Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

sindrej


jkirkebo

#166
Da er Brokelandsheia bekreftet. Jeg har fått innsyn i nabovarsel sendt Statens Veivesen. Se vedlagte dokumenter.

Sammendrag:

Plassering utenfor Cinderella. Det avsettes 6 plasser til lading av Teslaer, hvorav 4 bygges ut i første omgang. Ny trafo 1250kVA. Det avsettes også 4 plasser til CHAdeMO/Combo/AC som skal bygges ut av Ishavsveien med Transnova-støtte.

Edit: Kartet er oppdatert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bjodnes

316 km fra Ålgård, langs E39, til Cinderella. Føltes litt langt for en Oslo-tur, men kan vel gå godt. Satser på at snakket om SC i Lyngdal stemmer.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

jkirkebo

Sitat fra: bjodnes på fredag 14. juni 2013, klokken 14:57
316 km fra Ålgård, langs E39, til Cinderella. Føltes litt langt for en Oslo-tur, men kan vel gå godt. Satser på at snakket om SC i Lyngdal stemmer.

Og 396km fra Strandtoget, Lillehammer. Får håpe det dukker opp en nærmere Oslo etterhvert slik at man enkelt kan kjøre sammenhengende f.eks Otta-Kristiansand eller Arendal-Trondheim.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RMO

Godt jobba jkirkebo!

Er det noen som har igangsatt undersøkelser om det kommer SC i Lyngdal?

P#766 Stavanger
Model S siden 10. september 2013

D.O

Fikk info (fra Tesla)om teslaladere kommer til å komme fortløpende fra sør til nord. Dette vil ikke ta lang tid, men skje fort i forbindelse med at bilene kommer til Norge. Dette jobbes på høygir for å få dette klart. Så håper det stemmer  :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

D.O. mener du (Tesla) nord=Trondheim, eller nord=Nordkapp?
Eller ble ikke dette spesifisert noe nærmere?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

D.O

Sitat fra: Oreo på søndag 16. juni 2013, klokken 21:30
D.O. mener du (Tesla) nord=Trondheim, eller nord=Nordkapp?
Eller ble ikke dette spesifisert noe nærmere?
Trondheim er jo mer i sørnorge enn i nordnorge, men mener så lang nord som mulig, Vi skal kunne kjøre fra Kirkenes og til Roma gratis.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Amper

vel.. hvis jeg var tesla.. ville jeg ikke fokusert på et "langt og stort" område med relativt lite folk/kunder. det kommer sikkert å sikt , men neppe førsteprio.. tipper folk snakker om nord med forskjellig forståelse..
P85D :o)

Wenche

Tenk hvilken Norgesreklame i Europa; Reis til Nordkapp gratis!  ;D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

Så du sier at Tesla representanter som har nevnt Kirkenes, eller er det bare noe du antar i og med at sør til nord er nevnt?
Iflg. DN som siterer Esben Petersen sier han:
Sitat- Vi har en målsetting om at man neste sommer kan kjøre elbil fra Trondheim til Roma, sier Pedersen til DN.no.
En kommunikasjonssjef må alltid forholde seg til hva som er offentlig kjent.
Som Amper nevner kan nok "nord" være en litt vag definisjon på Trondheim, men for all del det hadde vært helt supert om de også satser videre nordover. Et bra ess å ha ang. markedsføring av SC'ere og Tesla.
En skal alltid ta informasjonen med en klype salt er alt jeg sier.
Gleder meg til alle nyheter fra Tesla, har en følelse at det vil komme som perler på en snor etterhvert nå.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Stig O

Sitat fra: D.O på søndag 16. juni 2013, klokken 21:57
Sitat fra: Oreo på søndag 16. juni 2013, klokken 21:30
D.O. mener du (Tesla) nord=Trondheim, eller nord=Nordkapp?
Eller ble ikke dette spesifisert noe nærmere?
Trondheim er jo mer i sørnorge enn i nordnorge, men mener så lang nord som mulig, Vi skal kunne kjøre fra Kirkenes og til Roma gratis.
Tja ett sett med 21" dekk blir vel ikke helt gratis.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

D.O

Sitat fra: Amper på søndag 16. juni 2013, klokken 22:36
vel.. hvis jeg var tesla.. ville jeg ikke fokusert på et "langt og stort" område med relativt lite folk/kunder. det kommer sikkert å sikt , men neppe førsteprio.. tipper folk snakker om nord med forskjellig forståelse..
Er mulig å utnytte reklamen for Tesla og, ladere så langt nord er eksotisk. Her ble det ikke nevnt ordet Nord til meg egentlig, men fra Kirkenes til Roma. Og det er selvfølgelig ikke nødvendig å lage alle ladestajonene like store.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

#178
Skal vi prøve å holde oss til kjernen av denne tråden?

Første post:
Sitat fra: JohanH på mandag 20. mai 2013, klokken 10:39
Med inspirasjon fra US forum, hvor de har funnet flere planlagte Superchargers via å finne offentlige dokumenter hvor Tesla søkt om permits for bygging og elektrisk tilkobling, så tror jeg vi burde klare å finne hvor Tesla har tenkt å bygge sine første SC i Norge. De må jo søke kommunene i hvert fall 2-3 mndr på forhånd vel?

Noen som vet en smart måte å søke i all kommunepost i Norge? Eller kanskje noe av dette ligger på fylkesnivå?

Og her er oversikten jkirkebo har lagd:
http://www.zeemaps.com/map?group=571752&location=Oslo%2C%20Norway
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Sitat fra: D.O på søndag 16. juni 2013, klokken 22:46
Sitat fra: Amper på søndag 16. juni 2013, klokken 22:36
vel.. hvis jeg var tesla.. ville jeg ikke fokusert på et "langt og stort" område med relativt lite folk/kunder. det kommer sikkert å sikt , men neppe førsteprio.. tipper folk snakker om nord med forskjellig forståelse..
Er mulig å utnytte reklamen for Tesla og, ladere så langt nord er eksotisk. Her ble det ikke nevnt ordet Nord til meg egentlig, men fra Kirkenes til Roma. Og det er selvfølgelig ikke nødvendig å lage alle ladestajonene like store.

Må da være flott tesla reklame å kunne kjøre fra kor som helst i Europa til Nordkapp! Som du nevner, holder med små ladestasjoner nordover, ikkje for lokalboende, men for alle Europa turister.;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA