Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Orbit

De stiller opp fire ganger på år for å hjelpe dersom en går tom for strøm (ref intro-video fra BMW Norge som sendes ut til nye kjøpere).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Jeg har ikke fått noen video, selv med 2 kjøp i høst.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

mlello

Sitat fra: LMOR på onsdag 14. desember 2016, klokken 18:34
Er vel slik på alle sportslige BMWer hvis du bytter fra Comfort til Sport. Og hvis du da går rett opp til Sport+, så hjelper ikke elektronikken deg heller, da kjører du av veien hvis du ikke vet hva du gjør  ;)
(noen i kodingstråden ønsker den muligheten på i3 også)

Må si jeg føler meg truffet her..
Har hatt F10 jeg også, og vil si bilen er veldig kontrollerbar og får mye elektronikk hjelp i Sport+.
Heldigvis finnes det noen som liker å kjøre bil og se hvor grensene for bilen går enda. Kan være til hjelp den dagen man må ta en unnamanøver..

DSC Off derimot, da er du helt på egenhånd!

Sør

Sitat fra: LMOR på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:25
Jeg har ikke fått noen video, selv med 2 kjøp i høst.
Jeg har heller ikke fått noe video, men regner med at det er denne det er snakk om:
https://www.youtube.com/shared?ci=s2CQlbxQZs8
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

LMOR

Sitat fra: mlello på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
DSC Off derimot, da er du helt på egenhånd!
Ikke på i3, men på F10 mener du?
På min F10 går DSC Off hvis jeg velger Sport+.

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

mlello

#2735
Sitat fra: LMOR på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:17
Sitat fra: mlello på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45
DSC Off derimot, da er du helt på egenhånd!
Ikke på i3, men på F10 mener du?
På min F10 går DSC Off hvis jeg velger Sport+.


På i3 får du jo bare traction modus.

På min F10 fikk du DTC modus når du la inn Sport+. Det har vært en frustrasjon blant mange BMW eiere som bruker bilen litt aktivt. For vil du ha kontroll selv og DSC off, så går bilen i Comfort modus. Du mister gass og styrerespons og får comfort demping om du har EDC.

Orbit

Sitat fra: Sør på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:08
Sitat fra: LMOR på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:25
Jeg har ikke fått noen video, selv med 2 kjøp i høst.
Jeg har heller ikke fått noe video, men regner med at det er denne det er snakk om:
https://www.youtube.com/shared?ci=s2CQlbxQZs8

Jepp, håndtering av strømløs bil er helt på slutten (ca 14:30 ut i videoen)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jokkhov

Noen som vet hvordan man lagrer nye ladestasjoner sånn at de blir synlige i navigasjonen?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

LMOR

Sitat fra: Jokkhov på søndag 18. desember 2016, klokken 19:02
Noen som vet hvordan man lagrer nye ladestasjoner sånn at de blir synlige i navigasjonen?
Du må lagre den i din adresse/destinasjonsliste, du får ikke til å lage en POI selv dessverre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hemi

Hurtigladet i dag... KALDT prøvde på alle mulige måter å få varme under lading, men var nogo, selv når jeg hadde over 70% nektet den, prøvde via app på mobil, prøvde stopp start av bil, prøvde aktivere i menyen for når man går fra bilen osv.

hva gjør jeg galt?

ankom ladestasjon med 4%

LMOR

Sitat fra: hemi på søndag 18. desember 2016, klokken 19:28
Hurtigladet i dag... KALDT prøvde på alle mulige måter å få varme under lading, men var nogo, selv når jeg hadde over 70% nektet den, prøvde via app på mobil, prøvde stopp start av bil, prøvde aktivere i menyen for når man går fra bilen osv.

hva gjør jeg galt?

ankom ladestasjon med 4%
Prøvde du å gå ut at bilen og låse den?
Ville tatt kontakt med verksted. Nest siste software har visstnok en feil. Min gamle 60Ah måtte nettopp inn på verksted noen dager pga av at den sluttet å varme.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Orbit

Det skal holde å sette den på parkeringsvarming i "stopp-menyen" som du selv påpeker, evt. via mobilapp eller webside.

Av en eller annen merkelig grunn, så er "Innstillinger" (hvor det også er mulig å slå på parkeringsvarming) ikke tilgjengelig når bilen ikke er i kjøreberedskap, og den vil ikke i kjøreberedskap når ladekabelen er plugget i. Så langt jeg kan se, dersom en ikke slår på parkeringsvarming når du stopper på laderen, og heller ikke har mobil/web tilgjengelig; så må du ut med ladekabel og starte opp bilen for å slå på varmen (for så å begynne å lade igjen).

Men siden selv ikke app fungerte for deg, må det være noe annet galt. Er "Remote services" aktivert på websidene?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

02jan

Det sikreste er å ha valgt at "ekstrakanppen" i FOB'n skal styre varmen. Den virker alltid. Bruker ifra kjøkkenvinduet om morgen, og ved hurtiglading.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Beckern

Sitat fra: hemi på søndag 18. desember 2016, klokken 19:28
Hurtigladet i dag... KALDT prøvde på alle mulige måter å få varme under lading, men var nogo, selv når jeg hadde over 70% nektet den, prøvde via app på mobil, prøvde stopp start av bil, prøvde aktivere i menyen for når man går fra bilen osv.

hva gjør jeg galt?

ankom ladestasjon med 4%

Det kan være tricky men jeg mener at den aktiveringen i meny skal fungere.

hemi

hver gang jeg aktiverte varme via meny, eller app, eller startknapp og avslutt kom det infomelding som sa det var så lite strøm den ikke kunne aktiveres, selv når jeg hadde 70%+

skal få lastet opp bilder av melding

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA