Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Amoss

Sitat fra: Jalla på torsdag 18. april 2019, klokken 19:03
Vel, nå er det vel politiet som er kilde i begge sakene så det er vel ikke så mye å lure på.
At noen sovner bak rattet er ikke noe nytt, og at det finnes endel sjåfører som tror de eier veien er heller ikke noe nytt.

Vet ikke helt om du fikk det helt med deg, men for ikke så alt for lenge siden var det en stor sak i media om VG's behandling av kilder og siteringer...  Var nå liksom den saken jeg hintet til her.

Men nå er vist i alle fall den ene saken referert i ett annet medie, så får vel gå ut i fra at den er rett nå - dersom da ikke betal-artikkelen i Østlendingen bygger på saken i VG :p
Model S 85D


TeslaModelX


Imagine

#6649
Sitat fra: ModelS på fredag 19. april 2019, klokken 13:28
Sitat fra: Thor2014 på fredag 19. april 2019, klokken 13:24
Utslipp på elbil er høyere enn diesel
https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html

"Tysk sjokkstudie: Elbiler har høyere CO2-utslipp enn diesel-biler".

Say no more, kjøpt og betalt av VAG? ;)

Vanskelig å si - forskning og argumenter kan liksom «fåes i begge retninger». Men Tysklands største forskningssenter bør jo være nøytrale. Så man bør absolutt vurdere å høre på de. Man kan aldri vite.
Det er uansett mye interessant som kommer frem i rapporten. Fakta er at det er relativt håpløst for en vanlig forbruker å følge skikkelig med på, eller ta stilling til sånt som dette.

Nå er vel ikke miljøvennlighet hovedgrunnen til at folk kjører elbil uansett.

z4rd

Hvilke tall legger de til grunn til sammenligningen? De fabrikkerte utslippstallene, eller de reelle utslippene som fossilbilene har?

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Espen Hugaas Andersen

Forbrukstallene er greie nok. WLTP for både Tesla og fossil. Så det blir på en måte like optimistisk for begge.

Men det er andre svakheter. For ikke å gå veldig off-topic i denne tråden så kan diskusjonen tas her: https://elbilforum.no/index.php?topic=45921.msg797317
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lynet

Jeg har ikke lest rapporten, men kun et lite utdrag. Og ut i fra det som jeg så der er det snakk om produksjon av bil og produksjonen av strøm med kullkraftverk.
Men produksjon av bensin og diesel er den med, nei ikke som jeg så. HVORFOR IKKE?
Produksjon av en liter fossilt drivstoff krever ihvertfall 2kWh energi for å komme til drivstoffpumpen. På den energien kan en elbil kjøre mellom 10 og 20km!
Og for min del er det lokale nullutslippet det viktigste. En fossilbil sliter veldig med å tilfredstille kravene, ihvertfall i kalde Norge.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 19. april 2019, klokken 13:37
Forbrukstallene er greie nok. WLTP for både Tesla og fossil. Så det blir på en måte like optimistisk for begge.
Uenig, en kald dieselbil forurenser uendelig mye mer en økningen i elforbruket på en elbil!
Men vi kan ta det i den andre tråden.

ToWalkOrDrive

Det var og målt med 10 års levetid. Hørtes litt kort ut. Og ja, som nevnt over så slipper en kald motor ut mye. Faktisk 10 ganger så mye som Euro6 tillater på en Euro6-motor....når bilen er varm er en ute av byen... 
Tesla Model Y                         2021-

Espen Hugaas Andersen

Studien ser ikke på NOX. Og CO2 utslipp er proposjonalt med drivstoffforbruk (til den grad man ser bort i fra uforbrente hydrokarboner). Det er ikke slik at en motor bruker 0,5 l/mil når den er varm, og 5 l/mil når den er kald. Den bruker noe mer, men ikke veldig mye mer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Boikott My Ass

«Og for min del er det lokale nullutslippet det viktigste. En fossilbil sliter veldig med å tilfredstille kravene, ihvertfall i kalde Norge.»

Tja, en puster vel egentlig i den samme lufta alle sammen.
Bmw 530i G30

Øggen

#6657
Ej trykte trynet til en kranglefant ned bak eksosrøret og spørte kor lenge ej skal holde trynet hass der?? Han meinte at diesel mercedesen hass va så rein.
Den gikk berre på tomgang men han holdt ikkje ut meir enn et lite minutt. Regna med han endra meining.
Oppfordra andre til å gjere det samme.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Megaoctane

Håper det var ironi, for hvis Tesla disiplene har begynt å ty til vold ovenfor sine «motstandere», da begynner det å bli ille.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA