avrettingsforsøk.
Men det som var mest oppsiktsvekkende i dette vedtaket, var denne formuleringen:"[..]det faktum at feilen ble oppdaget nesten fem år etter kjøpet, finner utvalget at det ikke er sannsynliggjort en feil ved bilens air condition som skyldes forhold som forelå ved overtagelsen. "Så nå har man ikke 5 års reklamasjonsrett lengre?
Og kryss fingrene for at du ikke blir påkjørt av en annen bil. Da mener Tesla at et eventuelt hevingskrav bortfaller fordi du etter forbrukerkjøpsloven ikke kan levere tilbake bilen i vesentlig samme stand - selv om reparasjonen er gjort som forsikringssak ved autorisert verksted (det samme som Tesla bruker til sine reklamasjonsjobber).
Sitat fra: emurof på onsdag 25. september 2019, klokken 10:41Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted. Han ble jo idømt erstatning på 80.000 eller 4000 pr gang han var på verksted?Bilen er kjørt 129.000 over fem år og da er nok det et argument at han har god nytte av bilen?Anken vil vise fasit.
Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted.
Sitat fra: OlaSpakmo på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:23 Du hadde kræsjet tre ganger i følge dette vedtaket, og du hadde ikke dokumentert noen av reparasjonene i kravet ditt. Du har kræsjet flere ganger med denne bilen, enn folk flest gjør i løpet av et helt liv.
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 25. september 2019, klokken 12:23Sitat fra: emurof på onsdag 25. september 2019, klokken 10:41Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted. Han ble jo idømt erstatning på 80.000 eller 4000 pr gang han var på verksted?Bilen er kjørt 129.000 over fem år og da er nok det et argument at han har god nytte av bilen?Anken vil vise fasit.Et tankekors: At jeg (når bilen er operativ) kjører langt med masse vindsus og ikkefungerende radio med det jeg trodde var en premiumbil er jo neppe gøy. Og at man samtidig argumenterer og sier «se så langt du har kjørt - denne må du jo ha mye nytte og glede av» - ja det er direkte småprovoserende...
Fine ord om modelS (Raven) https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-s-long-range-2019-oppgradering/3423852176.html
ifølge en foreløpig forklaring fra sjåføren, ha «oppført seg rart og ikke respondert som forventet».https://www.budstikka.no/sandvika/tre-bragt-til-legevakt-etter-trafikkulykke-i-sandvika/546825!/