Noen som har tatt denne turen i vinter (med e-Golf eller tilsvarende)?
Kjørte Randaberg - Kristiansand og retur lørdag 28. Februar, ble 480km. e-Golf og i3 kan vel sammenlignes rekkeviddemessig. Hurtigladet i Flekkefjord to ganger og i Mandal to ganger, sakteladet hos Bertel O Steen(årsmøte i elbilforeningen) på vei ned og på type 2 hos IKEA på vei opp igjen (Hadde jeg hatt Fortum brikke hadde det vært naturlig å toppet opp på Ålgård på vei ned og tatt en ti-minutter på vei opp igjen). Jeg har kunn klippekort hos GrønnKontakt og ladet bare på deres ladere. Planen var i utgangspunktet å lade i Flekkefjord og Kristiansand, men oppdaget rett før jeg skulle dra at Grønnkontakts lader i Kristiansand ikke er CCS og da ble det to ladinger i Mandal i stedet. OBS: Jeg kom frem til Mandal i mørket og laderen var ikke enkel å finne, men den står inntil veggen på konsert/kulturhuset der mellom huset og den store parkeringen, du skal ikke inn på selve parkeringsplassen. Ellers så er laderen i Flekkefjord gratis foreløpig, så jeg opplevde at en lokal e-Golf stod og holdt på CCS pistolen uten å lade når jeg annkom og i dag ser det ut av at den er ute av drift(ref kartet på hjemmesiden til Grønnkontakt).
i3 er ikke laget for slik kjøring, men dama tok bensineren til Bergen den helgen og jeg var litt eventyrlysten

dro ned for å hente en maskin jeg hadde kjøpt på auksjon, sparte noen hundrelapper i drivstoff og bompenger, men turen tok litt tid

Elbilforeningens ladebrikke og det faktum at flere og flere hurtigladeselskaper har minuttprising taler positivt for denne typen turer.