Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Hvor mye betalte du i advokatsalær?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:17
Hvor mye betalte du i advokatsalær?
Forhåpentligvis ingenting. Advokat er så dyrt at det aldri lønner seg. Muligens kan NAF advokat brukes i spesielle tilfeller.

Jeg hadde i flere år en Passat Highline 4motion, fikk aldri noe hjelp fra Møller og måtte ordne både turboras og gåen elektronikk på egen regning. Er glad jeg ikke gikk til sak for det ville blitt enda dyrere. ......

Service gikk ganske raskt, men var sykt dyrt. Mye rimeligere å bruke ikke merkeverksted.

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:17
Hvor mye betalte du i advokatsalær?

Jeg har Tesla så ingenting, men min svoger måtte bruke advokat for å få bytte defekt motor i sin 1 år gamle Multivan. Og det vet jeg for jeg hjalp han med å klage skriftlig før han såg han måtte bruke advokat.

Merkelig nok etter dette mobbet han ikke min Tesla lengre...

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Tesla ligger på 4 plass hos Forbrukerrådet når det gjelder klager. Møller på 6 plass. Men de har, som tidligere nevnt, 8-10 ganger flere biler på veiene.

ps. Jeg er like fornøyd med min Tesla som jeg har vært med de aller fleste av mine andre biler. Verken mer eller mindre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sveinung1954

https://www.elbil24.no/nyheter/vi-gjor-alt-vi-kan/70893222

Et stort trykk hos Tesla gjør at kundene ikke får kontakt med kundeservice. Tesla sier de jobber med saken.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:47
Tesla ligger på 4 plass hos Forbrukerrådet når det gjelder klager. Møller på 6 plass.
Av de som klager på Tesla har du sånne som Jens Ulltveit Moe (milliardær) som klager på at han ikke fikk 700 hester i sin P85D......
Vet ikke om VW har mange sånne!

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:44
Av de som klager på Tesla har du sånne som Jens Ulltveit Moe (milliardær) som klager på at han ikke fikk 700 hester i sin P85D......
Vet ikke om VW har mange sånne!
Som klager på at Folkevognen deres ikke har 700 hk? Kan ikke være mange.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

overlay

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:44
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:47
Tesla ligger på 4 plass hos Forbrukerrådet når det gjelder klager. Møller på 6 plass.
Av de som klager på Tesla har du sånne som Jens Ulltveit Moe (milliardær) som klager på at han ikke fikk 700 hester i sin P85D......
Vet ikke om VW har mange sånne!

Tror jeg har hørt noe om at VW har jukset med tall som førte til noe leven?

Motorwatt

#6593
Sitat fra: overlay på onsdag 20. mars 2019, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:44
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:47
Tesla ligger på 4 plass hos Forbrukerrådet når det gjelder klager. Møller på 6 plass.
Av de som klager på Tesla har du sånne som Jens Ulltveit Moe (milliardær) som klager på at han ikke fikk 700 hester i sin P85D......
Vet ikke om VW har mange sånne!

Tror jeg har hørt noe om at VW har jukset med tall som førte til noe leven?

Tror jeg også har lest noe om det et sted. Husker ikke helt hvor. Men sikkert bagateller mot det å fuske med 700 hestekrefter!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Råde

e-Golf | X75D

emurof

#6595
Sitat fra: Løve på onsdag 13. mars 2019, klokken 00:27
Motsetning til hva Elon Musk har sagt flerfoldige ganger, Tesla er IKKE selvkjørende! Ha henda på rattet folkens

https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette

Elon Musk har ikke sagt at Tesla er selvkjørende. Han har tvert imot sagt igjen og igjen at sjåføren må ha hendene på rattet og være klar til å gripe inn dersom det skulle skje noe uventet med autopilot.

Du sparker inn åpne dører, Løve.

Motorwatt

Men det er ikke lenge til. Utgangen av 2020:

"My guess as to when we would think it is safe for somebody to essentially fall asleep and wake up at their destination? Probably towards the end of next year," he said. "That is when I think it would be safe enough for that."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Det bør vel tas med en passe stor klype salt. Men hvis han klarer å levere på det så vil det snu opp-ned på ting.

Motorwatt

Sitat fra: emurof på lørdag 23. mars 2019, klokken 10:23
Det bør vel tas med en passe stor klype salt. Men hvis han klarer å levere på det så vil det snu opp-ned på ting.
Tror ikke det bare holder med en klype salt. Må nok legge til en masse overtro også.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA