Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nøkkel til besvær?!

Startet av bjodnes, torsdag 23. mai 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

Sisyfos

Sitat fra: el-fanboy på mandag 02. desember 2013, klokken 13:35
Det står i intruksjonsboka at med tomt batteri i keyfob kan du fortsatt åpne bilen ved å plassere nøkkelen midt på, nederst på frontruta. Har ikke fått til det, men har heller ikke prøvd så mye.

Når det gjelder start med tomt batteri i keyfob; hold foben inntil midtkonsollet rett under 12V-uttaket. Funker 100% for meg hvertfall.

Mr. el-fanboy,
det skal jeg teste ut!
Takk for tipset! :)
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Trustno1

Burde det ikke også vært mulig å fått til en løsning så mobilen kan erstatte FOB'en 100% ? Slik at man også kan kjøre bilen med kun mobilen med seg.

el-fanboy

Sitat fra: Sisyfos på mandag 02. desember 2013, klokken 13:41
Sitat fra: el-fanboy på mandag 02. desember 2013, klokken 13:35
Det står i intruksjonsboka at med tomt batteri i keyfob kan du fortsatt åpne bilen ved å plassere nøkkelen midt på, nederst på frontruta. Har ikke fått til det, men har heller ikke prøvd så mye.

Når det gjelder start med tomt batteri i keyfob; hold foben inntil midtkonsollet rett under 12V-uttaket. Funker 100% for meg hvertfall.

Mr. el-fanboy,
det skal jeg teste ut!
Takk for tipset! :)

Jo bare hyggelig Sisyfos ;D
Liten justering på plassering av nøkkelen eksteriørt:
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

nortrahof

Bruker bare ene nøkkelen.
Da jeg fikk melding om "skift nøkkelbatteriet", var det bare den ene nøkkelen som fikk skiftet batteri.
- Tror jeg forsøkte minst 5 stk. CR3032-batterier uten at jeg fikk resatt alarmen.
Tok kontakt med CS da jeg ikke fikk resatt alarmen. CS kunne (etter noe tids undersøkning) si at man måtte presentere BEGGE nøklene for bilen dersom man skulle resette alarmen.
Dette er merkelig. - Har det skjedd en udokumentert SW-endring? -Mener at bilen tidligere lot seg resette alarmen dersom kun ene nøkkelbatteriet var OK og ikke begge nøklene?
Normalt leveres den ene nøkkelen når bilen er på service (når de skifter batteri) og ikke BEGGE nøklene.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA