Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:42
Det kan jo lages ett tilgjengelig regneark hvor alle kan være med på å legge inn antatt sted og kummune, av en som er flink på slikt... Kanskje noen også kan lege ett kart (ZeeMap) ut fra regnearket, med eksisterende og kommende stasjoner (i tillegg til https://www.zeemaps.com/group=571752#)

Hvorfor ett nytt kart?  Er da bedre å bruke en av de eksisterende. Bare legge til ny farge"pinner" - blå? - for "antydede" stasjoner, der man i kommentaren kan liste opp aktuelle kommuner denne reelt kan havne i.

Ellers bør vi være litt varsomme. Har sett fra USA at det ikke alltid har endt opp med at stasjonen har havnet akkurat der "prikken" har vært på kartet. Så vi får huske på å se på dette om "antydede lokalisasjoner", ikke noe løfte om å plassere dem akkurat der.

Edit: Så at "gul" var opptatt, så endret til blå :p
Model S 85D

sigurdi

I USA har kommer snart, vært plasser der "kontor" arbeidet er ferdig og bare manuelt arbeid/montering gjenstår.

At de ikke setter kommet snart på plasseringer der alle papirer er 100% ferdig er helt forståelig.
Skal ikke mye til før en forsinkelse på en måned eller tre pga en byrokrat bruker vår og sommer på behandlingen, eller leveringstid på passende trafo osv osv.

Bedre å bli positivt overasket at det kommer raskere, en at det sto kommer om to Tesla uker. He he
Horten
Model X90D (18.03.17)

Tønsberg

Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. mai 2014, klokken 10:05
Hvorfor ett nytt kart?  Er da bedre å bruke en av de eksisterende. Bare legge til ny farge"pinner" - gul? - for "antydede" stasjoner, der man i kommentaren kan liste opp aktuelle kommuner denne reelt kan havne i.
Ikke uenig  :D
Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. mai 2014, klokken 10:05
Ellers bør vi være litt varsomme. Har sett fra USA at det ikke alltid har endt opp med at stasjonen har havnet akkurat der "prikken" har vært på kartet. Så vi får huske på å se på dette om "antydede lokalisasjoner", ikke noe løfte om å plassere dem akkurat der.
Derfor fortsetter detektivarbeidet  ;)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Amoss

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 20. mai 2014, klokken 10:10
Bedre å bli positivt overasket at det kommer raskere, en at det sto kommer om to Tesla uker. He he

Så sant så sant :)  Hadde det stått "kommer om to uker" tror jeg mange hadde gitt opp å vente ;)
Model S 85D

Gusse

Herlig :)
Der ble det bekreftet dette med lokalisering på Grong og Stjørdal i Nord-Trøndelag......nice :)

jkirkebo

Åmot ved Vinje Kro er bekreftet via innsyn jeg har fått. Dokumentet gjaldt tillatelse til å bore under veien for å føre fram kabel til Tesla ladestasjoner. Jeg vet altså ikke antall ladestasjoner og slikt da dette ikke var byggetillatelsesøknaden.

Den er lagt til i kartet: https://www.zeemaps.com/map?group=571752#

Jeg legger ikke inn de andre punktene fra Teslas SC-kart før vi har litt mer bekreftelse på plassering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. mai 2014, klokken 13:21
Jeg legger ikke inn de andre punktene fra Teslas SC-kart før vi har litt mer bekreftelse på plassering.

Når det gjelder laderen på Aurland ser jeg den står oppført med 6 ladere, men da jeg var der for et par uker siden var der bare fire. Der er plass til å sette opp et par stk til, men i skuret med skapene var der ikke palss til flere (der stod to). Vet ikke om det er mulig å endre dette på kartet? JEg skal oppdatere wiki hvis det ikke er riktig der nå.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på tirsdag 20. mai 2014, klokken 14:04
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. mai 2014, klokken 13:21
Jeg legger ikke inn de andre punktene fra Teslas SC-kart før vi har litt mer bekreftelse på plassering.

Når det gjelder laderen på Aurland ser jeg den står oppført med 6 ladere, men da jeg var der for et par uker siden var der bare fire. Der er plass til å sette opp et par stk til, men i skuret med skapene var der ikke palss til flere (der stod to). Vet ikke om det er mulig å endre dette på kartet? JEg skal oppdatere wiki hvis det ikke er riktig der nå.

Jeg har ikke vært der selv men la inn 6 fordi det er det Tesla oppgir:

http://www.teslamotors.com/supercharger/aurland

Er det feil skal jeg selvsagt endre kartet, men da bør noen varsle Tesla også slik at de også får rettet opp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

arnkl

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:48
Mistenker at dette har noe med den planlagte SC stasjonen på Marche Solli i Sarpsborg  ;)
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10341847

Sannsynlegvis. Det er same maskinfirma ("Kim Steinsholt AS") som har søkt om graveløyve for superladaren på Aspøya ( https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10309736 ). Det tyder vel på at Tesla har inngått avtale med dette firmaet om bygging av superladarane.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

OleJA

Sitat fra: kjellan på tirsdag 20. mai 2014, klokken 17:43
Mange nye SC i Norge !

Sjå link og Vedlegg

http://www.teslamotors.com/en_GB/supercharger?elq=ddedc44df3774551951bc8d54594ab00&elqCampaignId=1782
Litt lesing av de siste innlegg i en tråd kan være lurt før man poster, :o
det er stort sett kun disse nye utbyggingene som har vært diskutert
i de siste 20-30 innleggene i denne tråden.

men, en god ting kan kanskje ikke gjenntas for ofte.

Hyperstress

Utrolig bra å se at Tesla virkelig mener alvor med SC-nettverket!
Tror mange gjerdesittere vil se at den siste barriere er overkommet, og at det bare er ta steget inn i elbilverden.

Får håpe Tesla ikke sikter mot en felles åpning av nye SC i Norge, men at de blir tilgjengelig etter hvert som de blir ferdigstilt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kjellsve

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 20. mai 2014, klokken 19:50
Utrolig bra å se at Tesla virkelig mener alvor med SC-nettverket!
Tror mange gjerdesittere vil se at den siste barriere er overkommet, og at det bare er ta steget inn i elbilverden.

Får håpe Tesla ikke sikter mot en felles åpning av nye SC i Norge, men at de blir tilgjengelig etter hvert som de blir ferdigstilt.

Den siste barrieren er ikke overkommet før vi har en kjede med ladere på E6som kan ta oss nordover, med siste lader i alle fall så langt som Alta.

Det som er planlagt så langt gjør bare at litt over halve lengden av landet er dekket.
TMS85D

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA