Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Simen1

Gullesfjordbotn er et glimrende knutepunkt å plassere en superlader. For eksempel ved campingplassen.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Otkristo

Første tegn på den nye Superchargeren på Os utenfor Bergen.
Søknad om trafo.

Otkristo

Samme trafo som i Arna, mulig det blir 24 stalls.
Plassering er Rema 1000 Kuven.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

e-tron 2018

#3469
Sjå vedlegg. Fra NVE.no
https://www.nve.no/konsesjonssaker/konsesjonssak?id=4899&type=A-1


Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ellemelle

Her er det bare for Andrewas å legge ut en blå prikk.

Sakset fra søknaden til NVE:

Avklaringer med grunneier
Tesla og leietaker har inngått en skriftlig avtale for etablering av ladestasjon. Grunneier er
informert om tiltaket og egen avtale er inngått mellom grunneier og leietaker. Grunneier er enig i
plasseringen av nettstasjonen, vennligst se vedlegg 5 for bekreftelse.

Avklaringer med Os kommune
Tesla har diskutert tiltaket, etablering av ladestasjon med tilhørende nettstasjon, med byggesak
i Os kommune.

Tiltaket er ikke byggesøknadspliktig og krever ingen dispensasjoner. Ladestasjon og nettstasjon
plasseres på en eksisterende parkeringsplass i et område som er regulert til erverv, og
størrelsen på leskuret rundt likeretterne gjør at leskuret er unntatt byggesøknad.

Avklaringer med netteier BKK Nett AS
Vedlagt denne søknaden er en bekreftelse fra BKK Nett AS angående enighet om teknisk
løsning, se vedlegg 4. For ytterligere detaljer om teknisk løsning, se enlinjeskjema vedlegg 1.
Vi har avtale med Nettpartner for å ivareta gjeldene krav med tanke driftslederfunksjonen som
kreves av anlegg som dette.

Vi ber NVE om anleggskonsesjon for drift av egen nettstasjon som kun forsyner Tesla. Vi har
tidligere fått innvilget anleggskonsesjon på samme grunnlag som presentert i denne søknaden.

Andrewas

Blå prikk plassert. Vært noen fine dager for Norge og Sverige i det siste.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

nie

Ingen nyhet at Tesla skal etablere superlader i Røldal men nå pågår det konkrete forhandlinger mellom Tesla og Skysstasjonen i Røldal.
Blir spennende å se om de blir enige eller om Tesla må se etter andre muligheter i bygda.
Etter min mening burde laderen heller plasseres nordvest for Røldal (ved den gamle YX-stasjonen) slik at den fungerer også etter at E134 er lagt utenfor Røldal....


e-tron 2018


Otkristo



jlan

Det gjelder eiendom 1228-30/185, det vil si det meste av dalen fra Hordatunnelen oppover til skisenteret.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

THE

Sitat fra: jlan på tirsdag 03. juli 2018, klokken 09:47
Det gjelder eiendom 1228-30/185, det vil si det meste av dalen fra Hordatunnelen oppover til skisenteret.

Må nesten bli ved Røldalsterrassen da? Men er vel ikke så mye plass rundt der for en SuC?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

nie

Sitat fra: jlan på tirsdag 03. juli 2018, klokken 09:47
Det gjelder eiendom 1228-30/185, det vil si det meste av dalen fra Hordatunnelen oppover til skisenteret.
Jepp. Triste greier.

Lokaliteten har stort potensial for å bli fullstendig ødelagt vinterstid ved at den blokkeres av "hjemmeladere" med hytter i nærområdet eller folk som parkerer bilen om morgenen og drar i skitrekket.
I tillegg havner den helt i bakevja når E134 legges i tunell fra Seljestad og kommer ut nord for Røldal.
Ifølge Vegvesenet skal Røldalstunellen da stenges.

...men Tesla har nok ikke blitt enig med eieren på Røldalsgarasjen som jeg har oppfattet var Teslas førstevalg i Røldal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA