Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, tor 21. nov 2013, kl. 21:47

« forrige - neste »

Tai

Kunne noen PM`et meg mailadressen til Tesla i Nederland? Får heller ikke kontakt med Tesla i bergen per mail....

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Cecilie

Sitat fra: Tai på fre 22. nov 2013, kl. 19:36
Kunne noen PM`et meg mailadressen til Tesla i Nederland? Får heller ikke kontakt med Tesla i bergen per mail....

Tai
Eller gjerne skrive det her... så vi kan lesse dem ned med henvendelser om dette. De må forstå at det er et pain point.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

christian1986

Hvis noen har noen gode kontakter kan det jo kanskje være en ide å sende en link?

Mr.Zero

Sitat fra: Philip Marlowe på fre 22. nov 2013, kl. 19:08
Sitat fra: timingbeltkiller på fre 22. nov 2013, kl. 14:15
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 11:36
Sitat fra: bosse på fre 22. nov 2013, kl. 09:23
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 08:25
Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice.
Lexus ER, de 3 andre IKKE!

Nå er jeg i ferd med å gå off-topic her. Kjenner ikke Bavaria og Lexus ble det ikke, selv om selgeren var veldig flink. Har erfaring med Møller (VW) og Bilia (Ford). Veldig dårlig erfaring med Møller, veldig god erfaring med Bilia Økern. Tesla kunne godt ha rekrutert noen derfra.

Tesla Økern har faktisk rekruttert mennesker fra Bilia Økern, Skøyen fra BOS og Drammen fra Møller. Verden er ikke så stor.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

EvenSteven

Om man er uerfaren er det alltid lett å tro at hvis man "glemmer" å svare på en Mail i ny og ne, så glemmer også kunden at han har sendt mailen!
Dette kan man som regel slippe unna med til en viss grad, men når man så legger dette inn som en vane er det etterhvert særs vanskelig å føre dette på samme "glemme" konto! Ergo havner man i uføret og får lett et noe kynisk tankesett.
Da blir kunden fort en torn i siden, usaklig, masete samt en person som bruker din tid på "uviktige" ting!
Jeg skulle jo jobbe for verdens kuleste bilprodusent og ha fete dager hvor alt var på stell! "Knut" fra Hamar får bare vente, han gir seg sikkert snart..
Tesla S P85+ sølv

TS

Sitat fra: Mr.Zero på fre 22. nov 2013, kl. 20:30
Sitat fra: Philip Marlowe på fre 22. nov 2013, kl. 19:08
Sitat fra: timingbeltkiller på fre 22. nov 2013, kl. 14:15
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 11:36
Sitat fra: bosse på fre 22. nov 2013, kl. 09:23
Sitat fra: Stiania79 på fre 22. nov 2013, kl. 08:25
Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice.
Lexus ER, de 3 andre IKKE!

Nå er jeg i ferd med å gå off-topic her. Kjenner ikke Bavaria og Lexus ble det ikke, selv om selgeren var veldig flink. Har erfaring med Møller (VW) og Bilia (Ford). Veldig dårlig erfaring med Møller, veldig god erfaring med Bilia Økern. Tesla kunne godt ha rekrutert noen derfra.

Tesla Økern har faktisk rekruttert mennesker fra Bilia Økern, Skøyen fra BOS og Drammen fra Møller. Verden er ikke så stor.

Tesla Økern? Har jeg aldri hørt om...
Alnabru - servicesenter flyttet til Skøyen. Skal i utgangspunktet nå bare være utlevering på Alna.
Skøyen skal alt.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Havebigfun

Sitat fra: EvenSteven på fre 22. nov 2013, kl. 20:34
Om man er uerfaren er det alltid lett å tro at hvis man "glemmer" å svare på en Mail i ny og ne, så glemmer også kunden at han har sendt mailen!
Dette kan man som regel slippe unna med til en viss grad, men når man så legger dette inn som en vane er det etterhvert særs vanskelig å føre dette på samme "glemme" konto! Ergo havner man i uføret og får lett et noe kynisk tankesett.
Da blir kunden fort en torn i siden, usaklig, masete samt en person som bruker din tid på "uviktige" ting!
Jeg skulle jo jobbe for verdens kuleste bilprodusent og ha fete dager hvor alt var på stell! "Knut" fra Hamar får bare vente, han gir seg sikkert snart..
Kommunikasjon er utfordringen. Jeg er trygg på at Tesla har rekrutert mange svært entusiastiske mennesker. Disse demotiveres systematisk ved å la de henge i løse lufta i forhold til kundene. Ingen synes det er morsomt å møte kunder med problemer, eks vinterdekk og adaptere uten å kunne tilby en løsning som kunden blir fornøyd med. Hvor er lederne som forteller oss hvordan de har tenkt å løse problemene? Adaptermailen var en begynnelse- men ikke nok.
Å la de ansatte være alene med uløsbare problemer som kunden rimeligvis forventer at løses snarlig er en oppskrift for å få demotiverte medarbeidere. Ikke rart de gjemmer seg etter beste evne for "vanskelige" kunder.
Toxic leadership tar knekken på den beste organisasjonen med det beste produktet- desverre.

frskby

Min DS svarer ikke på mail. Har levering om halvannen uke. Ble lovet faktura for en uke siden og ikke fått. Når ikke hun svarer på mail og ingen svarer på tlf blir det vanskelig å få betalt...
Hva gjør man da?
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

TerjeV

Faktura blir lagt inn på "My Tesla" dashbordet. Jeg fikk min faktura lagt inn der i dag og får bilen på tirsdag....
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Cecilie

Samme her, fikk aldri faktura på mail, den bare dukket opp på My Tesla.

frskby

Ja, inneforstått med at den skal komme på MyTesla, men ikke noe der heller. Det frustrerende er at DS ikke svarer på henvendelser.
Spent på hva som skal gjøres om det er snøvær denne dagen også. DS anbefalte meg å kjøpe dekkpakke andre steder - så gjort, men de vil ikke legge om.
De skal så sende meg ut på glattisen på 21" sommerhjul. Skal ikke være sen med å gå til media om jeg klarer å krasje på første turen grunnet at de sendte meg ut på sommerhjul.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Havebigfun

Sitat fra: frskby på fre 22. nov 2013, kl. 22:17
Ja, inneforstått med at den skal komme på MyTesla, men ikke noe der heller. Det frustrerende er at DS ikke svarer på henvendelser.
Spent på hva som skal gjøres om det er snøvær denne dagen også. DS anbefalte meg å kjøpe dekkpakke andre steder - så gjort, men de vil ikke legge om.
De skal så sende meg ut på glattisen på 21" sommerhjul. Skal ikke være sen med å gå til media om jeg klarer å krasje på første turen grunnet at de sendte meg ut på sommerhjul.
Blir det uforsvarlig å kjøre med bilen bør du nekte å overta den. De finner sikkert på en løsning. Er det tørt kjører du til dekksjappen på 21"- jeg har kjørt de med rim/is på veiene- utfordrer du ikke går det bra ;)

Quattro

For en håpløs uttalelse. Det er sjåførens ansvar at bilen er i forsvarlig stand! Hva skal du vinne med det?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Cecilie

Sitat fra: Quattro på fre 22. nov 2013, kl. 22:22

For en håpløs uttalelse. Det er sjåførens ansvar at bilen er i forsvarlig stand! Hva skal du vinne med det?
Det er jo minst like håpløst av Tesla å nekte å legge om...

Quattro

Sitat fra: Cecilie på fre 22. nov 2013, kl. 22:29
Sitat fra: Quattro på fre 22. nov 2013, kl. 22:22

Det er jo minst like håpløst av Tesla å nekte å legge om...

Ja, nesten, men egentlig ikke i nærheten spør du meg. Det er bedre å stille krav til Tesla ved evt. forsøk på overlevering enn å forvente at media skal retterdiggjøre sjåføren om sjåføren havner i en ulykke med skade på tredjepart, avkortning i forsikringen og evt. straffeforførgelse!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA