Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Amper

P85D :o)

Havebigfun

Sitat fra: Amper på tirsdag 03. september 2013, klokken 21:51
jeg tipper de setter opp noen i nederland først...
Nederland er ikke så stor - du trenger knapt SC for å krysse fra den ene enden til den andre.
Det er derimot mange Nederlendere som kjører gjennom Tyskland- både nord- og sørover. Kan hende man gjør de nederlandske og de sveitsiske (og de norske 8)) kundene den beste tjenesten om man setter opp SC i en Nord-sør trasse gjennom Tyskland.

D.O

Da har jeg gjort mitt for å få ladere lengre nord. Og ladere kommer! :) Om Tesla velger å bli med, vet jeg ikke ennda. Men de har i allefall blitt kontaktet og fått en flott mulighet som de bør benytte! :) Jeg lar saken nå ligge for min del, og videre avtaler blir sikkert gjort uten at jeg får innsyn. Jeg kommer heller ikke til å si noe om lokasjon, da dette er noe som eiere skal få gå ut med når tiden er inne. Men det ligger ann til at det er vanskelig å få alt oppe å gå før på ny året 2015. Men det viktige er at det kommer ladere i Nordland! :) og forhåpentligvis er Tesla med!
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

Sitat fra: D.O på torsdag 05. september 2013, klokken 16:49
Da har jeg gjort mitt for å få ladere lengre nord. Og ladere kommer! :) Om Tesla velger å bli med, vet jeg ikke ennda. Men de har i allefall blitt kontaktet og fått en flott mulighet som de bør benytte! :) Jeg lar saken nå ligge for min del, og videre avtaler blir sikkert gjort uten at jeg får innsyn. Jeg kommer heller ikke til å si noe om lokasjon, da dette er noe som eiere skal få gå ut med når tiden er inne. Men det ligger ann til at det er vanskelig å få alt oppe å gå før på ny året 2015. Men det viktige er at det kommer ladere i Nordland! :) og forhåpentligvis er Tesla med!
Høres ut som du har gjort en god jobb ! Helt enig i at Nordland er viktig. En superlader hadde hjulpet mye, hvis det i tillegg kunne komme noen 22kW -ladere på strategiske steder.
Jeg overnatter som regel i Steinkjer, så et stopp på 2-3 timer i den flotte Sjøgata i Mosjøen hadde ikke vært et stort offer... Så en middagspause i Mo i Rana før Saltfjellet, og ettermiddagskaffe på Fauske. Siste laderen jeg kunne ønske meg kunne passe å legge på Bognes fergeleie, enten for en "liten skvett" mens man ventet på ferga, eller så kan man stå over en ferge og fylle opp mer... (Her går jo det aller meste av trafikken både til E6 og til E10 Lofoten) Så hvis "noen kjenner noen" disse stedene og kan foreslå å sette opp ladere skal jeg love å stoppe på hver eneste av dem og legge igjen noen kroner i kassa...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Talvern

Hei.

Noen som har hørt om det kommer SC i Stavanger??

Kanskje hos Tesla i svanholmen??
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Leif1

BUMP!

Noen som har gravd frem noe nytt angående fremtidige
superladere fra Trondheimsområdet og nordover?

Ser streken er forlenget i kartet deres fra vinter 2014.  :)
Konvertitt fra S til X

sven erik

det som er sikkert er at de har sakt at det ikke blir ved de store byene med det første

arnkl

Eg vil foreslå å bringe denne tråden tilbake til det den starta som, nemleg å finne plassering til framtidige superladarar. Ein måte å gjere det på er å søke i postlister til aktuelle kommuner. Sjølv har eg periodevis søkt i postlistene til Tysvær og Jølster, sidan eg ser på Aksdal og Skei som svært sannsynlege stadar for superladarar langs E39. Førebels utan resultat  :-\

Kanskje vi kan lage ei liste over aktuelle kommunar ein bør halde under oppsyn. Dessutan aktuelle søkjestrengar, sidan Tesla tidlegare har sendt inn søknadar utan å ta med firmanamn som avsendar.

Eg har søkt etter: elbil, Tesla, ladestasj*, superlad*, hurtigl*, snøggl*. Andre forslag?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

D.O

Det blir vel stille en stund vil jeg tro. Neste trinn kommer sikkert ikke før tidligst høsten.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

NielsChr

Her er i hverfald hvor Tesla selv planlægger SC i syd EU - jeg har ikke læst hele denne tråds 35 sider, så måske findes info allerede.
kortet (vedhæftet) er fra Teslas hjemmeside, jeg har blot tegnet røde ringe som viser antal og placering af SC mere tydeligt

Jeg undre mig dog over afstand fra punkt 3 -> 4. Det ser ud som om der er for lang afstand, så muligvis findes et 7. punkt midt mellem disse. - i følge dæknings kort skulle man også kunne nå fra punkt 4. -> 5. Men af en eller anden grund har Tesla ikke tegnet dette ind på kortet (Blå streg mangler)

testO

#520
@zerocarbonworld: #Tesla #Superchargers Oosterhout - Holland almost ready for opening! http://t.co/8kUqwLaagR via @jcstp @gwenn85 #EV
https://twitter.com/zerocarbonworld/status/407076126184706048
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

testO

@zerocarbonworld: Schepach, Germany, will have 7 #Supercharger at one place! - almost ready :) http://t.co/Tp4DCiX5cR via @Chargelocator #EV
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

testO

@jcstp: @zerocarbonworld there is a third one opening in Zevenaar, holland soon too!  http://t.co/NUWvRpkhxx
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Øyvind.h

Spennende :) Lurer på hvordan mulighetene blir for europeisk roadtrip blir allerede sommeren 2014? Å kjøre på kryss og tvers i europa med gratis drivstoff blir gøy!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

#524
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 10:57
Spennende :) Lurer på hvordan mulighetene blir for europeisk roadtrip blir allerede sommeren 2014? Å kjøre på kryss og tvers i europa med gratis drivstoff blir gøy!
På kryss og tvers blir det nok ikke så mye av i 2014.
Ser jeg det rett blir det en nord-sør- trassé som en klar til sommeren 14 mens ditt prosjekt absolutt skal være mulig i 15   ;)
Vi får håpe at Tesla beholder musklene til å gjennomføre dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA