Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

arnkl

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 24. mai 2018, klokken 19:02
Der tar du feil. Næringssjefen bekreftet at han har hatt møter med Tesla, og det kan også tolkes som om det er opprettet kontakt mellom en grunneier og Tesla.

Om ein skal byggje superladar i Os er den naturlige staden det nye industriområdet som kjem i Endelausmarka. Det får direkte av og påkøyring til den nye motorvegen mellom Sørås og Os som er under bygging. Bygger ein nokon annan stad vil det bli ein stor omveg når nye E39 opnar.

Men den nye vegen skal ikkje opne før i 2021, så det er vel litt tidleg å annonsere det no?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

jlan

Oppdatert kart:
Sitat fra: https://twitter.com/elonmusk

@elonmusk
4h4 hours ago
More
Global map of Tesla Superchargers, including those coming soon https://tesla.com/findus
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

MrBacardi

Sitat fra: jlan på lørdag 26. mai 2018, klokken 08:33
Oppdatert kart:
Sitat fra: https://twitter.com/elonmusk

@elonmusk
4h4 hours ago
More
Global map of Tesla Superchargers, including those coming soon https://tesla.com/findus

Flere fine som er planlagt på kartet, Gulsvik er planlagt åpnet allerede i sommer? Da må de vel snart begynne å bygge  :)

Grums i Sverige blir også fin på tur til Stockholm, greit å kunne flekse litt ifht Karlstad.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

daktari

Brumunddal er ny for meg, planlagt 2019. Lærdal er ikke ny nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på lørdag 26. mai 2018, klokken 09:52
Brumunddal er ny for meg, planlagt 2019. Lærdal er ikke ny nå?

Kommer ved Mjøstårnet, når det åpner. Fin lokasjon, ved siden av kjøpesenter og flere spisemuligheter. Etterlengtet av meg ihvertfall, nå blir det nok å kutte ut Lillehammer. Og det er like greit, siden Marché byttes ut med Burger King i høst :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: arnkl på fredag 25. mai 2018, klokken 16:46
Om ein skal byggje superladar i Os er den naturlige staden det nye industriområdet som kjem i Endelausmarka. Det får direkte av og påkøyring til den nye motorvegen mellom Sørås og Os som er under bygging. Bygger ein nokon annan stad vil det bli ein stor omveg når nye E39 opnar.
Men den nye vegen skal ikkje opne før i 2021, så det er vel litt tidleg å annonsere det no?
Det oppdaterte kartet virker litt mer nøyaktig. Og der er Os Supercharger fortsatt plassert ved Rema 1000 Kuven. Kanskje litt overraskende, siden det er 1km til Flåten senter den ene veien og 1km til sentrum den andre veien. Men nå er det vel slik at toalett og kafebehov blir dekket på fergen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

oto

Men - den riktig koselige elefanten i rommet her, dere, ihvertfall i mitt rom - er jo det at tesla.com/findus nå tilbyr kart i iOS! Hittil på iPhone har jeg kun fått opp en frustrerende, tekstuell liste over superladere. Er det bare jeg som har hatt dette problemet?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

automat

Når jeg klikker inn på Finn oss på Teslas sider, får jeg bare opp den dumme tekstversjon på iphone.

Skriver jeg inn tesla.com/findus manuelt, får jeg opp kartet
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Voll1

Lofoten. Kanskje det skjer noe i Gullesfjordbotn (Lofastkrysset)?

Tesla har igjen plassert lader på kartet. Samtidig har BunkerOil nettopp fått tilgang på en gunstig tomt (G20BR26). Regner med de skal bygge en automatstasjon for diesel/bensin. Kanskje de har et samarbeid med Tesla? Man kan jo håpe. Men en automatstasjon betyr hverken burger eller toalett. BunkerOil har søkt om byggetillatelse, kanskje noen kan grave litt mere i dette (finne kart, bilder, planer)?
http://innsyn.kvafjord.kommune.no/eInnsyn/Journalpost/Sak?sakId=18566
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

creal

Gullesfjordbotn er jo et forholdsvis nytt trafikknav, men beliggenheten gjør det nokså opplagt at det på sikt vil være servering og annet tilbud der.

Ellemelle

Har på følelsen at den Lofoten-pinnen bare var plassert "et sted i Lofoten".
Hvis hensikten er å gi strøm til Lofoten-turistene, er det mest naturlig å legge den til Leknes eller helst Svolvær.

Gullesfjordbotn blir for nært Innhavet.

creal

Gullesfjordbotn er et naturlig valg. Det dekker både Lofoten og Vesterålen meget godt. Dessuten er det i tråd med Teslas tanke om å legge superladerne utenfor byene. Kommer man nordfra er det 18 mil fra Setermoen - mao må man nesten ha en lader allerede i Gullesfjordbotn for X75 og Model 3 short range (etterhvert).

Ellemelle

Laderne plasseres utenfor byene for å unngå hjemmelading blant de tusenvis av Teslaeiere som bor i Bergen, Drammen, Oslo og så videre. I Svolvær og Leknes tror jeg ikke akkurat det blir et problem :-)

creal

Ja, det er nok et mindre problem å legge superlader i by i Svolvær. Det er et større problem at Vesterålen blir stående udekket, og at avstanden blir for lang til Setermoen.

Voll1

#3464
Sitat fra: Voll1 på onsdag 30. mai 2018, klokken 09:39
Lofoten. Kanskje det skjer noe i Gullesfjordbotn (Lofastkrysset)?

Etter å ha sett planene til BunkerOil, er det ingenting som tyder på noe samarbeid med Tesla.  :(  Det ser ut som de bare skal bygge en ubetjent automatstasjon for bensin/diesel. Men de har plass til noen staller på sin tomt.....   :-)
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA