Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: Rettep på tirsdag 06. februar 2018, klokken 16:35
Fra en grunneier på Sjøholt fikk jeg vite at representanter fra Tesla skal på befaring i morgen onsdag vedr. plassering av Superchargers.

Grunneier av hvilken tomt?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Øggen

Representanter fra Tesla hadde møte med Ørskog kommune idag. Dei eige ei tomt  enda nærmere Grønn Kontakt sin lader.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Ingen av de ledige tomtene rundt Bunnpris er så langt jeg kan se utifra norgeskart.no, seeiendom.no og grunnboksinformasjon derfra eigd av Tesla. 97/465 rett sør for Bunnpris er vel mest logiske plasseringen også dersom det stemmer at de har vært på befaring i området rundt Bunnpris.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Andrewas

Sitat fra: Vhagar på onsdag 07. februar 2018, klokken 23:29
Ingen av de ledige tomtene rundt Bunnpris er så langt jeg kan se utifra norgeskart.no, seeiendom.no og grunnboksinformasjon derfra eigd av Tesla. 97/465 rett sør for Bunnpris er vel mest logiske plasseringen også dersom det stemmer at de har vært på befaring i området rundt Bunnpris.

Tesla pleier ikke å eie tomtene der laderne plasseres. De inngår typisk en avtale med den som eier tomta - dermed finner du ingen spor av laderne i registere over hvem som eier tomter.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Vhagar

Det var Øggen som skrev at de (jeg tolket det som Tesla) eier tomt i nærheten av Bunnpris.
Tesla Model X 75D, 2017

Amoss

Sitat fra: Vhagar på torsdag 08. februar 2018, klokken 16:42
Det var Øggen som skrev at de (jeg tolket det som Tesla) eier tomt i nærheten av Bunnpris.
Jeg oppfattet det som at det var Ørskog kommune som eide tomta...
Model S 85D

Vhagar

Beklager i såfall forvirringen. Men nevnte tomt er vel kanskje den mest praktiske, så får håpe det går fortgang i prosjektet. Den er også eigd av Ørskog kommune. Postlista til Ørskog er ikke så lett å søke i (viser bare en dag i gangen) og er ikke oppdatert for de siste dagene.
Tesla Model X 75D, 2017

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Larsebass

Søkte på Fagernes hos Tesla i dag, og det er vel kun Nes i Årdal på E16 som er relevant. Men, denne teksten dukket opp:

«12 nearby locations coming soon. Target opening date to be confirmed.»

Noen som vet om det kommer mer rundt Fagernes, evt lenger vestover på E16?
Tesla X75D.

Andrewas

Sitat fra: Larsebass på onsdag 21. februar 2018, klokken 00:33
Søkte på Fagernes hos Tesla i dag, og det er vel kun Nes i Årdal på E16 som er relevant. Men, denne teksten dukket opp:

«12 nearby locations coming soon. Target opening date to be confirmed.»

Noen som vet om det kommer mer rundt Fagernes, evt lenger vestover på E16?
Hvor søkte du? På www.tesla.com/findus er det ingenting vist for Fagernes.
2023 Model X Plaid

arnkl

Det ser ut til å kome Supercharger ved Sirkel K i Kjerlingland ved Lillesand.

Fann dette i eInnsyn:

E18 - ladestasjon - Tesla Supercharger på Circle K - Gnr. 13 bnr. 82 Kjerlingland i Lillesand kommune

Eg har bedt om innsyn.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

mj

Sitat fra: arnkl på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:23

Fann dette i eInnsyn:

E18 - ladestasjon - Tesla Supercharger på Circle K - Gnr. 13 bnr. 82 Kjerlingland i Lillesand kommune

Eg har bedt om innsyn.

Er vel her det er sagt at det nye  Ionity hurtigladesystemet til Audi, Porche mfl skal komme ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Andrewas

Sitat fra: arnkl på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:23

Fann dette i eInnsyn:

Eg har bedt om innsyn.

Supert. Gleder meg til å høre hva du finner - vil gjerne vite hvor mange ladeplasser de planlegger og så nøyaktig plassering som mulig. Del gjerne tegningene med oss andre her på forumet.
2023 Model X Plaid

arnkl

Sitat fra: mj på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:40

Eg har bedt om innsyn.

Er vel her det er sagt at det nye  Ionity hurtigladesystemet til Audi, Porche mfl skal komme ?
[/quote]

Ja. Det virkar litt merkeleg dette.

I postlistene til Lillesand komune finn eg detaljert byggesøknad frå "EUROPEAN HIGH POWER CHARGING BETEILIGUNGSGESELLCHAFT MBH (NUF)" om bygging av hurtigladarar, men eg finn ingenting tilsvarande frå Tesla.

Men så dukkar altså eit svarbrev frå Statens Vegvegen til Tesla Motors ved Aase Bomann Larsen der det står

"Vi viser til henvendelse datert 13.02.2018

Det bes om uttalelse i forbindelse med etablering av ladestasjoner, nettstasjon og lignende
ved ovennevnte eiendom i Brønningsmyrkrysset."

Henvendelsen det er svart på finne eg ikkje spor etter. Det er heller ikkje registrert nokon byggsøknad frå Tesla i postlistene til Lillesand kommune.

Men eg har vaskeleg for å tru at SVV rotar og sender svarbrev til Tesla på ein henvendelse frå IONITY, så sannsynlegvis vil Sirkel K heilgardere og ha både lyn- og superladarar.

Eg legg ved dei dokumenta eg har fått innsyn i. Alle dokument frå INONTY ligg ope i journalsystemet til Lillesand kommune.

http://innsyn.lillesand.kommune.no/innsyn6/wfinnsyn.ashx?response=arkivsak_detaljer&arkivsakid=2018000072&;
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Amoss

Sitat fra: arnkl på fredag 23. februar 2018, klokken 15:26
Henvendelsen det er svart på finne eg ikkje spor etter. Det er heller ikkje registrert nokon byggsøknad frå Tesla i postlistene til Lillesand kommune.

Merk at brevet er merket
SitatKopi
Lillesand kommune, Postboks 23, 4791 LILLESAND

Hele kommunikasjonen vil du kunne finne hos vegvesenet, men her har altså Vegvesenet sendt en kopi til informasjon de svarte Tesla med også til kommunen, så de vet hvordan "ståa" er når de evnt. får inn en byggesøknad. Ser altså ut til at Tesla har sikret seg hos vegvesenet først før de lager ferdige tegninger som så kan sendes inn til kommunen.

Ser altså også ut til at det bygges flere hurtigladere på samme sted, noe jeg ser på som fornuftig. Ser ikke bort i fra at de samarbeider om dette - f.eks. felles trafo.
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA