Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Yagi

Sitat fra: Amoss på lørdag 06. juli 2013, klokken 22:36
Vel, om de er inne i byggingen av en ladestasjon, så er det nok rett at den havner i Oslo området. Men Moss?  Blir vel da på Rygge ifm den servicestasjonen de skal ha der da?

Det er jo ikke sikkert disse bare har med monteringen av ladestasjonene å gjøre. Kanskje de produserer utstyr til disse? Og da passer det jo bedre at de lager 7 stykker. Altså alle de som skal monteres rundt omkring i landet....

Sent from a tiny mobile device...

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Havebigfun

#256
Sitat fra: Yagi på søndag 07. juli 2013, klokken 09:29
Det er jo ikke sikkert disse bare har med monteringen av ladestasjonene å gjøre. Kanskje de produserer utstyr til disse? Og da passer det jo bedre at de lager 7 stykker. Altså alle de som skal monteres rundt omkring i landet....
I såfall vil forklaringen kunne være at 6 monteres og en står i reserve i tilfelle feil/skade- men mest sannsynlig blir SC levert fra Tesla fra US- kan hende at SC må EU tilpasses - og det evt i Moss ???

Knut Øygard

Jeg snakket med en i Hallingdal Kraftnett i dag. De starter grunnarbeidet for ny trafo og ladeplasser på Gol i morgen. Det skal dimmensjoneres for 8 tesla-ladepunkter nærmest HSV og andre typer hurtigladestasjoner videre mot Jafs. Ladestasjonen skal være ferdig i midten av august.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Knut Øygard

Fundamenteringsarbeid til ny trafo for ladestasjon på Gol er i gang!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Nuvolari

Sitat fra: KnutGol på tirsdag 09. juli 2013, klokken 21:25
Fundamenteringsarbeid til ny trafo for ladestasjon på Gol er i gang!

Er dere klar over hvor stort dette er! Den første SC utenfor US er på Gol, Norge!
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

LA-Thing

Passer perfekt når jeg skal besøke familien i Hemsedal; med fullt batteri går det lett i bakken opp til Robru!
Drammen, Tesla Model S #2510

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Jimpec

Jeg trengte faktisk den påminnelsen Nuvolari. Det er konge rett og slett.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cato76

Kunne ikke blitt bedre! Har hytte på Golsfjellet, og kan kjøre min kommende TMS som en hvilken som helst annen bil hele veien opp, uten rekkeviddeangst (...bare gratis)  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jimpec

#264
I Lyngdal er det lagt ned kabler ser det ut som. Skikkelig kraftige også etter hva jeg kan forstå.

Dette er vel gjerne for spesielt interesserte; men leser du dette så er du vel nettopp det.







2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Knut Øygard

Kiosk på plass på Gol i går. ABB Magnum heter den. Samme som den som har kommet opp på Dombås. Om trafo/innmat i kiosken er den samme vet jeg ikke.

Det blir spennende å se når de begynner å montere selve ladestasjonen!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->


jkirkebo

Sitat fra: KnutGol på torsdag 11. juli 2013, klokken 14:21
Kiosk på plass på Gol i går. ABB Magnum heter den. Samme som den som har kommet opp på Dombås. Om trafo/innmat i kiosken er den samme vet jeg ikke.

Var ikke klar over at de var i gang med Dombås, takk for den opplysningen. Jeg har nå endret tre stk. til gule i kartet, om noen ser anleggsarbeid i gang på Aurland, Lillehammer og Brokelandsheia så si gjerne i fra her.

http://www.zeemaps.com/map?group=571752&location=Oslo%2C%20Norway
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knut Øygard

Jeg stoppa på Dombås mandag 1. Juli. Der var det en ny kiosk rett ved en gammel. Plassering stemmer bra med tegningene publisert tidligere i denne tråden. Det var 6 røde plastrør som stakk opp av bakken rett ved den nye kiosken(under sperrebukker på bilde).
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA