Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: knutgrr på onsdag 14. januar 2015, klokken 21:35
Hvordan fungerer det med betaling på denne? Gratis?

Sms eller Fortum-brikke. Står gratis første 20min i 2014!? på laderen, noe som er litt snodig siden den åpnet denne uka. Derfor usikker på hva som gjelder her. Jeg brukte Fortum-brikken jeg fikk med bilen og det fungerte enkelt og greit.

Når jeg kom hadde ikke forrige person trykket på siste ok-knapp etter lading, så startmenyen var ikke vist. Når jeg fant ut dette var brukergrensesnittet forståelig og enkelt i bruk. Litt rart laderen ikke hadde gått tilbake til hovedmenyen selv, men det tok bare 10sek å finne ut av, selv med dårlig lys på alt annet enn skjermen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ZOE

Det er vel vanlig fortum med 2,5pr minutt? gratis ble vel slutt i fjor?


emil

Klistrelappene om gratistid er sikkert satt på laderen allerede i fjor.

Lader man med SMS får man jo totalprisen når man avslutter ladingen med SMS.

knutgrr

Ser fortum skriver at de skal sette opp minuttprisen til sommeren.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

emil

Sitat fra: knutgrr på torsdag 15. januar 2015, klokken 20:50
Ser fortum skriver at de skal sette opp minuttprisen til sommeren.

Mye kan skje frem mot sommeren, men det at det blir dyrere å betale med SMS enn RFID er ganske naturlig.

La oss ellers ikke bevege tråden over på prispolitikk, det har ødelagt nok tråder her.

Har ellers ikke kommet meg lengre vestover enn Mandal, men har planer om å forsøke Stavanger om ikke lenge. Arendal-Oslo har etter å ha vært dårlig dekket av ladere lenge nå nesten blitt kjedelig å kjøre.

aronesen

Tror det fortsatt er gratis de første 20 minuttene i butikkens åpningstid, selv om det står at det gjelder for 2014. Testet comboladeren på en E-UP. Fylte fra 17% til 90% på 20 minutter. Kjempefornøyd. :-)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

K S

#81
Sitat fra: knutgrr på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:46
Info om sakteladeren til Coop Extra Ålgård:

Hei Knut.

Vi beklager din opplevelse ang ladepunktene vi har utenfor. Det skal selvsagt ikke være sånn.

Vi skal holde det ryddig , og har i tillegg bestilt skilt som skal vise tydelig at P-plassen er for EL-Biler.

Håper med dette at ting vil bedre seg, og at du fortsatt kommer til å bruke ladestasjonen når du kjører forbi.

Ha en fin dag :-)


Med vennlig hilsen
Coop Gjesdal SA

Arnt Undem
Butikksjef Coop Extra Bygg
Mob.+47 48 14 46 21
Mail: arnt.undem@coop.no

https://www.facebook.com/#!/CoopGjesdal

Prøvde denne i dag igjen, fungerte ikke i dag heller, dårlige greier. Coop Extra Ålgård mister en kunde.....
Har sendt epost.

Hurtigladeren ved Kiwi fungerer derimot utmerket :-)



FIKK SVAR PÅ EPOST:

Sikring var gått inne i tavle, bare å gi beskjed i kasse neste gang.... Kjedelig synes je, først konstatere at stolpe er død, gå og gi beskjed, for så gå ut og vente på at sikring blir lagt inn, plugge inn lader, så gå og handle? Bilen er jo fulladet på hurtiglader på samme tiden!

Svk

Sitat fra: odahle på tirsdag 02. september 2014, klokken 10:47
Informasjon mot nord-fylket: Haugaland Kraft har fortsatt ikke satt noen dato for oppdatering av sin lader i Aksdal. Rimelig elendig at det fortsatt bare finnes en hurtiglader i/rundt Haugesund, som ikke engang dekker alle typene.
Fortsatt dårlig med ladere på haugalandet. Ingen hurtigladere i haugesund.
Savner også parkeringsplass på raglamyr med mulighet og lade mens jeg er på jobb

Bawler

Sitat fra: Svk på tirsdag 10. februar 2015, klokken 19:13
Sitat fra: odahle på tirsdag 02. september 2014, klokken 10:47
Informasjon mot nord-fylket: Haugaland Kraft har fortsatt ikke satt noen dato for oppdatering av sin lader i Aksdal. Rimelig elendig at det fortsatt bare finnes en hurtiglader i/rundt Haugesund, som ikke engang dekker alle typene.
Fortsatt dårlig med ladere på haugalandet. Ingen hurtigladere i haugesund.
Savner også parkeringsplass på raglamyr med mulighet og lade mens jeg er på jobb

Amanda har flere. 2-3 stk med obs bygg og jeg tror de har 4 stk på enden (der man ikke kan kjøre inn til parkeringsplassen bak, selv om alle gjør det)

Møller bil har også, men der må man vel avtale noe hvis det er i deres åpningstider ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Svk

Sitat fra: Bawler på onsdag 11. februar 2015, klokken 21:01
Sitat fra: Svk på tirsdag 10. februar 2015, klokken 19:13
Sitat fra: odahle på tirsdag 02. september 2014, klokken 10:47
Informasjon mot nord-fylket: Haugaland Kraft har fortsatt ikke satt noen dato for oppdatering av sin lader i Aksdal. Rimelig elendig at det fortsatt bare finnes en hurtiglader i/rundt Haugesund, som ikke engang dekker alle typene.
Fortsatt dårlig med ladere på haugalandet. Ingen hurtigladere i haugesund.
Savner også parkeringsplass på raglamyr med mulighet og lade mens jeg er på jobb

Amanda har flere. 2-3 stk med obs bygg og jeg tror de har 4 stk på enden (der man ikke kan kjøre inn til parkeringsplassen bak, selv om alle gjør det)

Møller bil har også, men der må man vel avtale noe hvis det er i deres åpningstider ;)

Amanda er vel den plassen der det er flest ladere på raglamyr. men kan jo ikke stå der hver dag i 8 timer. de er vel beregna på kunder som er innom 1-3 timer. møller bruker alle laderne sine selv. en får nok låne 1-2 timer om en spør pent.så ingen av disse er aktuelle for min del. hadde vært greit og ladet mens jeg var på jobb :) men får nå lade hjemme om natta enn så lenge.
lader pr i dag annen hver natt hjemme.er da under 1/4 igjen

K S

Hva med å starte en tråd: E39 fra Stavanger og nordover? Alternativt Haugalandet? Denne tråden omhandler jo E39 og sørover. Blir litt ryddigere da :-)

ZOE

Har hørt det kommer type to lader på Mcdonalds i Haugesund (eller ligger den kanskje i Karmøy?)

Svk


odahle

Sitat fra: ZOE på torsdag 12. februar 2015, klokken 22:30
Har hørt det kommer type to lader på Mcdonalds i Haugesund (eller ligger den kanskje i Karmøy?)

Noen som har kjennskap til når denne evnt. vil være klar til bruk?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

zbk

Sitat fra: odahle på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:41
Sitat fra: ZOE på torsdag 12. februar 2015, klokken 22:30
Har hørt det kommer type to lader på Mcdonalds i Haugesund (eller ligger den kanskje i Karmøy?)

Noen som har kjennskap til når denne evnt. vil være klar til bruk?

http://renault.no/ze/Ladestasjoner

Det sies at McDrive-punktene forventes ferdig i løpet av april.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA