Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lør 02. mar 2013, kl. 12:33

« forrige - neste »

olavxxx

Markedet vil vel korrigere seg, etter hvert vil selgerne justere seg etter hva kjøperne er villig til å betale.

fonberg

Sitat fra: olavxxx på fre 29. des 2017, kl. 22:05
Markedet vil vel korrigere seg, etter hvert vil selgerne justere seg etter hva kjøperne er villig til å betale.

Tullprat, jeg har solgt tre TMS-er brukt de siste 2,5 årene, lett å selge selv om jeg har gått ut med gjennomsnittlig Finn-pris. Tesla er lett å selge, det er diesel som er tungt å selge, stadig flere som får opp øynene.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Amatøren

Sitat fra: fonberg på lør 30. des 2017, kl. 17:47
Tullprat, jeg har solgt tre TMS-er brukt de siste 2,5 årene, lett å selge selv om jeg har gått ut med gjennomsnittlig Finn-pris.

Hva er galt med Tesla ettersom de må byttes ut så ofte?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Muffinman

Litt forskjell på MÅ byttes og KAN byttes ;)

Amatøren

Joda - må/kan.

Hva er galt med Tesla ettersom man bytter de ut så ofte?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Brede

Sitat fra: Amatøren på lør 30. des 2017, kl. 18:28
Sitat fra: fonberg på lør 30. des 2017, kl. 17:47
Tullprat, jeg har solgt tre TMS-er brukt de siste 2,5 årene, lett å selge selv om jeg har gått ut med gjennomsnittlig Finn-pris.

Hva er galt med Tesla ettersom de må byttes ut så ofte?

Det som er galt med Tesla er at de kontinuerlig forbedrer bilene sine, samt spyr ut nye funksjoner og nytt utstyr. Veldig irriterende for en stakkar som ikke har mulighet til å være med på rotteracet..

Da er det bedre slik som resten av bransjen gjør det. Spar alt av forbedringer og teknologi til neste modell lanseres om 3 år!

:P

m1chaelt

Litt av utfordringen føler jeg når man sitter på «gjerdet» og følger med, er at man blir klar over, og ser at man bør holde seg oppdaterte med hvilke endringer som kom når.

Synes også prisene på Finn er veldig preget av optimisme i mine øyne mtp pris, sett mot km og årsmodell. Når det skiller 100-200.000kr fra en ny bil og en 2-3 år gammel bil synes jeg det er hanske optimistisk, spesielt mtp hvor mye bilen har utviklet seg i samme periode. Men det er markedet som styrer prisen, og får man solgt til ønsket pris så holder prisene seg på det nivået.

Utrolig, men også imponerende

Sent from my iPhone using Tapatalk

Knut Røe

Kommer inn mye rapporter fra nye modell 3 eiere nå. De sier at sin helt nye TMS p100 kjennes regelrett utdatert ut på en del ting. Og da kanskje spesielt touchscreen med oppløsning og responsen på denne.
En ny oppdatering på S og X på interiør er nesten nødt til å komme i løpet av et års tid, de kan ikke ha det sånn at en bil som koster det halve på mange områder overgår en som er dobbelt så dyr.
Med god tilgjengelighet og nye modell 3 tilgjengelig fra ca. 300-350 tusen og oppover, tipper jeg vi vil se en skikkelig drop i priser på 13-14 tms i løpet av 2-3 år. Bilene vil da ha gått 200-250 tusen og være ute av enhver form for garanti. Da er man prisgitt flaks ang hvor mye driftsstans det vil bli og kostnadene for å fikse dette. Hvem vil vel eie 8-10 år gamle luksusbiler? Kult å eie når de er nye da alt er topp moderne og fungerer og ingen problem med småfeil siden det går på garanti. Men så går årene og ting begynner å falle fra hverandre (som det alltid gjør), og på et punkt vil det bli for dyrt å stadig fikse ting. Bakgårdsverksted som fikser Tesla vil helt sikkert dukke opp etterhvert også, men foreløpig er de ikke så lette å jobbe på med tanke på diagnose og tilgang til systemer som de fleste andre systemer, Tesla holder hardt på dette.

Ang realisme på priser:
770 for -15 S85, come on! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=61558837

P85D nærmest flommer det over av, priser fra 600 til 750.
Hvis man følger med litt ser man også at det er mange spekulanter og tradere som kjøper og selger for å tjene på det, også mtp demo og inventory biler som de kjøper for å videreselge med profitt. Mange titter kun på Finn når de skal kjøpe og er ikke klar over hvor "billig" de egentlig kan få en ny Tesla, også mtp finansiering som er veldig lett på en ny bil. Per dags dato er det vanskelig å se noen "gode" kjøp sånn som jeg ser det, hvertfall når man vet forbedringene gjennom årenes løp og at man har litt bakgrunnsinfo om prising og slikt. Det er mange ganger brukt kan bli temmelig dyrt sett opp mot nytt, man må se det over noen års eie og bruk. "Billig" der og da kan bli dyrt om et par år.

ludwig_holberg

Sitat fra: tiger`n på lør 30. des 2017, kl. 21:11
Kommer inn mye rapporter fra nye modell 3 eiere nå. De sier at sin helt nye TMS p100 kjennes regelrett utdatert ut på en del ting. Og da kanskje spesielt touchscreen med oppløsning og responsen på denne.
En ny oppdatering på S og X på interiør er nesten nødt til å komme i løpet av et års tid, de kan ikke ha det sånn at en bil som koster det halve på mange områder overgår en som er dobbelt så dyr.

Åpenbart at dette kommer ganske snart. Det er jo ikke tale om vanskelige oppdateringer. Men symptomatisk for hvor overlegen Tesla er i bilmarkedet nå at det er deres egen budsjettbil som får X og S til å virke updaterte.

X og S får jo fremdeles - selv etter et par år uten større oppgraderinger - bortimot enhver annen bil til å fremstå utdatert.

HelectriC

Sitat fra: tiger`n på lør 30. des 2017, kl. 21:11

Med god tilgjengelighet og nye modell 3 tilgjengelig fra ca. 300-350 tusen og oppover, tipper jeg vi vil se en skikkelig drop i priser på 13-14 tms i løpet av 2-3 år.

Ang realisme på priser:
770 for -15 S85, come on! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=61558837

P85D nærmest flommer det over av, priser fra 600 til 750.
Hvis man følger med litt ser man også at det er mange spekulanter og tradere som kjøper og selger for å tjene på det, også mtp demo og inventory biler som de kjøper for å videreselge med profitt. Mange titter kun på Finn når de skal kjøpe og er ikke klar over hvor "billig" de egentlig kan få en ny Tesla, også mtp finansiering som er veldig lett på en ny bil. Per dags dato er det vanskelig å se noen "gode" kjøp sånn som jeg ser det, hvertfall når man vet forbedringene gjennom årenes løp og at man har litt bakgrunnsinfo om prising og slikt. Det er mange ganger brukt kan bli temmelig dyrt sett opp mot nytt, man må se det over noen års eie og bruk. "Billig" der og da kan bli dyrt om et par år.

Derfor jeg solgte «gammelbilen» min. Tror de eldre vil synke fort når M3 kommer ut i større volum. Jeg fikk helt sinnsykt bra betalt rett før jul, tapte bare 40 000 mot hva jeg kjøpte den for 3år og 50 000km siden. Billigste bil jeg noensinne hatt. Jeg skjønner ikke at jeg fikk solgt den til så høy pris.
Vedr den S85 til 770 så ligger den til samme pris på Finn i mange måneder, tror jeg så den for 6mån siden. Der er det noe som er galt. Kan det være et eller annet med en forhandler som kjører bilen selv, men skatter annerledes når den er «til salgs», men han sikrer seg mot at noen kjøper den med en urimelig høy pris? Noe grunn til det opplegget må det være?
ioniq 5

krl

Det er nok en god teori ja.. Det er forøvrig mystisk mange nye fossilbiler på parkeringene rundt hos landets bilforhandlere. Gjerne 30+ biler selv hos en liten forhandler; altså svært store pengesummer. Og bilene er gjerne parkert utendørs. Dette har kanskje også med skatt å gjøre? Ta masse avskrivninger på en urealistisk høg veiledende nypris..?

Muffinman

Sjekk bildene også. Et av dem viser ca. 12000 i kilometerstand 9.juli, mens den i følge annonsen nå er gått 60.000.

Denne bilen er ikke til salgs.

ludwig_holberg

Pga batteriteknologi, lading osv, kommer nok alle biler til å synke kraftig i verdi i årene fremover, inkludert Model 3. S fra 2015 har holdt seg bra i verdi så langt, godt hjulpet av valuta. Tror verdifallet fremover kommer til å være veldig akseptabelt for disse, selv om man i større grad vil se et fall. Verst blir det for fossilbiler de neste fire årene. I 2022 er de praktisk talt verdiløse.

Oddaa

Det greieste er å se på bil som forbruk og anta pengene som tapt. Da kan det kun bli positive overraskelser.

Når det er sagt så tror jeg ikke noe på at fossilbiler er verdiløse i 2022, de vil fortsatt være etterspurt utenom byene, og i verste fall kan de eksporteres. Det er ingen grunn til å tro at Europa er helelektrisk om 4 år.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

fonberg

TMS, også tidlige årsmodeller, tror jeg vil være noe av det mest økonomiske bilholdet man kan ha i årene framover.
-Bilene tåler høy km-stand meget godt, både batteriet og teknisk forøvrig
-De har gratis superlading og stasjonene blir stadig flere, så bilene blir stadig mer praktisk i bruk
-Fossilbilene de sammenlignes med blir stadig dyrere og mer upraktisk å kjøre

De eneste bilene som vil være mer økonomiske enn TMS er rimeligere el-biler, men disse har samtidig store bruksmessige begrensninger mtp plass, rekkevidde og ingen superlading.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA