Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

El-boy

#30
Jeg fikk kjøpt mine vinterdekk her:
http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=34337451.129.8221&sowigan=Wi&Breite=245&Quer=45&Felge=19&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Nokian&ranzahl=4&tyre_for=&Herst=Nokian&m_s=3&sort_by=&rsmFahrzeugart=ALL&Label=B-F-72-2&details=Ordern&typ=R-242526

og fikk dem lagt på hos en omleggingspartner på orginale 19" felger.

Jeg kjøper nye felger til sommerdekka til våren samt dekktrykk sensorer.

Når det er snakk om service kommer jeg tilslutt alltid i snakk med en hyggelig Nederlender, deretter kjenner de fleste av oss resten av historien...

Stiania79

Trist å lese at Tesla Norge forsatt henge laaaaaaaaaangt etter mtp kundeservice. Jeg har også totalt gitt opp å få noe svar fra Norge per email eller telefon - er det noe jeg trenger skriftlig sender jeg en mail til Tesla i Nederland som svarer på få timer (sitter noen Nordmenn der nede ja) eller trasker bort til Tesla på Skøyen.

Problemet er at dette er en ung organisasjon hvor de har ansatt vel mange "fresh out of school" personer som hverken har erfaring eller myndighet til å si så veldig mye annet enn at ..."bilen går fort, er stor og har skinnseter og jada - du kan lade den i garasjen".

Det er en læringskurve, men den må bli brattere - NÅ. De skal selge en premium bil som, greit nok er "rimelig" i Norge, men ellers skal konkurrere med det vasseste på markedet. Da holder det ikke med sub standard oppfølging og standard. Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

christian1986

#32
Sitat fra: El-boy på fredag 22. november 2013, klokken 08:11
Jeg fikk kjøpt mine vinterdekk her:
http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=34337451.129.8221&sowigan=Wi&Breite=245&Quer=45&Felge=19&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Nokian&ranzahl=4&tyre_for=&Herst=Nokian&m_s=3&sort_by=&rsmFahrzeugart=ALL&Label=B-F-72-2&details=Ordern&typ=R-242526

og fikk dem lagt på hos en omleggingspartner på orginale 19" felger.

Jeg kjøper nye felger til sommerdekka til våren samt dekktrykk sensorer.

Når det er snakk om service kommer jeg tilslutt alltid med en hyggelig Nederlender, deretter kjenner de fleste av oss resten av historien...
Vinterdekk er vel på mange måter toppen av kransekaken. Føler listen begynner å bli lang etterhvert. Når får vi adapterne til bilene? Hvordan er det mulig å la være å tilby norske kunder matter til bilene sine? Mulig det er endret nå, men i starten var de tilgjengelig så lenge du kjøpte de fra USA. Hva med den fantastiske Tesla Appen som skal lanseres? Jeg er klar over at jeg kan få fatt i den amerikanske utgaven, men dette er ikke noe alle kjøperne kommer til å gjøre. Når kommer nettbutikken deres...?

Poenget her er at det er mange områder der Tesla har utfordringer i dag. Har fyrt av en påmindelse til min DES, blir spennende å se om jeg denne gang får svar.

Og som en over skriver er det nå vanskelig å være en god Teslaamasadør. Etter å ha snakket varmt om bil og selskap i nesten et år merker jeg nå at jeg blir i dårlig humør når folk spør om jeg har fått bilen.

Edit:

Der fikk jeg faktisk svar fra min DES! Alternativet hans var å holde igjen bilen, men han forsikret om at det bare var noen dager mellom bil og dekk.

Merker jeg her blir provosert når jeg har gode kilder på at de ligger noen uker bak med vinterdekkene....

Cato76

Jeg har nå hatt min bil i snart 3 mnd - KJEMPE FORNØYD (med bilen) På kunde/service siden har de milevis igjen for å nå opp på et akseptabelt nivå (<- mine erfaringer)!

Min svigerfar på 62 år forteller meg at han hadde ringt til TM Norge for å få informasjon om Model X (som han virkelig ønsker å bestille). Her ble han direkte avvist på telefonen, og fikk kun beskjed om å gå på nettet for å finne informasjon om TMX. Skal sies at han nå har lagt inn reservasjon, men han er usikker på om han har lagt inn dette riktig. To uker å gått, og han har ikke fått faktura for depositumet. Kommer ikke gjennom på telefon, og mail får han ikke svar på... Nå lurer han få om han i det hele tatt ønsker bilen, da kundeservicen er så dårlig.
Hvor mange kunder mister Tesla egentlig på dette?   ???

Verdens beste bil + Verdens dårligste kundebehandling = Middelådig opplevesle... >:(
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

bosse

Sitat fra: Stiania79 på fredag 22. november 2013, klokken 08:25
Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

De organisasjonene der er slett ikke synonyme med god kundeservice. Jeg har faktisk innimellom vært litt bekymret for at Tesla har rekruttert for mange fra ICE-miljøet.

De burde aspirere mot crazy awesome kundeservice, slik som Rackspace.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

EvenSteven

Slenger meg på denne med tilsvarende erfaringer som Christian m.fl.

Så her er det nok som nevnes ansatt litt for mange " unge lovende" typ BI-studenter med haken hevet noe for høyt opp i skyene. 
Det som er veldig synd med dette er at man mister den "personlige" litt uformelle tonen som jeg gjerne ønsker ved kjøp av bil. Altså at man får en relasjon til selger og gjerne kan være på fornavn ved kontakt.

Dette er basic selger / kundeservice teknikk som er barnelærdom i min bransje og veldig utbredt ellers.
I mitt tilfelle med Tesla er det liten eller ingen kontakt, laaang respons tid og unnlatene samt "grå" proforma svar med liten velvilje. Rett og slett skuffende!!! 

Dette resulterer dessverre i en noe for arrogant holdning for min smak. De unnlater som flere nevner å svare deg om spørsmålet er for intrikat eller for komplisert.
Mulig disse ansatte ikke har noen beslutningsmyndighet innad hos Tesla og bare prøver å svare etter beste evne.? Skjerpings!!     
Tesla S P85+ sølv

Cowboystrekk

Det virker som de i Trondheim har orden i sysakene. De hadde visst vinterdekk inne og. Glad det er der jeg skal hente bilen min, kundeservicen later også til å være topp i motsetning til en viss større by lengre sør, men ikke mot vest ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

EvenSteven

Min erfaring er med Oslo. Så de burde muligens heller ansatt noen sindige trøndere, med bena plantet på bakken. Det funker jo!!  ;D
Vi får håpe noen fra Tesla er inne og leser denne tråden og tar dette konstruktivt! Forhåpentligvis ikke alt for kritisk. Da får vel en del av oss enda dårligere service fremover.. (Ironic)
Tesla S P85+ sølv

jkirkebo

Sitat fra: Stiania79 på fredag 22. november 2013, klokken 08:25
Det er en læringskurve, men den må bli brattere - NÅ. De skal selge en premium bil som, greit nok er "rimelig" i Norge, men ellers skal konkurrere med det vasseste på markedet. Da holder det ikke med sub standard oppfølging og standard. Tesla bør headhunte noen folk fra Møller systemet, Bavaria, Bilia eller Lexus...

I USA ansetter Tesla spesifikt IKKE folk som har vært bilselgere tidligere. Dette pga. at Tesla jobber på en helt annen måte, med personale som ikke jobber på provisjon og med faste priser på biler og utstyr. De er vel redd folk skal ta med seg "dårlige" vaner fra andre steder...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: EvenSteven på fredag 22. november 2013, klokken 10:00
Så her er det nok som nevnes ansatt litt for mange " unge lovende" typ BI-studenter med haken hevet noe for høyt opp i skyene. 
Hvorfor denne negative karakteristikken av de som har studert på BI (eller NHH for den saks skyld)? Har du karret deg igjennom 3-5 års utdannelse fra BI/NHH har du utrettet noe, og jeg vil tro de fleste studentene da er klare til å jobbe hardt for arbeidsgiveren de kommer til. Om de vingeklippes og får munnkurv er det for øvrig ikke de nyansattes feil, det er godt voksne og sedate ledere som har ansvaret....

Vil heller tro de har ansatt for mange sedate folk som ikke evner å sette ned foten eller ta tak i ting. Sedate folk finner du flere av i godt voksen alder enn blant unge økonomier/markedsførere.

Personlig tror jeg de er fullstendig druknet i arbeid og etterspørsel, og de har en intern organisasjon hvor ingen får godt svar på noe som helst. De som sitter i front mot kunder har gått lei, og det slår til syvende og sist tilbake på ledelsen (selv om det sikkert finnes noen råtne egg både blandt DS`ene, i servicemottak etc).

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cdabel

Er det OT å si at jeg var svært fornøyd med kundebehandlingen? Hentet bil i går, og var tatt varmt i mot. Har hele tiden fått bra kontakt med min DS.  Jeg hadde ordnet billån selv gjennom mitt firmets forbindelse med DnB (banken ga meg litt lavere rente enn Teslas ordning med banken). Men min DS, på eget initiativ, fant ut at de ønsker å kunne tilby enda lavere rente enn kunden kan oppnå på egen hånd med DnB.  Han ringte min kontakt i banken å ba dem sette ned renten for meg (etter at jeg hadde allerede signerte låneavtalen).  Kan ikke se at Tesla tjente noe på dette, da jeg trengte ikke signere nye papirer i det hele tatt, bare fikk bedre betingelsene justert av banken på den allerede inngått avtale. (og props til DnB også!) Fikk selvsagt ikke adapter, men føler ikke jeg kan  klandre kundeserviceaparatet for det, det er vel en annen avdeling i organisasjon som har med det å gjøre.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Kagex

Merker jeg blir litt nervøs av alt dette negative som blir nevnt.  Og stusser litt på om jeg må ta med både advokat og forbruker rådet samt kamera crew til henting av bil for å få bra service og bil levering hos tesla alnabru.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Sjøhyene

Jammen godt at du finner det meste av info på nettsiden dems og ellers på nett for kundeservicen har vært forferdelig dårlig for min del og. Det jeg har spurt dem om live eller på tlf har de stort sett ikke klart å svare på og det jeg har spurt om på email har jeg aldri fått svar på (etter to måneder, og selvfølgelig gitt opp email)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

EvenSteven

Sitat fra: cdabel på fredag 22. november 2013, klokken 10:42
Er det OT å si at jeg var svært fornøyd med kundebehandlingen? Hentet bil i går, og var tatt varmt i mot. Har hele tiden fått bra kontakt med min DS.  Jeg hadde ordnet billån selv gjennom mitt firmets forbindelse med DnB (banken ga meg litt lavere rente enn Teslas ordning med banken). Men min DS, på eget initiativ, fant ut at de ønsker å kunne tilby enda lavere rente enn kunden kan oppnå på egen hånd med DnB.  Han ringte min kontakt i banken å ba dem sette ned renten for meg (etter at jeg hadde allerede signerte låneavtalen).  Kan ikke se at Tesla tjente noe på dette, da jeg trengte ikke signere nye papirer i det hele tatt, bare fikk bedre betingelsene justert av banken på den allerede inngått avtale. (og props til DnB også!) Fikk selvsagt ikke adapter, men føler ikke jeg kan  klandre kundeserviceaparatet for det, det er vel en annen avdeling i organisasjon som har med det å gjøre.

Det er godt å lese om slike opplevelser også, slik at vi får ned skepsisen noe. ;D

Så dette var jo bra jobbet av din DES. Jeg fikk dessverre bare beskjed om at siden jeg ikke tar lånet gjennom Tesla/DNB vil dette føre til mindre fleksibilitet ved evt. tidligere utlevering av bil. Da dette ikke ville forenkle prosessen.
Har kjøpt en del biler i min tid hos forhandler og dette har aldri vært noe problem. Fått utlevert biler også før lånet var bekreftet overført. Så dette burde være en smal sak dag.


Tesla S P85+ sølv

Cecilie

Til alle som kommer med "jammen bare skaff vinterdekk andre steder", dere er i feil tråd. Det er ikke det det handler om her. Det handler om den dårlige følelelsen vi får i møte med Teslas kunderservice i Norge (i hvertfall Oslo for min del), og hvordan de unnlater å svare på spørsmål, unlater å informere, ikke svarer i de kanalene vi er blitt fortalt vi kan bruke (ser at mange snakker om å sende epost eller ringe til Nederland, hvor finner dere kontaktinfoen til Nederland?), og til og med tilsynelatende lyver til oss om tilstanden på ting.

Det handler jo litt om forventninger også. Tesla selv skryter av kundeservicen sin. Amerikarnerne skryter av kundeservicen til Tesla. Det er nylig publisert en undersøkelse i USA som viser svært høy kundetilfredshet på servicen til Tesla. Vi forventer å få det samme her i Norge, men møter et apparat som ikke ser ut til å bry seg. Da slår de beina under sine egne påstander om at de skal være best på kundeservice...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA