Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

poskare

#45
Nei, språk skal du kunne velge i menyen et sted, men husker ikke i farta hvor. Skal sjekke og legge ut.

Tenkte også å samle alle VCDS kodene i første post (EDIT: Utført :)   ), slik at de er lette å finne. Må bare finne litt ledig tid, men av en eller annen grunn er det alltid manko på det!!?!

siforko

Bestillt ID4, men angrer nå

mihkku

Burde få med hvordan fjerne den irriterendes alarmen hver gang førerdøren åpnes når bilen står på. Irriterendes funksjon når man må ut for å lade eller åpne garasjeporten.

poskare


Råde

Sitat fra: mihkku på søndag 12. april 2015, klokken 20:00
Burde få med hvordan fjerne den irriterendes alarmen hver gang førerdøren åpnes når bilen står på. Irriterendes funksjon når man må ut for å lade eller åpne garasjeporten.
Enig. Og at den forbaskede parkbremsen kommer på. Min plan er etter hvert også å få skrudd av den dærre tivoli-plingplong-lyden hver gang man starter bilen.
e-Golf | X75D

EL-John

Sitat fra: mihkku på søndag 12. april 2015, klokken 20:00
Burde få med hvordan fjerne den irriterendes alarmen hver gang førerdøren åpnes når bilen står på. Irriterendes funksjon når man må ut for å lade eller åpne garasjeporten.
Fra VWVortex Forum.

Disable the annoying tone when the ignition and driver's door open.
17 Instruments
Adaptations
Ignition active message; Trigger
Change to "No display" (default value: driver's door)
German translation for this is.....
German translation.....
STG 17 (Schalttafeleinsatz) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
Zündung aktiv Meldung; Auslöser
ändern auf "Keine Anzeige"
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

Tbg

Denne tråden bør nesten være sticky syns jeg:) selvom den kanskje er litt mer for bilnerdene her inne.. Jeg gleder meg hvertfall til å få fikset bilen med noen av disse kodene:)

EL-John

Har ikke fått sjekket om dette funker på e-Golf, men hadde vært morsomt
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

poskare

EL-John: Testet allerede. Fikk ikke karbon, kun den som er der, helt sort, eller "Spotlight".

poskare

Må med trist hjerte si farvel med kabelen jeg har lånt.... Men fortvil ikke, en ny vil bringes i heimen med posten fra vårt naboland, og flere tweaks vil dukke opp forhåpentligvis allerede neste helg!

poskare

Tenker jeg også etterhvert legger inn i første post, alle ønskene som har dukket opp her, så vil Råde og/eller jeg teste disse så fort vi får anledning. Eller noen av dere andre som har kabel selvsagt! :) Da legger jeg de inn i første post med "cred" til de som har testet og bekreftet at de fungerer!
God idé?

EL-John

Sitat fra: poskare på søndag 12. april 2015, klokken 23:16
Tenker jeg også etterhvert legger inn i første post, alle ønskene som har dukket opp her, så vil Råde og/eller jeg teste disse så fort vi får anledning. Eller noen av dere andre som har kabel selvsagt! :) Da legger jeg de inn i første post med "cred" til de som har testet og bekreftet at de fungerer!
God idé?
Kjempe god ide
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

HelectriC

Sitat fra: RogerG på søndag 12. april 2015, klokken 17:55
Sitat fra: hottentott33 på søndag 12. april 2015, klokken 14:17
Sitat fra: RogerG på søndag 12. april 2015, klokken 13:26
Lurer på om det er mulig å aktivere stemme styring?

Prøv å forandre til engelsk språk :) Det virker visst ikke med norsk gitt...  :(

Jepp, men det må man nok gjøre via kabel også. Jeg finner iallefall ikke noen menyvalg for å forandre på språket.


trykk på "menu"-knappen ved siden av skjermen, så får du opp et valg der som heter noe lignende car setup. der kan du velge andre språk, VOICE fungerer på alle språk utenom norsk.
ioniq 5

Sidewinder

Skal det være slik at det ikke fungurer på norsk siden det tydligvis fungerer på alle andre språk?

HelectriC

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 14. april 2015, klokken 10:36
Skal det være slik at det ikke fungurer på norsk siden det tydligvis fungerer på alle andre språk?

er nok dessverre slik at norsk ikke er prioritert språk. For få VW som selges for at de skal utvikle dette. Og dette er ikke en eGolf-spesifikk stemmestyring, den er samme for alle VW. Ellers kunne man mene Norge har flest eGolfer i Europa (men ikke flest VW).
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA