Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Lanber

Bra av Tesla å få med seg Transnova på kostnadene, garantert derfor vi ser de tilbyr alle ladeløsninger

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på mandag 17. juni 2013, klokken 07:32
Bra av Tesla å få med seg Transnova på kostnadene, garantert derfor vi ser de tilbyr alle ladeløsninger

Transnova dekker nok kun endel av Ishavsveiens kostnader med sine ladere, jeg tror ikke Tesla mottar en eneste krone derfra. Jeg vil tro Tesla alene står for hele anleggsbidraget til ny trafo også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

I følge energiverket i Agder er landet vårt ferdig elektrifisert. All videre utbygging skal faktureres til den som bestiller tiltaket.
Skal jeg ha mer strøm inn i huset, vi selger det gjerne til deg sier de, men da må jeg først oppgradere nettet deres slik at de kan levere.

OddB

Jeg bor på Østlandet, men kjører hver sommer til Vesterålen. Det bor en halv million mennesker nord for Trondheim og med "turistbehovet" og reklameeffekten av å kunne nå Nordkapp regner jeg nesten med at Tesla vil koste på seg 5-6 ladere langs E6. (Det er bare en hovedvei i Nord-Norge :)
Dette er jo en typisk "høna og egget" problemstilling.
Transnova har tenkt å sette opp noe få hurtigladere i nordnorske byer og bruke det som vurderingsgrunnlag for videre utbygging. Hadde jeg bodd i Nord-Norge hadde jeg nok ikke vurdert å kjøpe en bil jeg ikke kunne bruke innen Nordland fylke engang..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Hmm. Har bedt om innsyn i følgnde nye dokument på oep.no:

"Sak:   Lillehammer - Ny nettstasjon - TESLA ladestasjon Marche ( Sannheim ) - Eidsiva Nett AS"

Det kan jo tyde på at ladestasjonen alikevel ikke havner på Strandtorget. For meg blir det ganske negativt da vi hadde håpet å handle inn mat til hytteturene mens vi ladet, og kona liker å se på andre ting også i kjøpesenteret ;)

Plasseringen lengre nord betyr også lengre omvei for oss da vi kommer sørfra og skal ta av på Vingrom mot Dokka.

Dere som er lokalkjent, er det noen andre tilbud (fortrinnsvis matbutikk) på denne lokasjonen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pekle

Hehe, nei - det er Marche, Esso, dekksjappe og Skeidar, samt kontorer/verksteder for Eidsiva.

jkirkebo

Sitat fra: pekle på onsdag 19. juni 2013, klokken 17:43
Hehe, nei - det er Marche, Esso, dekksjappe og Skeidar, samt kontorer/verksteder for Eidsiva.

Æsj, typisk. Får håpe det er falsk alarm da. Vil helst lade på et sted jeg kan bruke tiden til noe mer fornuftig enn å vente i bilen.

Det ser dårlig ut for andre muligheter også. Ishavsveien skal sette opp CHAdeMO/CCS/AC hurtigladestasjon langs Rv4 men den skal de plassere i "ødemarka" ved Hadeland Gjestgiveri, ikke ved Gran-senteret der det finnes drøssevis av tilbud :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

Jeg er veldig glad for at tesla sine hurtigladere blir plassert litt 'vekk' fra fristelser som store kjøpesentere.
De er fort at bilen blir stående litt for lenge slike steder. Jeg er helt sikker på at vi passer på, og er nøye på dette til å begynne med, men etterhvert vil det sikkert skli ut.
Tror vi får bedre gjennomstrømming på ladestasjonene når de ligger bittelitt unna allfarvei men likevel sentralt langs veien.

Særlig hvis det blir 'piratlading' fra de andre dc kompatible bilene (som jeg er helt sikker på at kommer)

Vi får se! Strålende fornøyd med at det faktisk igangsettes bygging av hurtigladere!


Epleskreller

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 20. juni 2013, klokken 08:52
http://www.lister24.no/nyheter/lyngdal/Kan-fa-elbil-ladestasjon-49421.html

Bra, litt tekst til linken er på sin plass syns jeg..

Lyngdal kan få sitt første større ladeanlegg for elektriske kjøretøyer i Handelsparken.

I samarbeid med bilprodusenten Tesla, har sivilarkitektkontoret Kristiansen & Selmer-Olsen utarbeidet en søknad om å plassere ladestasjonene på parkeringsplassen like ved rundkjøringen til Handelsparken.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Må si jeg håper mange private aktører ser verdien av å bli en naturlig destinasjon hvor Tesla-eiere stopper 20-30 minutter!
Om bare en eneste privat aktør tar initiativ i Koppang-området og setter opp en SC der på RV3 så kaprer de brorparten av Tesla-trafikken på strekningen Oslo-Trondheim med en liten investeringskost!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cato76

Sitat fra: valvolainen på onsdag 19. juni 2013, klokken 19:49
Særlig hvis det blir 'piratlading' fra de andre dc kompatible bilene (som jeg er helt sikker på at kommer)

Tror nok at Tesla har tenkt på dette også. Tesla's SC vil nok lese av hvilken bil som koples til laderen før den setter i gang med å pøse ut kW  ;)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

JohanH

Sitat fra: Cato76 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:24
Sitat fra: valvolainen på onsdag 19. juni 2013, klokken 19:49
Særlig hvis det blir 'piratlading' fra de andre dc kompatible bilene (som jeg er helt sikker på at kommer)

Tror nok at Tesla har tenkt på dette også. Tesla's SC vil nok lese av hvilken bil som koples til laderen før den setter i gang med å pøse ut kW  ;)

Problemet løses enklest ved at Superchargern pøser på med 120kW til f.eks. en LEAF på 24kWh. Varsågod. ***Røyk fra batteriet***

OleJA

Sitat fra: Cato76 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:24
Sitat fra: valvolainen på onsdag 19. juni 2013, klokken 19:49
Særlig hvis det blir 'piratlading' fra de andre dc kompatible bilene (som jeg er helt sikker på at kommer)

Tror nok at Tesla har tenkt på dette også. Tesla's SC vil nok lese av hvilken bil som koples til laderen før den setter i gang med å pøse ut kW  ;)

En har jo samme situasjon med 60kWt modellen der noen har betalt for SC tilgang, mens andre ikke har det. Så vidt jeg har forstått så kommuniserer laderen med bilen og sjekker denne mot biler som har tilgang til SC'ene.

I fremtiden kan en tenke seg andre varianter av dette: F.eks at Gen III selges uten fri SC tilgang og en blir fakturert av Tesla for faktisk bruk. Evt tilsvarende løsning for andre bilmerker som blir 'SC-kompatible'

Cato76

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 20. juni 2013, klokken 09:02
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 20. juni 2013, klokken 08:52
http://www.lister24.no/nyheter/lyngdal/Kan-fa-elbil-ladestasjon-49421.html

Bra, litt tekst til linken er på sin plass syns jeg..

Lyngdal kan få sitt første større ladeanlegg for elektriske kjøretøyer i Handelsparken.

I samarbeid med bilprodusenten Tesla, har sivilarkitektkontoret Kristiansen & Selmer-Olsen utarbeidet en søknad om å plassere ladestasjonene på parkeringsplassen like ved rundkjøringen til Handelsparken.


Gode nyheter! Kjører en del Oslo og Stavanger. Men hvorfor i h...  >:( skal superladeren til Tesla plasseres 3 km fra E39? Bør vel heller sette denne ved Rom! Det er jo ikke meningen at denne skal plasseres i sentrumsnære områder... Er fare for at det blir endel kø ved laderen dersom man setter bilen til lading for så å ta seg en treretters på byens bistro!  :o
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA