Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Motorwatt

Det er bare 1600 meter fra Prestemoen/Eidanger til Vallemyrvegen. Tror ikke Vallemyrvegen vil bli brukt noe særlig da det er for få søyler. Det er heller ingen fasiliteter i nærheten.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rossifan46

Sitat fra: Otkristo på torsdag 10. september 2020, klokken 14:06
Ny Supercharger kommer ved Vestby kjøpesenter
Nok en Supercharger som ikke står på Tesla sine offisielle kart over nye ladestasjoner.
I dag er det planlagt spenningssetting på Vestby.
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Bidda

Til info ang. Gran/Lunner (Hadeland) plassering:
Har fått svar fra Gran kommune at de ikke har noen dokumenter i sitt system som tyder på at Tesla har søkt/spurt om noe angående SuC:(
Har eid 72 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 100D 2017 og  Jaguar I-Pace EV320 2021
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

jkirkebo

Sitat fra: Bidda på mandag 14. desember 2020, klokken 13:07
Til info ang. Gran/Lunner (Hadeland) plassering:
Har fått svar fra Gran kommune at de ikke har noen dokumenter i sitt system som tyder på at Tesla har søkt/spurt om noe angående SuC:(

Jeg tipper denne utgår til fordel for Gjøvik. Dessverre.

Heldigvis ingen krise for vår del, omveien er bare 14km/16 minutter og med den gode plasseringen i Gjøvik lever vi nok greit med det. Kombinert med den nye SuC på Vestby kommer vi oss til/fra hytta uansett hvor mye vi har på hengeren.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Ellemelle

Har fått svar fra Gran kommune
Men er det ikke Lunner kommune som er mest aktuelt?
Cirkle K Lunner er der jeg ville plassert den, hvis jeg var Tesla.

jkirkebo

Sitat fra: Ellemelle på mandag 14. desember 2020, klokken 18:07

CK Lunner? Der er det jo INGENTING. Pytteliten stasjon, og ikke noe annet rundt. Om du ikke liker Felleskjøpet da...

Området ved Shell/Kiwi er mye mer attraktivt. Flere butikker, stor bensinstasjon og kroa.

pekle

Akkurat forbi der kommer det vel (kanskje muligens) ny vei-trase - skal de vente på den?

Ellemelle

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. desember 2020, klokken 18:32

CK Lunner? Der er det jo INGENTING. Pytteliten stasjon, og ikke noe annet rundt. Om du ikke liker Felleskjøpet da...

Området ved Shell/Kiwi er mye mer attraktivt. Flere butikker, stor bensinstasjon og kroa.
Men Shell/Kiwi er fortsatt Lunner kommune. Cirkle-K må selvsagt oppgraderes i samme slengen, noe jeg regner med de gjør når ny vei snart er på .. vei.

jkirkebo

Sitat fra: Ellemelle på mandag 14. desember 2020, klokken 20:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. desember 2020, klokken 18:32

Men Shell/Kiwi er fortsatt Lunner kommune. Cirkle-K må selvsagt oppgraderes i samme slengen, noe jeg regner med de gjør når ny vei snart er på .. vei.

At det kommer ny vei er enda en grunn til å ikke legge den ved CK. Kan godt hende at hele stasjonen forsvinner og erstattes med en ny. Forbi Shell er det vel ingen umiddelbare planer om ny vei så vidt jeg vet? I så fall en mye tryggere plassering. Dessuten bedre mhp. trafikk på E16.

Ellemelle

Det kan umulig herske noen tvil om hvor traseen skal gå, de starter tross alt byggingen nå til våren.
Hvis Cirkle K for eksempel har planer om å sette opp en splitter ny stasjon der om 3 år, tror jeg Tesla glatt venter på det.

Bidda

Ny riksvei 4 får ikke avkjøring der CK er i dag så blir nok ikke der.
Har eid 72 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

jkirkebo

Sitat fra: Bidda på mandag 14. desember 2020, klokken 22:28
Ny riksvei 4 får ikke avkjøring der CK er i dag så blir nok ikke der.

Nei, det blir vel neppe noen avkjøringer mellom Roa og Gran? Det gir i hvert fall ikke mye mening å ha det når gamleveien går parallelt hele veien.

elTco

Ser at Gjøvik kommune har svart Tesla for en stund siden med tanke på flom-problematikk spørsmål som oppleves ved CC Gjøvik fra tid til annen.
Mulig det blir noe utfordring med påtenkt Supercharger plassering ved CC Gjøvik grunnet 200års flomsikring krav?

Ref.
https://innsyn.gjovik.kommune.no/postliste/wfinnsyn.ashx?response=journalpost_detaljer&journalpostid=2020059285&;
TM3 LR 2020 Hvit

Bidda

Tror det vil bli vanskelig å oppnå kravet for høyde over Mjøsa på dette område med mindre de fylle opp til over dagens R4. Mulig også at det bare er trafo som nå stå på den høyden?
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

Toalmar

Sitat fra: Bidda på mandag 04. januar 2021, klokken 23:13
Tror det vil bli vanskelig å oppnå kravet for høyde over Mjøsa på dette område med mindre de fylle opp til over dagens R4. Mulig også at det bare er trafo som nå stå på den høyden?
Det står noen hurtigladere i samme området (på parkeringen mellom CC-bygget og RV-4) så ettersom de er godkjent vil også de fra Tesla bli godkjent, om de fortsatt vill sette opp ladestasjoner der
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA