Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Leif1

Sitat fra: Car-El på fredag 23. mai 2014, klokken 22:02
@leif1
JA, byråkrati og stein (les:fjell).

Du er da så bekymret Car-El. Ring den lokale varianten av Roar.
http://www.nrk.no/viten/roars-bursdag-1.11402181
Be ham bruke mye.

(Beklager avsporingen. Tråden tåler forhåpentligvis litt sprængstoff.
Skal ikke gjøre det mer.)
Konvertitt fra S til X

sigurdi

@eadie

Dette har ikke noe med superladere i Europa å gjøre. :-)

Her har du mye godt lesestoff:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.0.html

Men for at du skal slippe å lese gjennom 1081 poster, har du et par tips:

Aksdal (ca 220km fra Lyngdal)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.msg222077.html#msg222077

Aspøya (Kristiansund)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.msg220762/topicseen.html#msg220762

Det er og tre prikker mellom Aspøya og Aksdal. :-)

Førde har vel vært endel snakk og tips om, så da er vel rundt Ålesund og Bergen kryss mellom E39 og E16 (Salhus) ganske naturlige knutepunkt.
Men samtidig så har Tesla sakt ikke SC i byer, men de plasserer i Drammen, pga dette er et veldig bra knutepunkt. :-)

Tror ikke det er funnet noe tips i bergens området, men ser en på det som allerede er satt opp og det som en har funnet så får en:

Aspøya - Dombås - 205km
Dombås - Indre Gåseid
Indre Gåseid - Førde - 190km
Førde - Salhus - 160km
Aksdal - Aurland  (via bergen) ca 280km
Aksdal - Aurland - via voss/odda - 270km
Aurland - Salhus - 160km
Aksdal - Salhus - 130km (I dag med ferge på 50min, fremtida lengre kjøring.
Aksdal - Lavik - 220km
Aksdal - Voss - 200-220km (via Odda eller Bergen)

Usikker om Tesla ser på kjøremønster, altså hvor det er naturlig at folk kjører.
Skal folk til Oslo kjører de via E134 og ikke Aurland om de passerer Aksdal.

Så sjekke postlistene til
Horten
Model X90D (18.03.17)

afitch80

Sitat fra: sigurdi på lørdag 24. mai 2014, klokken 01:05

Førde har vel vært endel snakk og tips om, så da er vel rundt Ålesund og Bergen kryss mellom E39 og E16 (Salhus) ganske naturlige knutepunkt.

Tror ikke det er funnet noe tips i bergensområdet, men ser en på det som allerede er satt opp og det som en har funnet så får en:


Førde - Vågsbotn - 160km
Aksdal - Aurland  (via bergen) ca 280km
Aksdal - Aurland - via voss/odda - 270km
Aurland - Vågsbotn - 160km
Aksdal - Vågsbotn - 130km (I dag med ferge på 50min, fremtida lengre kjøring.
Aksdal - Lavik - 220km
Aksdal - Voss - 200-220km (via Odda eller Bergen)

Usikker om Tesla ser på kjøremønster, altså hvor det er naturlig at folk kjører.
Skal folk til Oslo kjører de via E134 og ikke Aurland om de passerer Aksdal.

Så sjekke postlistene til

Krysset der E39 og E16 deles heter Vågsbotn. Er en del KM til Salhus derfra. Og verken E39 eller E16 går gjennom Salhus. ;)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

sigurdi

#1083
@afitch80
Der ser du hvor mye jeg er på de traktene og hvor lite lurt det er å synse og poste når en egentlig burde sovet. :-)

Men er det noen god rasteplass i nærheten, som passer for noen SC?
Det er vel så viktig som lokasjon med tanke på plassering.
Horten
Model X90D (18.03.17)

afitch80

Sitat fra: sigurdi på lørdag 24. mai 2014, klokken 10:42
@afitch80
Der ser du hvor mye jeg er på de traktene og hvor lite lurt det er å synse og poste når en egentlig burde sovet. :-)

Men er det noen god rasteplass i nærheten, som passer for noen SC?
Det er vel så viktig som lokasjon med tanke på plassering.
Hehe.. Ikke så lett sent på natten når hjernen har tatt kveld. :) Been there, done that..

Er det meste i nærheten. Plantasjen et bittelite steinkast unna. Ikea og et kjøpesenter et litt større stenkast unna. Og et av Norges største kjøpesenter to stenkast unna.

Plasseringen er, sånn knutepunktmessig, helt perfekt. Men det er ikke en typisk SC rasteplass der. Krysset bygges for tiden om fra en rundkjøring til et to-plan kryss uten noen enkel måte å skifte retning. Plasserer de den noen få KM før så er det som sagt mye kjøpesentre og det blir liggende midt i Åsane. Da er det 45K innbyggere rett i nærheten. Med alle de innbyggerne og Ikea/kjøpesentre så hadde det lett blitt Norges mest brukte SC.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

eadie

Å jo da. Den gamke plassen til Vegvesenet, der piggdekkoblautomaten står i dag, vil være perfekt til superladere. Den er stor nok, og plassen brukes ikke til noe annet. Og jeg bor rett oppi lia der ;)
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

afitch80

Sitat fra: eadie på søndag 25. mai 2014, klokken 21:46
Å jo da. Den gamke plassen til Vegvesenet, der piggdekkoblautomaten står i dag, vil være perfekt til superladere. Den er stor nok, og plassen brukes ikke til noe annet. Og jeg bor rett oppi lia der ;)
Valgte å ikke ta med den plassen siden det ikke er noe kiosk/resturant der. Alle andre SC'er ligger jo rett ved noe mat i en eller annen form. Var det jeg mente med typisk SC rasteplass. ;)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

afitch80

Sitat fra: krister461 på fredag 23. mai 2014, klokken 17:46
Sitat fra: Car-El på fredag 23. mai 2014, klokken 17:44
@krister461
Bare for de innvidde.  :P    Æ fikk å den e-posten 8)
Jeg har også fått epost, men klarte ikke å se noe kart som gjaldt for "slutten av sommeren"...

Har ikke fått min TMS enda, men mailen fikk jeg nå. Sendes nok til alle abonnerer på nyhetsbrevet deres.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Muffinman

Ingen aktivitet på Aspøya i kveld.

Må vel snart bli noe å se på de planlagte stedene om det skal bli noe som kan brukes i fellesferien...

eadie


Sitat fra: afitch80 på mandag 26. mai 2014, klokken 10:26
Sitat fra: eadie på søndag 25. mai 2014, klokken 21:46
Å jo da. Den gamke plassen til Vegvesenet, der piggdekkoblautomaten står i dag, vil være perfekt til superladere. Den er stor nok, og plassen brukes ikke til noe annet. Og jeg bor rett oppi lia der ;)
Valgte å ikke ta med den plassen siden det ikke er noe kiosk/resturant der. Alle andre SC'er ligger jo rett ved noe mat i en eller annen form. Var det jeg mente med typisk SC rasteplass. ;)

Er nok Ostereidet som er mest sannsynlig. Kanskje Knarvik. Eventuelt bår Shell/Statoil stasjonene på Haukås/Hylkje. Dvs i nørheten av travbanen/fengselet for de som ikke er innvidd. Men vil tro det er litt for nær bystrøk for Teslas liking
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

afitch80

Sitat fra: eadie på mandag 26. mai 2014, klokken 20:55

Er nok Ostereidet som er mest sannsynlig. Kanskje Knarvik. Eventuelt bår Shell/Statoil stasjonene på Haukås/Hylkje. Dvs i nørheten av travbanen/fengselet for de som ikke er innvidd. Men vil tro det er litt for nær bystrøk for Teslas liking

Er Ostereidet eller Knarvik jeg og har mest tro på.
Hmm.. Hylkje/Haukås tenkte jeg ikke på. Er mulig de og ja. De plasserer jo en rett utenfor Drammen nå (Lier), så er ikke umulig med Haukås/Hylkje. Men har fortsatt troen på at det blir på andre siden av broen. :)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

OddB

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 20:54
Ingen aktivitet på Aspøya i kveld.

Må vel snart bli noe å se på de planlagte stedene om det skal bli noe som kan brukes i fellesferien...
Det har vel aldri vært lovt noe FØR ferien, tror nok høstferien er et mer realistisk mål de fleste steder...
De starter nok med svenskekysten og jobber seg oppover..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Mitt innlegg er helt uavhengig av hva som måtte ha vært lovt, det har jeg ikke oversikt over. Men jeg ønsker meg noen ladere oppe og gå til ferien :)

toS

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 22:55
Mitt innlegg er helt uavhengig av hva som måtte ha vært lovt, det har jeg ikke oversikt over. Men jeg ønsker meg noen ladere oppe og gå til ferien :)
Ingen tvil om at sommerferien dvs juni er en viktig "deadline" for at folk skal kunne kjøre langturer i 2014. Håper på det samme.

Tønsberg

Utviklingen fortsetter i Sarpsborg.
"Tesla ladestasjon - Solli i Sarpsborg - godkjenning av lokalisering på Vegvesenets eiendom"

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10398213
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA