Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

arnkl

Sitat fra: Amper på fredag 28. mars 2014, klokken 10:22
hvor er det blitt av de gode gamle dektektivene her inne  ::):o sitter de inne i garasjen og vugger i gyngestolen sin drømmer seg vekk i den blanke lakken  :o ?

Det burde jo begynne å bli tid for rykteflom og bekreftelser i div. fora for slike byggesøknader..  og de burde komme om 2 uker som normalt..  ;D

jeg forstår det er aksdal(e39-e134) - haukeligrend(e134) evt. noe øst for haukeli som er de hotteste stalltipsene..  :)

Eg søker i alle fall periodisk i diverse postlister. Eg har førebels konsentrert meg om Jølster og Tysvær, ut frå ein teori om at det er sannsynleg med supercharger i Skei og Aksdal.

Kanskje vi skulle lage ei liste over kommuner der det er stort sannsyn for at Superchargere kjem, og gjerne søkestrenger ein kan bruke. Eg har søkt på Tesla, elbil, *lade*, Superc*
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Amoss

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 28. mars 2014, klokken 14:11
Diskusjon om hvor Tesla bør sette opp laderne har vi andre tråder til, og så er denne tråden for detektivarbeid rundt ladeplasser som som har kommet noe lenger enn tankestadiet. Det er en grunn til at denne tråden ble startet.

Kan dere ikke være så høfflige å respektere det?

Lars

En debatt om hvor man ønsker å få dem plassert hører helt klart ikke inne her, men en debatt om hvor det er mest sannsynlig at de kommer basert på informasjon som har fremkommet har jeg helt klart følt at hadde sin plass her. Dette blant annet for å se hvilke kommuner det er aktuelt å søke hos, og samle relevant informasjon (som f.eks. at Vinjekroa har samme eier som Cinderella på Brokklandsheia) på ett sted.

Jeg har deltatt i denne debatten med det utgangspunktet. Har selv ikke noen spesiell interesse av eller ønske om hvor på f.eks. E134 en evnt. ladestasjon havner, men har likevel vært med på å prøve å se på hvor det er sannsynlig at de kommer på denne veien. Dersom noen mener at jeg derved har vært offtopic så beklager jeg dette. Men håper selv at ingen vil ødelegge denne tråden ved å splitte innholdet i separate tråder så man må starte en egen detektivtråd for å holde styr på hvilke tråder som inneholder hvilken informasjon til bruk for å etterforske hvor laderene vil komme...
Model S 85D

Oreo

hm..., litt usikker på om denne skulle vært plassert under "Tesla i utenlandske medier" eller "Supercharger-nettverk Europa 2014", men det jeg snappet opp i denne artikkelen synes jeg passer best under denne tråden (som omhandler SC, både de villeste rykter og mer eller mindre bekreftede sannheter):
http://gas2.org/2014/04/02/tesla-model-s-sets-all-time-norway-car-sales-record/
sier følgende:
SitatThe Tesla takeover of Norway is well underway, and Elon Musk is gifting them another 50 to 75 Superchargers for their support. So what country will fall under the spell of electric vehicles next? Ireland? Israel? China? Only Elon Musk seems to know.
Jeg vil tro dette når jeg ser det. Lurer på hvor de har hentet denne infoen fra eller om det er en typo/misforståelse med resten av Europa?
De hevder Jalopnik er kilden dems, men de refererer kun til hegnar.no som kun snakker om 1493stk solgte TMS i mars månded.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

sigurdi

Er nok en misforståelse, men sier bare Ja takk til 50 SC.
Da hadde de jaggu blitt tett og denne tråden hadde død ut siden alle plasser en hade synset hadde fått en he he
Horten
Model X90D (18.03.17)

rene

Er vel mer trolig med 50-75 ladeplasser på SC, der hver SC har 4-10 plasser.

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jakoys

Sitat fra: Oreo på torsdag 03. april 2014, klokken 10:10
SitatThe Tesla takeover of Norway is well underway, and Elon Musk is gifting them another 50 to 75 Superchargers for their support. So what country will fall under the spell of electric vehicles next? Ireland? Israel? China? Only Elon Musk seems to know.
Jeg vil tro dette når jeg ser det. Lurer på hvor de har hentet denne infoen fra eller om det er en typo/misforståelse med resten av Europa?

Det er ikke sikkert at dette er så på viddene. Dersom man teller hver bås som en superlader (slik man teller en dobbel chademo som 2 ladere) og man har 5 båser per lokasjon, så blir 50 superladere ikke mer enn 10 lokasjoner.... og da høres det ikke så mye ut likevel. Men uansett - jeg gleder meg stort til hver eneste lader som kommer - enten det telles i båser eller lokasjoner.

Per Magnus

Antar at det begynner å dukke opp spor i de aktuelle kommunene etter hvert som vi nærmer oss sommeren. Noen som har undersøkt postlistene hos (helt tilfeldig :) ) Vinje kommune?
Model X - 90

NilsG

Eller Rennebu og Orkdal, også helt tilfeldig valgt..... ::)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Amper

Tesla vet jo at dere dektektiver snoker i postlistene.. så det kan være de har kamuflert overskriften litt slik at de unngår de opplagte søkeord..  Tesla vil sannsynligvis ønske å fortelle om nyheter selv...
P85D :o)

Per Magnus

Sitat fra: Per Magnus på torsdag 03. april 2014, klokken 16:21
Antar at det begynner å dukke opp spor i de aktuelle kommunene etter hvert som vi nærmer oss sommeren. Noen som har undersøkt postlistene hos (helt tilfeldig :) ) Vinje kommune?

Undersøkte selv. Her er svaret jeg fikk: "Vi kan ikkje pr i dag utifrå vårt arkiv sjå at det er registrert søknad frå Tesla Motors om hurtigladar for elbil i Vinje kommune."
Model X - 90

sigurdi

#746
Sitat fra: Per Magnus på fredag 04. april 2014, klokken 12:04
Undersøkte selv. Her er svaret jeg fikk: "Vi kan ikkje pr i dag utifrå vårt arkiv sjå at det er registrert søknad frå Tesla Motors om hurtigladar for elbil i Vinje kommune."

Hmm, sjekket du listene selv, eller spurte du bare kommunen?
(Husk at Tesla prøverå kamuflere søknader så godt de kan. :-)

Dersom du hadde gått to sider bak i denne tråden hadde du funnet denne:

Sitat fra: sims på tirsdag 04. mars 2014, klokken 16:43
Er vel noe her:
http://www.vinje.kommune.no/nb-NO/Toppmeny/~/media/Vinje/Postlister/200114%20-%20210114.ashx

Innhold:
Supercharger i Norge langs E134 Haukelifjell
Sakstittel:
Ladestasjon elbil
DokType
I
Sak/dok nr:
2014/47-7 1075/2014
Løpenr.:
21.01.2014
Journaldato:
21.01.2014
Dok.dato:
Tilg.kode Hjemmel:
Avsender\mottaker:
Vest-Telemark kraftlag

Samtidig, så er det nå samme eier av Cinderella Cafe og Vinje kroa.
http://www.austagderblad.no/lokale_nyheter/article6480424.ece

Leser du litt i hardanger-folkeblad.no så finner du også at det kan komme hurtiglader langs E134. :-)
(Men da Chademo/CSS/Type2)

http://www.hardanger-folkeblad.no/hfnyheiter/article7271751.ece

Sitat fra: hardanger-folkeblad.noOdda Energi har også blitt forespurt om en hurtigladestasjon langs E134, og Røldal er nevnt som et av alternativene.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Per Magnus

Sitat fra: sigurdi på lørdag 05. april 2014, klokken 01:18
Sitat fra: Per Magnus på fredag 04. april 2014, klokken 12:04
Undersøkte selv. Her er svaret jeg fikk: "Vi kan ikkje pr i dag utifrå vårt arkiv sjå at det er registrert søknad frå Tesla Motors om hurtigladar for elbil i Vinje kommune."

Hmm, sjekket du listene selv, eller spurte du bare kommunen?
(Husk at Tesla prøverå kamuflere søknader så godt de kan. :-)

Dersom du hadde gått to sider bak i denne tråden hadde du funnet denne:

Sitat fra: sims på tirsdag 04. mars 2014, klokken 16:43
Er vel noe her:
http://www.vinje.kommune.no/nb-NO/Toppmeny/~/media/Vinje/Postlister/200114%20-%20210114.ashx

Innhold:
Supercharger i Norge langs E134 Haukelifjell
Sakstittel:
Ladestasjon elbil
DokType
I
Sak/dok nr:
2014/47-7 1075/2014
Løpenr.:
21.01.2014
Journaldato:
21.01.2014
Dok.dato:
Tilg.kode Hjemmel:
Avsender\mottaker:
Vest-Telemark kraftlag

Samtidig, så er det nå samme eier av Cinderella Cafe og Vinje kroa.
http://www.austagderblad.no/lokale_nyheter/article6480424.ece

Leser du litt i hardanger-folkeblad.no så finner du også at det kan komme hurtiglader langs E134. :-)
(Men da Chademo/CSS/Type2)

http://www.hardanger-folkeblad.no/hfnyheiter/article7271751.ece

Sitat fra: hardanger-folkeblad.noOdda Energi har også blitt forespurt om en hurtigladestasjon langs E134, og Røldal er nevnt som et av alternativene.

sigurdi

Jeg spurte Vinje kommune om de har fått inn søknad fra Tesla.

Som du ser i denne tråden så var det jeg som sendte den henvendelsen du viser til til Vinje kommune som havnet på postlistene og som ble snappet opp her :)

Har for øvrig fått med meg den glimrende jobben Hordaland fylkeskommune gjør mtp elbil infrastruktur.
Model X - 90

sigurdi

Ok, da må jeg bare beklage, står Vest Telemark Kraftlag som avsender/mottaker i post listene.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Per Magnus

Sitat fra: sigurdi på lørdag 05. april 2014, klokken 10:08
Ok, da må jeg bare beklage, står Vest Telemark Kraftlag som avsender/mottaker i post listene.

Det går bra :) De stod også på mottakerlisten. Mener JKirkebø sjekket ut denne. Bakgrunnen for henvendelsen var lobbyvirksomhet for å få hurtiglading over E134 Haukeli, noe vi nå ser ut til å få :)
Model X - 90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA