Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance Plus

Startet av glaserud, onsdag 03. april 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

glaserud

Så denne dukket opp på den amerikanske prislista:

"Performance Plus Package
Performance Plus upgrades an already impressive handling car by stiffening key suspension linkages and tuning dampers to increase lateral stiffness without compromising ride. 21" wheels with wider rear rims and Michelin Pilot Sport SP2 tires channel these improvements to the road. The result is nothing short of amazing-light, responsive steering with minimal body roll. It's a performance junkie's perfect daily driver."

6500 usd
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

petersv


takktakk

Sitat fra: glaserud på onsdag 03. april 2013, klokken 16:15
Så denne dukket opp på den amerikanske prislista:

"Performance Plus Package
Performance Plus upgrades an already impressive handling car by stiffening key suspension linkages and tuning dampers to increase lateral stiffness without compromising ride. 21" wheels with wider rear rims and Michelin Pilot Sport SP2 tires channel these improvements to the road. The result is nothing short of amazing-light, responsive steering with minimal body roll. It's a performance junkie's perfect daily driver."

6500 usd

Veldig usikker på om det er noe i Norge.

På den annen side... Dette utviklet de etter at Elon spurte Motor Trends tidligere redaktør Angus MacKenzie om han noen gang hadde kjørt en bil med bedre handling. Ja, svarte han. Ėn. Det var en McLaren. Elon med sin tekniske sjef dro da ut og leide en slik bil noen dager. Resultatet er Performance Plus.

Og den historien gir meg veldig lyst på en slik...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

MR Tesla

Prøvekjørte den sorte Performancen idag og det slo meg at den var litt vinglete ved rask akselerasjo, trakk mot venstre side. Håper performance pluss løser det problemet med stabilitet så det blir vel bare å bla opp med mere penger!

takktakk

På Performance Plus er 21" hjul inkludert. En halv tomme bredere bak, og med Michelin Pilot Sport SP2 fremfor Pirelli.

Nesten alle priser i Norge er kurs pluss om lag ti prosent. Stemmer det vil PP i Norge komme på om lag 40 000. Fra dette kan du trekke prisen på 21" som de fleste Performance kjøpere vel skal ha, og da er du på 18-20 000 for selve Plus pakken.

Det frister litt, og fortsatt er vi under 700K om teorien min holder.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

tk74

Nå mangler det skikkelige sportstoler. Dette er noe som etter min mening burde vært i Performance Plus pakken
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Oreo

Sitat fra: tk74 på onsdag 03. april 2013, klokken 18:26
Nå mangler det skikkelige sportstoler. Dette er noe som etter min mening burde vært i Performance Plus pakken
+1
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Kallagtunet

Enig, med samme pris å begynner det å likne en pakke som sikkert kan friste mange....

PeGe

Kanskje OT, men ser at Tesla også tilbyr en egen midtkonsolløsning fra sommeren 2013. Har denne ligget ute lenge, eller kom denne samtidig som Performace Plus?

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console

#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Epleskreller

Sitat fra: PeGe på onsdag 03. april 2013, klokken 20:13
Kanskje OT, men ser at Tesla også tilbyr en egen midtkonsolløsning fra sommeren 2013. Har denne ligget ute lenge, eller kom denne samtidig som Performace Plus?

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console

Her diskuteres den:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7498.0.html
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Ytterligere økning i cambervinkel og tilhørende økt dekkslitasje vil medføre at jeg ikke velger Plus. Ellers kommer jeg nok til å velge plus.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Havebigfun

#11
Bredere bakdekk gir antakelig redusert rekkevidde :(- Er det noen som vet hvor mange prosent??
Bredere dekk gir pga den høyere friksjonen lavere topphastighet. Den økte luftmotstanden i bredere dekk er antakelig marginal ???

glaserud

Sitat fra: takktakk på onsdag 03. april 2013, klokken 18:19
På Performance Plus er 21" hjul inkludert. En halv tomme bredere bak, og med Michelin Pilot Sport SP2 fremfor Pirelli.

Apropos Michelin vs. Pirelli. Så nettopp at spec-sida har endret seg på den norske siten: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs

Bl.a.

19" Goodyear Eagle RSA2, 245/45R19
21" Michelin Pilot Sport 2, 245/35R21
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 04. april 2013, klokken 19:46
Bredere bakdekk gir antakelig redusert rekkevidde :(- Er det noen som vet hvor mange prosent??
Bredere dekk gir pga den høyere friksjonen lavere topphastighet. Den økte luftmotstanden i bredere dekk er antakelig marginal ???

Mener rekkevidden i kalkulatoren til Tesla sank fra 300 miles til 282 når du valgte 21" felgene. Der er bredden lik så det er nok typen dekk som er viktigst.

6-7% lavere rekkevidde sommerstid betyr lite for min del. Det er på vinteren det er kritisk, og da har jeg tenkt å kjøre på Hakkapeliitta R2.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 04. april 2013, klokken 19:46
Bredere bakdekk gir antakelig redusert rekkevidde :(- Er det noen som vet hvor mange prosent??
Bredere dekk gir pga den høyere friksjonen lavere topphastighet. Den økte luftmotstanden i bredere dekk er antakelig marginal ???

Høyere friksjon vil i så fall bety raskere aksellerasjon. Jeg bruker oftere det enn topphastigheten :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA