018, klokken 06:33
Sitat fra: oll1954 på onsdag 28. februar 2018, klokken 21:28
Det virker som om utsendelsen av denne eposten gjøres fra de enkelte forhandlere. Noen er kjappe, og andre er mindre kjappe ... :-1:
Det stemmer nok ikke. I så fall er det rart at to forhandlere tilfeldigvis sender ut eposten samtidig den 27.2 kl 13:04.

Det var iallfall slik for "min forhandler". Derfra fikk jeg eposten etter å ha etterlyst den, med beskjed om at jeg "kom han i forkjøpet".
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

oll1954

Fra Audi e-tron Quattro concept gruppe på Facebook:

"Tomes Opunkt. I saw the Produktion Car and i can tell you that it looks very different from the Car on the Picture. Everything is more round, different front. The Price will Start at about € 100.000,- There will also be a RS Model coming.."
("Car on the Picture" er konseptbilen).

Videre på mitt oppfølgingsspørsmål hvor han så den:

"In Ingolstadt. The price is not confirmed but it will be very close to 100k. The RS Version 1 year later."
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

AJ82

Sitat fra: oll1954 på torsdag 01. mars 2018, klokken 13:46
Fra Audi e-tron Quattro concept gruppe på Facebook:

"Tomes Opunkt. I saw the Produktion Car and i can tell you that it looks very different from the Car on the Picture. Everything is more round, different front. The Price will Start at about € 100.000,- There will also be a RS Model coming.."
("Car on the Picture" er konseptbilen).

Videre på mitt oppfølgingsspørsmål hvor han så den:

"In Ingolstadt. The price is not confirmed but it will be very close to 100k. The RS Version 1 year later."

Mener du at den ikke vil se ut som den som er vist tidligere? De rette linjene er jo endel av det som gjør bilen...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Stikkkontakt

Jaguar har satt standarden. Audi kan ikke legge seg høyere i pris om de er interessert i å selge. Men kanskje er de ikke det?

Vegar Beider

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 22:15
Jaguar har satt standarden. Audi kan ikke legge seg høyere i pris om de er interessert i å selge. Men kanskje er de ikke det?

Nøyaktig hvorfor skulle de ikke være interesser i det? Fint om du kan utrede litt om bakgrunnen for hvorfor du tenker det.

Vegar Beider

Sitat fra: oll1954 på torsdag 01. mars 2018, klokken 13:46
Fra Audi e-tron Quattro concept gruppe på Facebook:

"Tomes Opunkt. I saw the Produktion Car and i can tell you that it looks very different from the Car on the Picture. Everything is more round, different front. The Price will Start at about € 100.000,- There will also be a RS Model coming.."
("Car on the Picture" er konseptbilen).

Videre på mitt oppfølgingsspørsmål hvor han så den:

"In Ingolstadt. The price is not confirmed but it will be very close to 100k. The RS Version 1 year later."

Hvem er det som sier dette, og hvorfor skal vi tro på det han sier?

Stikkkontakt

Sitat fra: Vegar Beider på fredag 02. mars 2018, klokken 22:55
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 22:15
Jaguar har satt standarden. Audi kan ikke legge seg høyere i pris om de er interessert i å selge. Men kanskje er de ikke det?

Nøyaktig hvorfor skulle de ikke være interesser i det? Fint om du kan utrede litt om bakgrunnen for hvorfor du tenker det.

Fordi de taper penger på bilen? Erfaringene med utviklingen har de jo fått uansett.
Jeg vet ikke hvordan  de tenker i Ingolstadt, men de MÅ under i-pace-pris uansett dersom de skal ha volum. Det var poenget mitt. En startpris på 100.000 euro er helt utenkelig.

daktari

Sitat fra: Vegar Beider på fredag 02. mars 2018, klokken 22:55
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 22:15
Jaguar har satt standarden. Audi kan ikke legge seg høyere i pris om de er interessert i å selge. Men kanskje er de ikke det?

Nøyaktig hvorfor skulle de ikke være interesser i det? Fint om du kan utrede litt om bakgrunnen for hvorfor du tenker det.
Fordi profitten på biler med forbrenningsmotor er så latterlig god at man må være bedriftsøkonomisk sveiseblind for å endre retning.
Jaguar, som en nisjeprodusent, er i en annen situasjon. Men vi får sjå, kanskje Audi er seriøse. Synes dog at utsagn som bygger opp om (feil) behov for enda lengre kjøretid og kortere ladetid tyder på det motsatte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vegar Beider

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 23:19
Sitat fra: Vegar Beider på fredag 02. mars 2018, klokken 22:55
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 22:15
Jaguar har satt standarden. Audi kan ikke legge seg høyere i pris om de er interessert i å selge. Men kanskje er de ikke det?

Nøyaktig hvorfor skulle de ikke være interesser i det? Fint om du kan utrede litt om bakgrunnen for hvorfor du tenker det.

Fordi de taper penger på bilen? Erfaringene med utviklingen har de jo fått uansett.
Jeg vet ikke hvordan  de tenker i Ingolstadt, men de MÅ under i-pace-pris uansett dersom de skal ha volum. Det var poenget mitt. En startpris på 100.000 euro er helt utenkelig.

Du har helt rett i at en startpris på 100K er helt utenkelig. Kommer bare ikke til å skje.

I Ingolstadt tenker de langsiktige markedsandeler i et voksende marked. "Vorsprung durch Technic" er slagordet, tenk over det. De har så absolutt ikke alltid vært tro mot slagordet (primært fordi moderselskapet har satt ned foten gang etter gang), men sjelen deres er slik. Det betyr at man skal være teknologisk ledende selv om det koster så det svir i starten. Pengene får man igjen over tid, når teknologien har blitt billigere med volum, fordi man har trigget behov i markedet.

Den som ser seg "sveiseblind" som andre så festlig utrykker det på kortsiktig økonomisk vinning i et slikt marked er tapere. Å kjøpe seg markedsandeler er en helt vanlig taktikk i de fleste bransjer, og det betyr gjerne røde tall i en periode. Det betyr ikke at man er blind for økonomi, det betyr at man er smart og langsiktig. Man må bare ha kontroll på paybackkurven og cashflowen, så er det null stress å tape penger en periode.
Tesla er jo et ekstremt eksempel på det. Om de lykkes med sine planer kommer de til å bli et svært lønnsomt selskap. De satser høyt og fallhøyden er stor, men det er oppesiden også. Elon er veldig langt fra dum, og det finnes smartinger i Ingolstadt også. Nei, de er ikke "økonomisk sveiseblinde" selv om de selger med tap en periode, man må nesten være økonomisk sveiseblind for å si noe så dumt. :-)

daktari

Poenget mitt er at de har opprettholdt troen på at det ikke finnes etterspørsel etter elektriske biler, inkl. hybrid.
Husker dere R8 (e-tron)?
https://www.autocar.co.uk/car-review/audi/r8-e-tron-2014-2015
Tesla solgte Model S sent 2012 , 2 år før Audi solgte sin første A3 hybrid.
Noen andre merker, Merce f.eks,  kunne oppdatert B-klassen (istedet for å slutte å selge den) med litt større batteri og hurtiglader.
Hvorfor har ikke Audi klar en A4-variant, godt utstyrt til €40.000,-, som kan konkurrere med Model 3? Men kan hende de er seriøse nå.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Inge__1976

#535
Sitat fra: daktari på lørdag 03. mars 2018, klokken 12:43
Poenget mitt er at de har opprettholdt troen på at det ikke finnes etterspørsel etter elektriske biler, inkl. hybrid.
Husker dere R8 (e-tron)?
https://www.autocar.co.uk/car-review/audi/r8-e-tron-2014-2015
Tesla solgte Model S sent 2012 , 2 år før Audi solgte sin første A3 hybrid.
Noen andre merker, Merce f.eks,  kunne oppdatert B-klassen (istedet for å slutte å selge den) med litt større batteri og hurtiglader.
Hvorfor har ikke Audi klar en A4-variant, godt utstyrt til €40.000,-, som kan konkurrere med Model 3? Men kan hende de er seriøse nå.

Er det så vanskelig å skjønne at selvsagt er dette en seriøs satsning?  Klarer du ikke å ta innover deg informasjon?  Tror du virkelig at de ville sagt det de sier, dedikert en hel fabrikk til produksjon, inngått samarbeid om ladenettverk, offentliggjort en omfattende plan om nye elbilmodeller de neste årene.. om det ikke var seriøst ment?
Hjelpe meg for noe ønsketenkning fra en Tesla-fanboy!

Kan vi slippe å høre mer om dette nå?

Vegar Beider

#536
Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 03. mars 2018, klokken 21:07

Er det så vanskelig å skjønne at selvsagt er dette en seriøs satsning?  Klarer du ikke å ta innover deg informasjon?  Tror du virkelig at de ville sagt det de sier, dedikert en hel fabrikk til produksjon, inngått samarbeid om ladenettverk, offentliggjort en omfattende plan om nye elbilmodeller de neste årene.. om det ikke var seriøst ment?
Hjelpe meg for noe ønsketenkning fra en Tesla-fanboy!

Kan vi slippe å høre mer om dette nå?

Takk, Inge!

Om man setter spørsmålstegn ved om dette er dødsens seriøst fra Audi bedriver man virkelighetsfornektelse på høyt nivå og er fullstendig immun mot faktabasert informasjon. Mest sannsynlig går man rundt med en hatt av aluminiumsfolie og tror man får kreft av automatiske strømmålere også.
Du vet, folk flest ...........  ;D

samotholt

Jada, her er jo innleggene så intetlignende ( :P) at jeg formellig ser lyset.

Spørmålstegn har aldri vært forenelig med relgion.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Knut Røe

Uro i Tesla-leiren om dagen ja ser jeg.
Her kommer den ene konkurrenten etter den andre med biler av langt høyere kvalitet og luksus og til sammenlignbar pris. Jeg ville også vært sur for det, hvem vil vel stille spørsmål eller titte på en Tesla når man kan se på en Jaguar eller Audi som er mye mer eksklusiv og bedre bygget.

samotholt

Om det er meg du sikter til så tar du feil. Jeg er mer i Audi-leiren enn i Tesla. Har 2 mot 1 bil i denne rekkefølgen.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA