Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tir 07. mai 2013, kl. 08:50

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Klykken på tir 26. mar 2019, kl. 22:17
Jeg har 23mil til nærmeste SC. Synes det er stas å kjøre bilen i litt lengre distanser jeg.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PionerThink

#6616
Er visst andre også som gjerne kjører en ekstra lang tur for å slippe kø på Service Center.
En kollega skulle får ordnet noe på Service Center i Kristiansand og fikk plutselig se Bjørn Nyland stå ved skranken på morran :o
Han ble helt perpleks og spurte hva han gjorde der og fikk da til svar at det var ikke kø her, så han kjørt like godt ned kvelden før og overnattet vha "camper mode" og fikk ordnet det han skulle ila dagen :) :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

cra

Sitat fra: Motorwatt på tir 26. mar 2019, kl. 16:26
SuC=Supercharger
SC=Service Center

SC = SuperCharger
SeC = Service Center
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Skal man ha Tesla er det viktig å forkorte alt, og bruke riktige forkortelser. Merkelig stamme  :D

Klykken

Vel, når det er "offisiell" ordliste er det ikke noe poeng å endre på det. Men ja, sært. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på ons 27. mar 2019, kl. 13:07
Vel, når det er "offisiell" ordliste er det ikke noe poeng å endre på det. Men ja, sært. :p
Tja, i 2013 og 2014 ble det nesten brukt kun SC om Supercharger, sånn sett var det først ute. Skal man være entydig bør man vel bruke SuC og SeC. Evt se det ut av sammenheng som var ganske tydelig i dette tilfellet...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Model S 85D

cra

Sitat fra: turfsurf på ons 27. mar 2019, kl. 16:03
Tja, i 2013 og 2014 ble det nesten brukt kun SC om Supercharger, sånn sett var det først ute. Skal man være entydig bør man vel bruke SuC og SeC. Evt se det ut av sammenheng som var ganske tydelig i dette tilfellet...

Og så er det nå det at "SuC" nesten blir "suck", og er det noe supercharger nettverket ikke gjør så er det å suge. DEt er helt suverent! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

1000kwh

Sitat fra: cra på tor 28. mar 2019, kl. 11:43
Sitat fra: turfsurf på ons 27. mar 2019, kl. 16:03
Tja, i 2013 og 2014 ble det nesten brukt kun SC om Supercharger, sånn sett var det først ute. Skal man være entydig bør man vel bruke SuC og SeC. Evt se det ut av sammenheng som var ganske tydelig i dette tilfellet...

Og så er det nå det at "SuC" nesten blir "suck", og er det noe supercharger nettverket ikke gjør så er det å suge. DEt er helt suverent! :D
Jeg blir stadig overrasket (etter to år med Model S) over at jeg aldri møter en supercharger som er ute av drift. Det er faktisk til å stole på. Det skjer sikkert, men jeg har alltid fått ladet som planlagt..

Muffinman

#6626
Har møtt enkeltstolper med feil noen ganger. Det har medført litt knoting og og til slutt flytting av bil for å få ladet. Ikke noen stor sak, men trasig nok når man har akkurat så mange minutter man trenger til lading før man må kjøre videre for å rekke ei ferge som har lenge mellom avgangene sent på kvelden.

Cobos

Jeg har også møtt en defekt stolpe midt i Tyskland med rundt 10-15% igjen på batteriet og omtrent 25% til neste superlader. Var rimelig høy puls først når jeg trodde det var problemer med bilen. Men ja ellers tomt så byttet til ny stolpe, ladet fint og meldte Tesla. Det er vel snart 2 år siden og er min eneste erfaring med død stolpe.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Kristian O

1 stk død stolpe i Frankrike her, og 1.5 - 2 minutt kø i Danmark i 2016. Utenom det; heilt topp  :+1:
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Motorwatt

Feil på Ringdalskogen igår. Måtte bytte stolpe. Samme skjedde med en annen stolpe samme sted for 3 uker siden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA