Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance Plus

Startet av glaserud, onsdag 03. april 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

JohanH

Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

RunarBT

Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 13:55
Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

Med breier dekk, får du jo litt meir gummi på asfalten, så vil tru det gir mulighet for det blir enkelre å få energien overført til asfalten. (mindre aktivitet fra tracktion control) og bedre aks? Har sett rykterom 0.5sek økt 0-100 på perf.plus.

jkirkebo

Sitat fra: Oreo på torsdag 11. april 2013, klokken 13:27
m.a.o:
Sitat fra: glaserud på torsdag 11. april 2013, klokken 08:01
Å betale 22k for 21" og så 37k for PPlus i tillegg er komplett uaktuelt.
>:( :( :(
da koster det....

Ja, det utgår for min del også. Helt uaktuelt. Da blir det kun 21" felger og ingen P+ pakke. Så mye er den ikke verdt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

vrom

"Edit: Nope.. der kom kontrabeskjed. Dei hadde fått beskjed fra Elon "himself" at det er feil på US sidene også. Perfplus skal kreve 21" som grunnlag... både for US og EU markedet."

Da spørs det om jeg dropper pakken, og eller nedgraderer til production performance og sparer 15 900 ifht signature, evt 38 150 om jeg også dropper 21". Ble litt mindre interessant å betale ekstra for signature-klistremerket når man uansett ikke får med alt utstyret, og det tviler jeg litt på om jeg gidder å betale for.

JohanH

Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 13:57
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 13:55
Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

Med breier dekk, får du jo litt meir gummi på asfalten, så vil tru det gir mulighet for det blir enkelre å få energien overført til asfalten. (mindre aktivitet fra tracktion control) og bedre aks? Har sett rykterom 0.5sek økt 0-100 på perf.plus.

Det tviler jeg STERKT på. Kontaktflaten blir like stor, men geometrien på kontaktflaten endres noe (med 21" bredere men kortere, samme cm2). Økt kontaktflate får du ved å senke lufttrykk, men ikke for mye da dette også kan gjøre at dekkets mønstre/oppbygging ikke har kontakt med bakken slik det er designet for.

Jeg er nesten 100% sikker på at du ikke kan få 0,5 sek. bedre aksellerasjon 0-100 ved å gå fra 19" til 21".

Dekk til 21" hjul er som regel mer racingorientert, dvs evt. annerledes mønster, mykere gummi osv. hvilket kanskje kan gi litt bedre grep på tørr god asfalt. Dette har i sånt fall med disse egenskaper hos dekket å gjøre, ikke hjulets/dekkets størrelse.

PAS

Tlf med Tesla Har fått oppgradere fra vanlig Sig til Sign Perf Plus, + secuirty, parkeringsesor, vinterpakke sct. an lovdte at dette ikke ville forsinke levering i Oslo., Det må bety at bilen ikke var i byggeprosessen. Sannsynnlgivis har de mange klare Signatur "skall" ( har Sign Red og de måtte ferdigstiles før den nye røde, og den er allerede i produskjon) . De som skrives om forbedringer i hjuloppheng mm med performance plus virker overbevisende og da er det like godt å gå for "full pakke". Fått bekreftet  best på mail fra Tesla London i dag, Ble lover at Sig 52  skulle bli blandt de første til NOrge . Har delivery vindu  juni / juli og fikk inntrykk av at det var mulilg å få bil i slutten av juni beg av juli??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

RunarBT

#51
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 14:16
Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 13:57
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 13:55
Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

Med breier dekk, får du jo litt meir gummi på asfalten, så vil tru det gir mulighet for det blir enkelre å få energien overført til asfalten. (mindre aktivitet fra tracktion control) og bedre aks? Har sett rykterom 0.5sek økt 0-100 på perf.plus.

Jeg er nesten 100% sikker på at du ikke kan få 0,5 sek. bedre aksellerasjon 0-100 ved å gå fra 19" til 21".

Forskjellen eg hørte rykter om, var fra standard 21" til 21" bredere.. da får du meir kontakflate vel? men enig at største forskjellen ligger vel i mønster og "konsistens"..
Det kombinert med andre opgraderingene i perf.plus (ingen som har effekt på aks rekner eg med..) skulle gi litt bedre 0-100 tider.

Eg har ingen peiling.:-)

Cirion

Ble nettop oppringt av Tesla. Samme damen, hun ville oppklare misinformasjonen som har florert på forumene de siste dagene. Dette er forsåvidt samme informasjon som hun gav meg i går, så jeg ser ikke helt poenget med å ringe en gang til, men hun sa de nå ringer samtlige kunder som har fått finalize knappen for å informere. Hun skulle også sende samme info på mail.

Her er mailen:
Thank you very much for your time on the phone.

Following our conversation I am happy to give you some more clarifications on Performance Plus package.

Your Signature Performance Reservation includes 21" wheels, therefore you only need to purchase the Performance Package for 36,700.00 NOK.

General Reservation Holders, need to purchase the 21" wheels first -22,250 NOK and after the Performance Package for 36,700.00 NOK if they want to upgrade.

I hope this helps and I remain available to hear if you wish to upgrade to one of the new options.

Kind Regards,

Sara Chiarello |  HQ Product Specialist
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

glaserud

#53
Sitat fra: vrom på torsdag 11. april 2013, klokken 14:07
"Edit: Nope.. der kom kontrabeskjed. Dei hadde fått beskjed fra Elon "himself" at det er feil på US sidene også. Perfplus skal kreve 21" som grunnlag... både for US og EU markedet."

To spørsmål:

1. Gjelder svaret du har fått kun Signature, eller gjelder det standard produksjon?
2. Hvor har du fått svaret fra, og var det skriftlig eller muntlig?

Edit: Glem det, snakket med Ine Røren nå.

For standard produksjon, så gjelder at Performance Plus kommer i tillegg til 21" hjul, så totalen for moroa blir da 50-og-noe-tusen.

De hadde ennå ikke fått bekreftet om Performance Plus kunne kombineres med 19", men fikk dette i løpet av dagen, antakelig.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Sitat fra: Cirion på torsdag 11. april 2013, klokken 14:30
Ble nettop oppringt av Tesla. Samme damen, hun ville oppklare misinformasjonen som har florert på forumene de siste dagene. Dette er forsåvidt samme informasjon som hun gav meg i går, så jeg ser ikke helt poenget med å ringe en gang til, men hun sa de nå ringer samtlige kunder som har fått finalize knappen for å informere. Hun skulle også sende samme info på mail.

Her er mailen:
Thank you very much for your time on the phone.

Following our conversation I am happy to give you some more clarifications on Performance Plus package.

Your Signature Performance Reservation includes 21" wheels, therefore you only need to purchase the Performance Package for 36,700.00 NOK.

General Reservation Holders, need to purchase the 21" wheels first -22,250 NOK and after the Performance Package for 36,700.00 NOK if they want to upgrade.

I hope this helps and I remain available to hear if you wish to upgrade to one of the new options.

Kind Regards,

Sara Chiarello |  HQ Product Specialist

Artig at Tesla hele tiden liker å henvise til 'misinformasjon på forumene' når det er Tesla selv som er opphavet til denne misinformasjonen...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

RunarBT

#55
Sitat fra: glaserud på torsdag 11. april 2013, klokken 14:32
Sitat fra: vrom på torsdag 11. april 2013, klokken 14:07
"Edit: Nope.. der kom kontrabeskjed. Dei hadde fått beskjed fra Elon "himself" at det er feil på US sidene også. Perfplus skal kreve 21" som grunnlag... både for US og EU markedet."

To spørsmål:

1. Gjelder svaret du har fått kun Signature, eller gjelder det standard produksjon?
2. Hvor har du fått svaret fra, og var det skriftlig eller muntlig?

1. Det gjelder alle
2. Fra kundekontakt hos Tesla på epost.

Fekk motsatt beskjed i går, og bestilte da perf.plus, uten å ha 21". Fikk beskjed no at dette dessverre var feil. Dei skal sjekke om det er mulig å få en "perf plus light" som ikkje inkluderer dekkene.. slik at eg kan få denne med perf og 19", og betale litt mindre håper eg.. ellers blir det down to standard for meg dessverre. :-/
Eg har bestemt meg for at performance, da skal eg ha alt, eller i hbert fall ha muligheten til å få retrofitted alt med tida.. performance ute plus kan aldri bli 100%.. så da går eg for full Standard. Kanskje spare litt og kjøpe performance plus med alt nytt i 2017.. om eg føler behovet for det da.:-D

JohanH

Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 14:30
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 14:16
Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 13:57
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 13:55
Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

Med breier dekk, får du jo litt meir gummi på asfalten, så vil tru det gir mulighet for det blir enkelre å få energien overført til asfalten. (mindre aktivitet fra tracktion control) og bedre aks? Har sett rykterom 0.5sek økt 0-100 på perf.plus.

Jeg er nesten 100% sikker på at du ikke kan få 0,5 sek. bedre aksellerasjon 0-100 ved å gå fra 19" til 21".

Forskjellen eg hørte rykter om, var fra standard 21" til 21" bredere.. da får du meir kontakflate vel? men enig at største forskjellen ligger vel i mønster og "konsistens"..
Det kombinert med andre opgraderingene i perf.plus (ingen som har effekt på aks rekner eg med..) skulle gi litt bedre 0-100 tider.

Eg har ingen peiling.:-)

Nei, det blir ikke større kontaktflate med bredere 21" dekk sammenlignet med "standard" 21" (265 vs 245 vel?). Bilen veier samme, 1/4 av tyngden på hvert dekk. Bredere dekk=bredere men tilsvarende kortere kontaktflategeometri. Noe bedre i svinger men eller neppe forskjell ellers.

RunarBT

Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 14:43
Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 14:30
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 14:16
Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 13:57
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. april 2013, klokken 13:55
Jeg tror ikke 21" hjul gir noen betydelig gevinst over 19" når det gjelder kjøring, lite i hvert fall når det gjelder akselerasjon, noe mer når det gjelder harde svinger i fart. Stort sett er det kosmetikk. Bedre fjæring tror jeg dog gir reell endret kjøreopplevelse.

Med breier dekk, får du jo litt meir gummi på asfalten, så vil tru det gir mulighet for det blir enkelre å få energien overført til asfalten. (mindre aktivitet fra tracktion control) og bedre aks? Har sett rykterom 0.5sek økt 0-100 på perf.plus.

Jeg er nesten 100% sikker på at du ikke kan få 0,5 sek. bedre aksellerasjon 0-100 ved å gå fra 19" til 21".

Forskjellen eg hørte rykter om, var fra standard 21" til 21" bredere.. da får du meir kontakflate vel? men enig at største forskjellen ligger vel i mønster og "konsistens"..
Det kombinert med andre opgraderingene i perf.plus (ingen som har effekt på aks rekner eg med..) skulle gi litt bedre 0-100 tider.

Eg har ingen peiling.:-)

Nei, det blir ikke større kontaktflate med bredere 21" dekk sammenlignet med "standard" 21" (265 vs 245 vel?). Bilen veier samme, 1/4 av tyngden på hvert dekk. Bredere dekk=bredere men tilsvarende kortere kontaktflategeometri. Noe bedre i svinger men eller neppe forskjell ellers.

Ah.. er med på tankegangen no. Takk.:-)

tSla

#58
Denne bilen blir bare dyrere og dyrere  :-\

Når jeg la inn reservasjon i oktober trodde jeg 21'' skulle følge med Performance versjonen. Men nei; + 22.250,-
Og nå kommer performance plus i tillegg: 36.700,-. I tillegg til Vinterpakken og ryggesensor (som jeg er meget glad for) med ekstra kostnader.

Jeg vet at disse opsjonene ikke er nødvendige, men det blir et lite must å ha det på min Model S. Et av argumentene for å legge inn reservasjon på model S var jo nettopp det at jeg fikk en billigere bil enn om jeg skulle bestille en fabrikkny A6. Nå er dette i ferd med å forandre seg  :P Nå ønsker jeg nesten at det ikke skal komme flere opsjoner, for kommer til å ha problemer med å la være å huke av når min tid for finalize kommer.

Det neste blir vel mulighet for oppgradering til mer sportslige stoler for et pristillegg på ~ 10.000 ,-  :P
Tesla Model S P85+

hhartes

Jeg kan ikke forstå at de skal få solgt mange p+-pakker til den prisen når det ikke inkluderer 21". De tester jeg har sett har stort sett bare godord om handling på standardutgaven. Er det noe jeg ikke får med meg når jeg ikke kan forstå hvordan man kan rettferdiggjøre å bruke 36K for å gå fra til veldig bra til enda bedre på noe man ikke en gang kan vise til naboen? Hvor mye merker man egentlig til P+ om man ikke kjører helt villmann?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA