Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på søndag 01. desember 2013, klokken 08:19
Sitat fra: kimlillebo på fredag 29. november 2013, klokken 09:48
Sitat fra: pnq på fredag 29. november 2013, klokken 01:31
Denne tråden ligner i all vesentlighet på en tråd jeg startet for et par uker siden;

Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?  (Lest 2386 ganger) http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10440.0.html

Summert opp fra mitt ståsted; Bilen er fantastisk. Og når du endelig får tak i noen hos Tesla, er det ingen som er mer service minded og hjelpsom en akkurat dem du har fått tak i .. face-to-face"; Problemet er at det er bortimot umulig å få tak i noen på telefon og svarene man får på mail eller telefon er ofte mangelfulle .. om man da får noe svar overhode. Og siden navet i hele kontakt systemet Tesla har satt opp er et kunnskapsløst "call-center" i Amsterdam så skal man rett og slett ha flaks om man får tilfredstillende svar.

Mangelfull logistikk som vi alle har opplevd (adaptere og vinterhjul) er utelukkende et ledelses problem. Men når Tesla leverer (om det er bil eller service) er det ofte bedre enn forventet. Mye bedre en hva iallefall jeg forventet.

Dog, hadde det ikke vært for alle de fantastisk kunnskapsrike og hjelpsomme menneskene her på forumet er jeg ikke sikker på at jeg hadde vært fornøyd med eierskapet så langt. Men takket være dette forumet og det fantastiske utganspunktet som TMS er, så er jeg superfornøyd :-)

Var det noe flere kan enes om?
Jeg regner med det er lov og komme med min ærfaring selv om den ikke er i tråd med dine opplevelser.

I går sluttet bilen å lade. Det viser seg at det er noe galt med selve ladekablen (boksen som er på ladekablen).
Den blinker bare rødt når jeg kobler til strøm, og dette har skjedd etter det var uvær her i går. Mistenker lyn men kan ikke være sikker.

Uansett, klokken 18.30 i gårkveld ringte jeg et 800-service nummeret som jeg fant på Tesla sine hjemmesider.
De tok telefonen FØR det kom ringetone.
Det var en norsk herremann i andre enden, og han var hyggelig og behjelpelig.
Vi gikk gjennom noen quick fix triks, men uten hell.

Han sa videre at han skulle registrere hendelsen, og at min nermeste Tesla service senter skulle ringe meg.

5 minutter etterpå så ringer Tesla Bergen meg oppigjen, og sier at de skal sende meg en ny ladekabel i dag.

Jeg må si at jeg er ekstremt imponert over servicen de har utvisst... Aldri opplevd makan...

Slike opplevelser fører til merkelojalitet.

K.

Jeg hadde akkurat samme feilen. Ringte roadside assistanse og hørte med dem. De mente dette var en sak for service. Jeg fikk etter litt mas et telefonnummer, men han visste ikke åpningstidene. Men, når jeg til slutt får tak i Tesla-Skøyen får jeg beskjed om å komme innom, greit nok, 40 min kjøring hver vei. Når jeg kommer frem mener en teknikerne at den har gått i stykker pga. regnet(kortsluttet) og at det derfor ikke dekkes av garantien. Jeg blir stående å måpe mens han løper rundt for å finne ny adapter. Det ender med at de fakturer kostnad for ny UMC på "goodwill". Bilen fikk forøvrig et anfall av feilmeldinger når de skulle starte lading. Jeg måtte derfor komme innom en uke senere for sjekk av lader. Da fant de ingenting feil.

Erfaringen gjorde at jeg sluttet å stole på UMC, og har kjøpt meg en alternativ til utelading. Jeg ble også skuffet over hvordan de behandlet meg (han ene..) med å si at jeg ikke burde ladet når det regnet og at det står i brukerveiledningen. Der står det forøvrig "severe rain" (+snow og electrical storms)

Jeg leser i umc brukerveiledingen at bilen ikke kan lades i severe rain eller ved snø. Da tror jeg det er mange umc'er som skal bli ødelagt fremover.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Leif1

Da er den jo pr definisjon komplett ubrukelig.
Om det øsregner eller bare drypper litt går ut på ett.
Den tåler tydeligvis ikke å bli våt. Står det noe IP-nummer på den?
Konvertitt fra S til X

jkirkebo

Sitat fra: Leif1 på søndag 01. desember 2013, klokken 11:18
Da er den jo pr definisjon komplett ubrukelig.
Om det øsregner eller bare drypper litt går ut på ett.
Den tåler tydeligvis ikke å bli våt. Står det noe IP-nummer på den?

IP44. Så den skal tåle regn, men ikke å ligge i vannpytter.

http://www.aquatext.com/tables/ip_ratings.htm
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress


Sitat fra: Leif1 på søndag 01. desember 2013, klokken 11:18
Da er den jo pr definisjon komplett ubrukelig.
Om det øsregner eller bare drypper litt går ut på ett.
Den tåler tydeligvis ikke å bli våt. Står det noe IP-nummer på den?

Det er meldt tidligere på forumet at den er IP44.
pr def skal den da imøtekomme følgende krav:

"Sprut (kraftig dusj/regn) mot kapsling fra alle kanter skal ikke ha skadelig virkning"

Slik jeg leser det så skal den da tåle alt av regn vi kan oppleve i vår del av verden. På neste steg på skalaen er det snakk om spyling.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Leif1

Hm.. Etter mitt syn burde den hatt minimum IP 55, eller 56.
Nå har det utstyret jeg har jobbet med riktignok vært utsatt for sjøvann,
(Jeg er tidligere skipsmaskinist) men dette virker for meg å være for dårlig.

Konvertitt fra S til X

christian1986

Ettersom de fleste klager når ting ikke virker men samtidig ikke er flink til å gi ros tenkte jeg nå jeg skulle gjøre nettopp det.

Jeg fikk bilen til slutt, og har nå hatt den i litt over to uker. Tidlig i denne uken fikk jeg noen rare feilmeldinger, som toppet seg i går med varsel om at bilen muligens ikke ville starte igjen i tillegg til mange andre. Ringte Tesla i går kveld, og i morges tok servicesenteret mitt kontakt. Oppfølgingen herifra og ut har vært enestående, og problemet mitt blir løst nå i kveld med at batterivarmene byttes.

Alt i alt, selv om jeg har en bil med feil på er faktisk følelsen bedre nå enn før. Jeg vet nå at det faktisk er noen som hjelper deg den dagen du har problemer :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA