Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: knutgrr på fredag 09. januar 2015, klokken 10:08
Enig i at Flekkefjord - Sandnes/Stavanger er litt stress den halvdelen av året med dårligst vær.
Før hurtigladere nær Egersund og Ålgård er på plass, anbefaler jeg sakte-lading i støpslene hos Coop Extra Ålgård mens man kjøper en kaffi etc. Det kan være en god investering mtp. blodtrykket innover på motorveien mot Stavanger.

Har du prøvd å lade på Coop Extra Ålgård?

Jeg prøvde når jeg var innom å handlet, bare for å sjekke, begge var strømløse da, det var før Jul en gang.

Kjekt å vite om de er oppe å går....

rene

Ikke at jeg har prøvd å lade der, men de gangene jeg har vært innom har de enten vært fossilblokkert eller sist blokkert av enorme mengder fyringsved.

K S

Hvis du har tid, fint om du stikker bortom og ser, det er bare å prøve testknappen på jordfeilvernet, slår ikke sikringen ut er den spenningsløs og svært lite egnet for lading av elbil, eller noe annet.....

Er nok en god ide å gi beskjed til daglig leder....

Mulig jeg kjører forbi om et par uker, da kan jeg også sjekke, lurer også på når Kiwi Ålgård åpner....

knutgrr

#63
Har ladet på Coop Extra på Ålgård flere ganger i høst, dog ikke etter desember.
Husket du/dere å slå opp sikringen inni boksen?

http://bildr.no/view/WkRTSmVM
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

ZOE

Jeg spurte Kiwi på Facebook når laderen på Ålgård var oppe , de sa sannsynligvis neste uke.


Håper på en kiwilader på Moi jeg! Og i Haugesund

K S

Sitat fra: knutgrr på søndag 11. januar 2015, klokken 12:46
Har ladet på Coop Extra på Ålgård flere ganger i høst, dog ikke etter desember.
Husket du/dere å slå opp sikringen inni boksen?

http://bildr.no/view/WkRTSmVM

Selvsagt, må jo det hvis en skal prøve test knappen for jordfeilvernet....

zbk

Sitat fra: ZOE på søndag 11. januar 2015, klokken 14:51
Jeg spurte Kiwi på Facebook når laderen på Ålgård var oppe , de sa sannsynligvis neste uke.


Håper på en kiwilader på Moi jeg! Og i Haugesund

I Haugesund, eller mer korrekt på fastlandssiden av Karmsund bro, ligger i alle fall en McDrive som etter sigende skal få AC-stolpe(r). Håper dette ikke tar veldig lang tid å få på plass på det lade-u-landet som Haugalandet er.

Moi hadde også vært glimrende :-)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

odahle

Sitat fra: zbk på søndag 11. januar 2015, klokken 23:34
Sitat fra: ZOE på søndag 11. januar 2015, klokken 14:51
Jeg spurte Kiwi på Facebook når laderen på Ålgård var oppe , de sa sannsynligvis neste uke.


Håper på en kiwilader på Moi jeg! Og i Haugesund

I Haugesund, eller mer korrekt på fastlandssiden av Karmsund bro, ligger i alle fall en McDrive som etter sigende skal få AC-stolpe(r). Håper dette ikke tar veldig lang tid å få på plass på det lade-u-landet som Haugalandet er.

Moi hadde også vært glimrende :-)

Vet du om det er satt noen dato her? Fant ingen informasjon.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

zbk

Sitat fra: odahle på tirsdag 13. januar 2015, klokken 10:33
Sitat fra: zbk på søndag 11. januar 2015, klokken 23:34
Sitat fra: ZOE på søndag 11. januar 2015, klokken 14:51
Jeg spurte Kiwi på Facebook når laderen på Ålgård var oppe , de sa sannsynligvis neste uke.


Håper på en kiwilader på Moi jeg! Og i Haugesund

I Haugesund, eller mer korrekt på fastlandssiden av Karmsund bro, ligger i alle fall en McDrive som etter sigende skal få AC-stolpe(r). Håper dette ikke tar veldig lang tid å få på plass på det lade-u-landet som Haugalandet er.

Moi hadde også vært glimrende :-)

Vet du om det er satt noen dato her? Fant ingen informasjon.

Ser at Ålgård nå er inne på map.chargedrive.no, så da er den vel satt i drift :-). Skal se om jeg kan rekke en tur innom og teste den i kveld.

McDrive-punktene blir vel som for KIWI-laderne. Lite informasjon før byggingen faktisk starter og tilnærmet ingen informasjon om hvor man planlegger å bygge videre i prosessen. Litt synd at geografisk spredning ikke ser ut til å være noe spesielt viktig ved prioritering av bygging. Foreløpig er ladepunktene klumpet sammen på noen få steder når man fjerner seg fra Oslo-området.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

For egen del håper jeg Moi får en lader eller to. Da hadde ikke lenger GrønnKontakt vært enerådene langs kysten mot Kristiansand og jeg hadde hatt et ypperlig sted for rekkeviddeangstfjerning på vei til Lyngdal :-)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knutgrr

Info om sakteladeren til Coop Extra Ålgård:

Hei Knut.

Vi beklager din opplevelse ang ladepunktene vi har utenfor. Det skal selvsagt ikke være sånn.

Vi skal holde det ryddig , og har i tillegg bestilt skilt som skal vise tydelig at P-plassen er for EL-Biler.

Håper med dette at ting vil bedre seg, og at du fortsatt kommer til å bruke ladestasjonen når du kjører forbi.

Ha en fin dag :-)


Med vennlig hilsen
Coop Gjesdal SA

Arnt Undem
Butikksjef Coop Extra Bygg
Mob.+47 48 14 46 21
Mail: arnt.undem@coop.no

https://www.facebook.com/#!/CoopGjesdal
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

ZOE

Æsj og dobbelt æsj!!

Kun 32a AC på Kiwi Ålgård i følge kartet  !


zbk

Tester laderen på Ålgård nå. AC-laderen fungerer i alle fall smertefritt. Effektmessig ser det ut som at 22kW stemmer, men laderen har telt 8kWh på 20min til nå (fra 41% og kun 12km kjørt rett i forkant) så det leveres i alle fall det som er annonsert.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

#73
Avsluttet lading etter 30min. 10,8kWh telt på laderen og 41% til 85% på bilen, noe som er 9.7kWh om man regner 22kWh som full tank. Regner med differansen stort sett skyldes bruk av varmeapparatet underveis i ladingen. 0 grader ute.

Edit: Annonsering på Twitter/facebook sier laderen er 43kW og at kartet skal rettes opp. I så fall er jeg litt skuffet over ladefarten.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knutgrr

Hvordan fungerer det med betaling på denne? Gratis?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA