Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Megleren

Da har jeg lagt ut bilen min for salg. Fått noe respons, men ikke helt som jeg forventet. Er det noen her inne som har en formening om bilen er feilpriset? Ikke attraktiv?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97469663
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Espen Hugaas Andersen

Den kan være litt høyt priset, men det er jo litt vanskelig å si hvordan foliering/soting spiller inn.

I dag får man jo en splitter ny S75 for 589.100 kroner, med superlading, facelift, AP2 hardware og glasstak, og bare litt lavere rekkevidde. Tar man med metallic lakk, autopilot og vinterhjul så har man jo fort en nesten like godt utstyrt bil til 663.900 kroner. (Dette er om man ser bort i fra foliering og soting.)

Når jeg kikker litt på finn tror jeg du ikke er veldig galt priset i forhold til de andre bilene, men de selger jo ikke de heller... Mulig prisene må generelt litt ned på finn, ettersom Tesla har senket sine priser nylig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Ikke sikker men folie, rwd, ikke panotak og pianolakk interiør trekker nok ned. Så ser det jo ut til at man kan finne en grei 85D med mye utstyr til omkring denne prisen.

Espen Hugaas Andersen

Folie burde ikke trekke ned. Den er jo bare å rive av om man ikke liker den.

Men man kan godt forklare dette i artikkelen og si hvilken farge den er under. Det er ikke alle som vet hva folie er. (Om den er solid hvit trekker forsåvidt dette ned. Da er det nok bedre med folie.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Megleren

Hehe, tydeligvis ingen som selger. Priset meg i forhold til de andre på finn. Hva tror dere er en pris som gir kjapt salg?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

afitch80

Tror du ligger greit priset. Trekker ned at du ikke har pano og ikke D. Men den er ikke kjørt så langt og er rimelig ny. Så den trekker opp.
Den har bare lagt ute i 3-4 dager? Man får alltid noen som skriver med en gang, men som det aldri blir noe av. La den ligge som den ligger. Hvis den ikke er solgt på 3-5 uker, så er den for høyt priset. Men ikke vits å stresse før. Men vær forberedt på at folk vil prute ned 20-30k.
Er poenget å selge kjapp, så sett den ned 50k. Da er den solgt innen få dager vil jeg tro.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Megleren

Mulig jeg er litt utålmodig, vil bare ha det unnagjort. Orker ikke å bruke tid på bilsalg.

Trodde folk ville se på folie som noe positivt, men tydeligvis ikke? Ville ikke gjort det igjen tror jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

krister461

Sitat fra: Megleren på lørdag 03. juni 2017, klokken 13:35
Da har jeg lagt ut bilen min for salg. Fått noe respons, men ikke helt som jeg forventet. Er det noen her inne som har en formening om bilen er feilpriset? Ikke attraktiv?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97469663
Synes bilen er greit priset mtp. alder og km-stand. Det har blitt solgt flere autopilot-biler i prisklassen 600+- siste måneden. Det som kan gjøre bilen din litt tungsolgt er at den har litt lite utstyr (mangler luft, hifi, pano og vinterpakke) og at hvit folie skremmer vekk mange kjøpere (selv om noen også kan se på det som et pluss). Samtidig er prisen så høy at du konkurrerer litt med nye biler med fantastisk kampanjerente om dagen.

Noen eksempler på biler som er solgt, dog med litt annet utstyr og pris:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96979065
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96804168
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86994959

Muffinman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 03. juni 2017, klokken 14:17
Folie burde ikke trekke ned. Den er jo bare å rive av om man ikke liker den.
Så enkelt er det ikke. Hvordan skal man vite tilstanden til lakken under? Skulle jeg kjøpt en bil med folie måtte selgeren fjernet den før kjøpet så jeg fikk se selv. Hvis ikke ville jeg ikke engang vurdert bilen.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Megleren på lørdag 03. juni 2017, klokken 16:07Trodde folk ville se på folie som noe positivt, men tydeligvis ikke? Ville ikke gjort det igjen tror jeg.
Noen vil se på det som positivt, andre ikke. Det er som å male en leilighet i spenstige farger og så legge leiligheten ut for salg. Noen vil syns det er dritlekkert, andre ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. juni 2017, klokken 16:40Så enkelt er det ikke. Hvordan skal man vite tilstanden til lakken under? Skulle jeg kjøpt en bil med folie måtte selgeren fjernet den før kjøpet så jeg fikk se selv. Hvis ikke ville jeg ikke engang vurdert bilen.
Jeg tror du er mot den ene enden av spektret. Jeg er nok mer på den andre siden. Jeg hadde ikke syns det var noe galt med folie så lenge jeg likte fargen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kanutten

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. juni 2017, klokken 16:40
Så enkelt er det ikke. Hvordan skal man vite tilstanden til lakken under? Skulle jeg kjøpt en bil med folie måtte selgeren fjernet den før kjøpet så jeg fikk se selv. Hvis ikke ville jeg ikke engang vurdert bilen.

Helt enig. Foliert bil er helt uaktuelt for min del.

JorgenM

For meg er det også helt uaktuelt å vurdere en foliert bil.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 03. juni 2017, klokken 18:02
Jeg hadde ikke syns det var noe galt med folie så lenge jeg likte fargen.
Så da ville du tatt sjansen på at lakken er orden, og heller risikert en smell når du skulle ta av eller selge flere år senere?

Hyperstress

Jeg tror også folie kan føre til at mange "vanlige folk" klikker seg videre til neste bil, mens spesielt interesserte synes det er konge. (Det blir litt som å tro at en hjemmelaget monstersub i bagasjerommet er en fordel ved salg.)
Forklar i alle fall fargen under, at lakken er strøken, og at du kan fjerne folie før salg om ønskelig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA