Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance Plus

Startet av glaserud, onsdag 03. april 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

RunarBT

#30
Sitat fra: Cirion på torsdag 11. april 2013, klokken 07:43
Sitat fra: takktakk på onsdag 03. april 2013, klokken 18:19
Nesten alle priser i Norge er kurs pluss om lag ti prosent. Stemmer det vil PP i Norge komme på om lag 40 000. Fra dette kan du trekke prisen på 21" som de fleste Performance kjøpere vel skal ha, og da er du på 18-20 000 for selve Plus pakken.
Forsøker nå å få Performance Plus på min sig, og få fratrekk for 21" pakken. Hun jeg snakker med, påstår at prisingen på US sidene ikke gjelder i EU. Greit nok, men videre sier hun at oppgraderingsprisen allerede er redusert med 21" pakken. EU bestillere må bestille både PPlus og 21" pakken.

Det siste der er ikke sant.
På US siden kan du ha performance og 19", ved å legge til plus pakken får du 21" inkludert.

Dette stemmer og med det eg har fått informasjon om, når eg oppgraderte til Perf.plus via epost/telefon. Hadde 19", betaler 36.700,- og får perf.plus ink. 21".

Ang. Signature, så kan dei kanskej kjøre samme her, at 21" er en gave.. og en får ikkje fratrekk fra noke som er "gratis". Litt som på samme måte dei forsvarte seg med når 21" inkludert i Perf. kun gjaldt US og ikkje EU bestillingene fra før utgangen av 2012. Det var en gave/bonus til US kundene, og noke som ikkje kunne forventes i EU. (fikk da litt avslag på prisen får å ha bestillt tidlig, men dette var for å balansere prisøkningen som kom)

glaserud

Fyrte av gårde spørsmål om det nå. Å betale 22k for 21" og så 37k for PPlus i tillegg er komplett uaktuelt.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Var nok en hvit løgn... Her er svaret jeg fikk på epost etter samtalen.

Thank you for your time earlier on the phone.

Following-up our conversation by e-mail, if you would like to upgrade your Model S with a Performance Plus Package the price is of 36,700.00 NOK.

When booking a Signature the choice of the of options in not à-la-carte as the priority is to deliver the car as soon as possible to you and let you own the most unique car in the world.

We have added now the possibility to upgrade to these options, please let me know before Monday if there is any of those you are interested in.

I remain available for any information.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ohh

Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 07:57
Sitat fra: Cirion på torsdag 11. april 2013, klokken 07:43
Sitat fra: takktakk på onsdag 03. april 2013, klokken 18:19
Nesten alle priser i Norge er kurs pluss om lag ti prosent. Stemmer det vil PP i Norge komme på om lag 40 000. Fra dette kan du trekke prisen på 21" som de fleste Performance kjøpere vel skal ha, og da er du på 18-20 000 for selve Plus pakken.
Forsøker nå å få Performance Plus på min sig, og få fratrekk for 21" pakken. Hun jeg snakker med, påstår at prisingen på US sidene ikke gjelder i EU. Greit nok, men videre sier hun at oppgraderingsprisen allerede er redusert med 21" pakken. EU bestillere må bestille både PPlus og 21" pakken.

Det siste der er ikke sant.
På US siden kan du ha performance og 19", ved å legge til plus pakken får du 21" inkludert.

Dette stemmer og med det eg har fått informasjon om, når eg oppgraderte til Perf.plus via epost/telefon. Hadde 19", betaler 36.700,- og får perf.plus ink. 21".

Ang. Signature, så kan dei kanskej kjøre samme her, at 21" er en gave.. og en får ikkje fratrekk fra noke som er "gratis". Litt som på samme måte dei forsvarte seg med når 21" inkludert i Perf. kun gjaldt US og ikkje EU bestillingene fra før utgangen av 2012. Det var en gave/bonus til US kundene, og noke som ikkje kunne forventes i EU. (fikk da litt avslag på prisen får å ha bestillt tidlig, men dette var for å balansere prisøkningen som kom)
Jeg fikk akkurat den opplysningen, at man som Signature-eier ikke har betalt for 21" per se.
Dette er bare tull - det står eksplisitt på hjemmesidene deres hva prisen på kr 679000 inneholder; blant annet 21" felger.

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

Om vi skal følge deres logikk, så har jeg heller ikke betalt for baksetene eller batteriet, så da bør vinterpakken bli dyrere.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

RunarBT

Håper bare ikkje Sig eiere og Tesla ender så i krangel på denne, at Tesla endrer det til at 21" må kjøpes i tillegg til performance plus pakken for alle...   ???
;D

Yagi

Sitat fra: Cirion på torsdag 11. april 2013, klokken 08:04
(...) the priority is to deliver the car as soon as possible to you and let you own the most unique car in the world.
(...)
Veel, nå er det ikke så veldig mye unikt med Signature - bortsett fra en liten logo.
Faktum er at jeg har kjøpt en bil med 21" felger. Nå har jeg mulighet til å kjøpe disse en gang til. Kjempetilbud  :o
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

RunarBT

#36
Sitat fra: Yagi på torsdag 11. april 2013, klokken 09:42
Sitat fra: Cirion på torsdag 11. april 2013, klokken 08:04
(...) the priority is to deliver the car as soon as possible to you and let you own the most unique car in the world.
(...)
Veel, nå er det ikke så veldig mye unikt med Signature - bortsett fra en liten logo.
Faktum er at jeg har kjøpt en bil med 21" felger. Nå har jeg mulighet til å kjøpe disse en gang til. Kjempetilbud  :o

Du kan jo velge sjølv, men du har mulighet for å få kvite skinnseter og signature red.

vrom

Har finalized min sig perf #443 og denne pakken irriterer meg.
Jeg ringte dem og fortalte at jeg ønsket å nedgradere til standard/production performance, med 19" felger, om de ikke trekker fra verdien av hjulene i pakkeprisen.

De skulle komme tilbake til meg, måtte snakke med en manager. Om de ikke godtar dette, så blir det man betaler EKSTRA for signature klistremerket rundt 38 000. Da blir det for dumt å gå for denne + pakken iallefall. Har noen andre prøvd seg ?

ohh

Sitat fra: vrom på torsdag 11. april 2013, klokken 11:17
Har finalized min sig perf #443 og denne pakken irriterer meg.
Jeg ringte dem og fortalte at jeg ønsket å nedgradere til standard/production performance, med 19" felger, om de ikke trekker fra verdien av hjulene i pakkeprisen.

De skulle komme tilbake til meg, måtte snakke med en manager. Om de ikke godtar dette, så blir det man betaler EKSTRA for signature klistremerket rundt 38 000. Da blir det for dumt å gå for denne + pakken iallefall. Har noen andre prøvd seg ?
Ringte akkurat nå for å spørre om det var mulig å nedgradere til Production, selv om jeg har skrevet under papirene. Gjorde det klart at dette var utelukkende som følge av Perf+ pakken, og at denne pr i dag ikke er tilpasset Signature modellen.
Fikk til svar at de ser på saken, og lurte på om jeg kunne være tålmodig til senere i dag eller i morgen.

Når det gjelder evt nedgradering til Production, måtte de komme tilbake til meg på dette også, da det teoretisk ikke er mulig å gjøre nå (Uttrykket teoretisk ble benyttet)..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

RunarBT

Får inderlig håpe Tesla får fingeren ut, og fikset dette. Både for Sig folket, men spesielt for sin egen del.

Det er da i Tesla "ånd" å innsjå når dei gjer noke dumt, og så fikse det.. så blir for dumt å presse gjennom dette, bare for et sett med dekk på noken av dei 500 EU sig som har bestillt Performance.

Kan det vaære 50% av sign som har bestillt performance, og igjen 50% av disse som vurderer plus pakken?
Kanskje dei fleste av disse ville tatt plus pakken om ein slipper å betale for dekkene dobbelt opp?

Uansett, et par hundre biler.. småpenger..og dette vil dei risikere ryktet sitt på.. ??

ohh

Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 09:30
Håper bare ikkje Sig eiere og Tesla ender så i krangel på denne, at Tesla endrer det til at 21" må kjøpes i tillegg til performance plus pakken for alle...   ???
;D
Du ser ut til å være 'dead on'.
Dette er tilbakemeldingen nå, at pakken ikke inkluderer oppgradering til 21", kun oppgradering til Michelin sportsdekk.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

RunarBT

#41
Sitat fra: ohh på torsdag 11. april 2013, klokken 12:53
Sitat fra: RunarBT på torsdag 11. april 2013, klokken 09:30
Håper bare ikkje Sig eiere og Tesla ender så i krangel på denne, at Tesla endrer det til at 21" må kjøpes i tillegg til performance plus pakken for alle...   ???
;D
Du ser ut til å være 'dead on'.
Dette er tilbakemeldingen nå, at pakken ikke inkluderer oppgradering til 21", kun oppgradering til Michelin sportsdekk.


f*ck..

Det er ikkje slik det vises i Designstudio på US sidene.. enda i hvert fall. Ikkje det eg fekk info om når eg la inn min bestilling. Da skal eg være musestille ovenfor min Tesla kontakt, og satser på at bestillinga får ligge stille og rolig.. og gå gjennom som den er. *sukk*.. men sjansene for det er vel relativt små.:-(

Edit: Nope.. der kom kontrabeskjed. Dei hadde fått beskjed fra Elon "himself" at det er feil på US sidene også. Perfplus skal kreve 21" som grunnlag... både for US og EU markedet.

Celter

Da blir egentlig spørsmålet om det er verdt å betale for Performance Plus uten å kjøpe 21" dekk. Noen som har noen ide om hvor mye kjøreegenskapene forbedrer seg med denne pakken hvis man har tenkt å holde seg til 19" dekk? Da regner jeg ved vanlig kjøring og ikke banekjøring.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Oreo

m.a.o:
Sitat fra: glaserud på torsdag 11. april 2013, klokken 08:01
Å betale 22k for 21" og så 37k for PPlus i tillegg er komplett uaktuelt.
>:( :( :(
da koster det....
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

RunarBT

Dei jobber med å finne ut om det blir mulig å bestille performance plus, uten 21"..

Det er ein liten mulighet eg ser for meg. Da blir bilen topp-performance, og 21" kan kjøpes om lysten melder seg. Gjer seg bra ved videresalg og, å ha fabrikk perf.plus og ikkje perf uten mulighet fro ordentlig pluss oppgradering.

For meg bilr det da enten perf-plus uten 21" eller fullpakket standard 85, som det ser ut som no.. uansett bilr det jo bra til slutt, men litt frsutrerende dette.:-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA