Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Død Kewet -5

Startet av RoadRunner, tirsdag 28. september 2010, klokken 21:16

« forrige - neste »

eljet

Da er Elly nede for telling
Ser at dette problemet ikke er helt ukjent

Hos meg så har jeg dette problemet

Fjernlys virker ikke
Taklys virker ikke.
display virker ikke
Varselblinklys virker ikke
Sikringer er sjekket og ok.
Å bilen vil ikke gå

Noen så har tips

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

elektrolux

Er det noe 12V utstyr i det hele tatt som virker?

Tar det som en selvfølge at du har sjekket at 12V batteriet er oppegående.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

eljet

det som virker er stereo anlegget,  fløyta, varsellampa til håndbrekk og nærlys
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

hkaspenberg

Sitat fra: eljet på mandag 23. mai 2011, klokken 12:38
Da er Elly nede for telling
Ser at dette problemet ikke er helt ukjent

Hos meg så har jeg dette problemet

Fjernlys virker ikke
Taklys virker ikke.
display virker ikke
Varselblinklys virker ikke
Sikringer er sjekket og ok.
Å bilen vil ikke gå

Noen så har tips

Sjekk det som ser ut som en lampettledning med to spadestikk inn i bakkant på laderen. Evt. napp den ut og sett en binders e.l. over spadestikkene. Laderen setter denne forbindelse til åpen når man lader slik at man ikke skal kunne kjøre avgårde når man lader...

Er dette OK, gå over alle siktinger i sikringspanelet som sitter under dashen på passasjersiden.

Er alle disse Ok bør du sjekke de tynne sense-ledningene mellom batteriblokkene og car-controller. Se bilde her(http://www.aspenberg.info/Kewet/Images/pb_large.jpg - tynn brun merket "A") Det sitter en på hvert batteripar. Den som sitter værst til er helt inne til venstre. Brudd her vil få bilen til å virke død.

Siste sjekk er kontaktene inn i car-controller. Denne sitter ved venstre kne til fører. Skru den ut, ta ut kontaktene P1-P6 i den rekkefølgen. (P1 er kontakten nærmest førerdøra). Ha litt kontaktspray oppi kontakene og sett dem inn igjen i omvendt rekkefølge, dvs P6 først, P1 sist.

Deretter er jeg blank. Falken?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

RoadRunner

Sitat fra: eljet på mandag 23. mai 2011, klokken 12:38
Hos meg så har jeg dette problemet

Fjernlys virker ikke
Taklys virker ikke.
display virker ikke
Varselblinklys virker ikke
Sikringer er sjekket og ok.
Å bilen vil ikke gå
Så gjennom hva jeg har skrevet tidligere, og dette er eksakt samme symptomer som var på juniors Kewet-5, ja. Der var løsningen bytte av CarController. Sikkert lurt å sjekke 72v systemet og om det er spenning inn på CC, man kan jo være heldig... eller ?
Lykke til!

Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Baltor

Dette ligner også på symptomene jeg hadde, les her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2536.0.html
Denne bilen "døde" mens den sto parkert utenfor et verksted.
Det var etter det jeg husker 3 små feil:
Ledningene i bakkant av laderen var ikke montert. (spadestikkene som Hans nevner)
Det var korrosjon imellom ringkabelskoene på batteriet, noen enheter var derfor ikke koblet til.
Det var brudd på en plussledning ca 30 cm fra batteriet. Dette er et utsatt sted. 3 ledninger var skjøtt sammen i en klemhylse, en var korrodert og helt løs.

Framdriftsbatteriet kan lett måles i den store pluggen ved laderen.
 
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

eljet

min døde mens jeg var ute å kjørte
det skjedde når jeg trykket på trip teller knappen
har sjekket bak instrumentene at det ikke har "ramlet sammen" bak der

har en ekkel følelse på at carcontroller er død
men jeg skal en tur ut med voltmeteret å se hva jeg finner på kontrolleren
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

hkaspenberg

Sitat fra: eljet på torsdag 26. mai 2011, klokken 12:09
min døde mens jeg var ute å kjørte
det skjedde når jeg trykket på trip teller knappen
har sjekket bak instrumentene at det ikke har "ramlet sammen" bak der

har en ekkel følelse på at carcontroller er død
men jeg skal en tur ut med voltmeteret å se hva jeg finner på kontrolleren

Aha, da faller nok de fleste av mine muligheter fra, men sjekk fremdeles de sense-ledningene fra blokkene og inn til car-kontroller. De røk for med ved to anledninger. Den første fiksa Viggo på Elibil Norge, ved det andre tilfellet fiksa jeg det selv. Men hvis bilen døde idet du trykket knappen så er nok dine antakelser riktige. Du kan jo prøve å kryss-bytte kontrolleren med en av de andre bilene dine hvis de har en som er kompatibel.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

eljet

Kan desverre ikke låne fra kewet 2 siden den er 48 volt uten carcontroller
ellers så hadde det vert gjort ja
holder på med elektrisk feilsøking på ein BMW og nå så man blir ganske leie av el. feil
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

eljet

Så har elbilen min våknet igjen fra dvalen, det var som antatt car controlleren
Har motatt ny car controller fra elbil norge og den er nå testet  ;D
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA