Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen hevet (var senket) etter 80.000km service

Startet av horven, onsdag 01. august 2018, klokken 18:08

« forrige - neste »

snd

Sitat fra: horven på mandag 06. august 2018, klokken 14:13
Sitat fra: Muffinman på onsdag 01. august 2018, klokken 22:59
Har nå forøvrig levert bilen tilbake til Tesla, montert originale links og fått de til å justere etter disse.
Jeg forsøkte meg på en "liten spansk en" og ba de om å montere på senke-linksene igjen etterpå - med var de ikke så gira på gitt :D

En spansk en ville vært å spørre Tesla om å endre 4 stk verdier i ditt favør, som de uansett måtte endre, med Toolbox før kontrollen  ;)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

tuslaman

De hjalp bare den stakkars teslaen med å få tilbake noe av verdigheten sin :)

Muffinman

Har en mistanke om at de kanskje ikke "har lov" til å senke biler, men det skader jo ikke å spørre. Senking via bilens egne systemer er definitivt å foretrekke. Men i min verden har de muligens gjort en feil hvis de ikke fanget opp at denne bilen i utgangspunktet var grisesenket. Når den kommer flat inn er jeg forundret over at man bare justerer til original høyde uten å sjekke om det står senkestag på den. Slik sett burde det gå an å gå i dialog med dem for å sette tilbake til originale verdier.

OlaM

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:55
Har en mistanke om at de kanskje ikke "har lov" til å senke biler, men det skader jo ikke å spørre. Senking via bilens egne systemer er definitivt å foretrekke. Men i min verden har de muligens gjort en feil hvis de ikke fanget opp at denne bilen i utgangspunktet var grisesenket. Når den kommer flat inn er jeg forundret over at man bare justerer til original høyde uten å sjekke om det står senkestag på den. Slik sett burde det gå an å gå i dialog med dem for å sette tilbake til originale verdier.

I og med at man står ansvarlig for arbeidet så er mange merkeverksteders policy nei-og-atter-nei på å røre modifiserte eller tredjeparts deler, med visse rimelige unntak. Ganske rar glipp at de ikke så det ja, kan hende de har blitt vant med kaputt luftfjæring?
'21 3LR

Muffinman

Ikke på tidlige biler med Continental-system, de har ekstremt sjeldent feil. Og man reparerer vel ikke feil ved å justere bakkeklaringen?

Jeg tror nok at man kunne ordnet dette med litt forhandling, eventuelt løst det uten at det kom på en servicerapport om det var vanskelig. Tuller man til noe må man fikse det.

OlaM

"Kaputt luftfjæring" la vel opp til en spesifikk tolkning, det jeg spesielt siktet til var de bilene der luftfjæringen mistet kalibreringen sin, blir skjev etter underlaget osv. Der er vel den offisielle fiksen å sette den riktig og håpe at det fortsetter å være sånn.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA