Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

twinpeaks

Sitat fra: Lassen på onsdag 15. november 2017, klokken 15:43
Ny supercharger kommer på Voss.




Som tidligere nevnt er det kanskje ikke så greit å distribuere dokumenter som inneholder mobiltelefonnummer til Tesla-ansatte med ansvar for SuC-utbygging her. Jeg skjønner at det er offentlige dokumenter, men jeg er litt bekymret at det kan i verste tilfelle blir en del telefoner à la: "Når blir SuC i xxx ferdig, jeg trenger den om en måned " ;). Hvis jeg hadde vært denne ansatte hadde jeg ikke blitt særlig glad...

For øvrig er det selvsagt veldig bra at Tesla fortsetter med utbygning i Norge med såpass stor innsats.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

geear

Alle søknadsdokumenter og annet, fra reguleringsplaner til små tiltak er offentlig, og de aller fleste kommuner har i dag dette på åpen webløsning. Det er kun unntaksvis at noe blir unntatt offentligheten.

J3HO

16 ladepunkter venter dere på kryss nr. 44 langs E18 i Larvik.

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Muffinman

Merkelig så lang tid det tar å få på plass Skodje. Med tanke på at sakteladingsmulighetene i selve Ålesund er begrenset til maks 2 timer kunne det vært greit å toppe opp på noe raskere enn chademo før man skal overnatte i byen.

Vidar1979

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. februar 2018, klokken 12:40
Merkelig så lang tid det tar å få på plass Skodje. Med tanke på at sakteladingsmulighetene i selve Ålesund er begrenset til maks 2 timer kunne det vært greit å toppe opp på noe raskere enn chademo før man skal overnatte i byen.
Skal man overnatte så kan man vel stå på saktelader over natta?

Jeg har satt bilen min i Torghallen på kveldstid, maks 2 timer kan umulig gjelde i et låst parkeringshus.

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

spirrevipp

Sitat fra: Tønsberg på mandag 05. februar 2018, klokken 09:39
Planlagt ytterligere 12 ladeplasser i Lyngdal

Takk for info, 12 plasser til er jo meget bra!  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

geear

Fantastisk, det er veldig bra! Lyngdal har vært tungt belastet.

Skulle fått til en liten ladeplass i Vikeså eller Helleland i tillegg, så hadde belastningen i Lyngdal blitt en del mindre.

Vhagar

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. februar 2018, klokken 12:40Merkelig så lang tid det tar å få på plass Skodje.

Dette henger nok sammen med trasévalg for E39 over Ørskogfjellet. Plasseringen av superchargerene vil være avhengig av nærhet både til E39 og helst noen fasiliteter. Det er vel 3 lokasjoner pr i dag som er aktuelle. Tesla Digerneset, Skodje eller Sjøholt. I løpet av året blir vel avgjørelsen tatt av departementet (deretter 3-6 år med planlegging og byggestart innen 10 år, SUKK!) og Tesla selv nevner at de sikter på at superchargeren kommer på plass innen utgangen av 2018.

Sjøholt er uansett et utrygt valg da Tesla ikke ønsker bruk av superchargerene til annet enn de som er på langtur. Men for de neste 10 årene kanskje den beste plassen for en "midlertidig" stasjon. Skodje vil være aktuelt om det blir knutepunkt for E39 (god plass der) men får litt samme problem som Sjøholt. Tesla sin lokasjon på Digerneset har allerede noen fasiliteter og er allerede et høyt trafikkert knutepunkt i dag. Plass bør der være nok av også. Likevel fikk jeg inntrykk av at det ikke blir der de plasserer den.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kristian O

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 06. februar 2018, klokken 15:28
Sitat fra: Muffinman på fredag 02. februar 2018, klokken 12:40Merkelig så lang tid det tar å få på plass Skodje.

... og Tesla selv nevner at de sikter på at superchargeren kommer på plass innen utgangen av 2018
I fjor sommer/haust vart det sagt på Tesla Digernes at SC skulle komme på plass i løpet av 2017.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Rettep

Fra en grunneier på Sjøholt fikk jeg vite at representanter fra Tesla skal på befaring i morgen onsdag vedr. plassering av Superchargers.

Vhagar

Ja, så sent som i desember ble det nevnt "snart" og "slutten av 2017" har vel vært målet, men i januar sa de "slutten av året" (2018). Godt mulig den kommer før den tid nå som det nevnes befaring på Sjøholt.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Andrewas

Sitat fra: Rettep på tirsdag 06. februar 2018, klokken 16:35
Fra en grunneier på Sjøholt fikk jeg vite at representanter fra Tesla skal på befaring i morgen onsdag vedr. plassering av Superchargers.
Vi får følge med på Ørskog kommune sin postliste om det kommer byggesøknad etter befaring. Fint om du som kjenner noen kan dele hvordan befaringen gikk. Antar det er et sted nært Shell stasjonen som er mest aktuelt?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA