Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Muffinman

#660
Jo, Hakka R2 under 20 lapper kan friste selv om jeg ikke synes felgene er noe å henge på juletreet. Under 18 slår jeg til uansett for enkelhets skyld. Med forespeilet levering september/oktober skal det ikke rare forsinkelsen til før bilen må kjøres hjem på vinterdekk. Men om prisen blir stiv har jeg null skrupler med å kjøpe vinterdekk med felger jeg liker bedre og skifte på parkeringsplassen utenfor Tesla selv  ;D

EDIT: Trekke 25% MVA fra 22K blir 17,6K. MVA utgjør en femtedel, ikke en fjerdedel av summen. (Legge på MVA, gang med 1.25. Trekke fra, dele på 1.25) :)

teslapower

Sitat fra: Yagi på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:49
Sitat fra: teslapower på mandag 22. juli 2013, klokken 23:14
Har anskaffet disse som sommerdekk i 20": Zinik Z33 20" 245/40ZR med dekktrykks-sensorer. Dekkene er Yokohama.

Ferdig pålagt og avbalansert med 20 tyverisikre bolter i fantastisk chrome finish fra Tirerack for 14 441.- levert på døra  :) så nå mangler jeg bare en Model S å ha dem på... (...)
Ser veldig bra ut.  :) Bestilte du disse på tirerack.com og fikk de sendt til deg i Norge? Tok det lang tid? Og hvor mye måtte du ut med i MVA og fortollingsgebyr? Er oppgitt pris 14.441,- inkl dette?

Tirerack.com ja  :) Tok ca 5 uker med båtfrakt fra New Jersey (Jetcarrier). 14 441 er inkl. alle fraktomkostninger og gebyrer, levert på døra hjemme. Typene på Tirerack er meget profesjonelle og svarte fort og hadde svært gode kunnskaper på hva som passet og ikke på Teslan. Kan anbefales  ;). Mangler bare en bil å sette dem på nå, så blir alle i familien glade ;D
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Balrog

Sitat fra: eclipse på tirsdag 30. juli 2013, klokken 15:26
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:28
En $mule spent på hva de lander på og ikke minst prisen....

Hvis vi får Hakka R2 inkl TPMS til mellom under 20K så skal vi vel være fornøyde. Jeg fikk tilbud fra Dekk1 på felgpakke med Hakka R2 til 20K uten sensorer (tror jeg kan få sensorer til 2-3000). Dekkbutikkene opererer med syke rabatter (45-52%, bare tull), La oss si at du kan kjøpe felgpakke inkl sensorer til 22.000,- hvis en da kan trekke fra 25% moms skulle det bli 16,5K fra Tesla.... sånn cirka :-)

Ikke for å være belærende, men 22.000 inkl. 25% mva vil være 17.600kr eks. mva. helt nøyaktig.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Hyperstress

Sitat fra: teslapower på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:21
Da er felgbeskyttelsen (AlloyGator) kommet i hus...da er det bare å få dem montert. Ser ut til å vare av god kvalitet.
http://www.flickr.com/photos/paracordno/9398583333/

Hvor mye bygger de ut felgen? Er det slik at du som en bivirkning vil få 21" look på 20" felgen din når du bruker alu-farget beskyttelse, eller vil det ikke gi noe inntrykk av større felg og lavere profil?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Gir vel heller inntrykk av en noe mindre felg om jeg skal dømme ut fra bilder jeg har sett av denne løsningen.

Ikke noe jeg vil ha på min bil, men så vil den ha sitt virke forholdsvis langt unna fortauskanter også.

Wicky124

Synes denne felgbeskytteren er teit... Felger er forbruksvare, dekk slites ut... jeg bytter selv minst to sett med sommerhjul pr bil iløpet av sesongen... kun for å ha en forandring...samme kommer til å skje med teslaen... kjøper den med 19tommere..når jeg blir lei kjøper jeg 22toms...når jeg blir lei så kjøper jeg ett annet sett 22toms... Vintern blir å bruke de hjulene som bilen kommer med da jeg kun kjører bilen i Oslo og derfor ikke har behov for å kjøpe meg superbra vinterhjul...

Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

petersv

Sitat fra: JohanH på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:07
Gledelig tilbakemelding fra Tesla etter at jeg og sikkert mange andre sendt velbegrunnede mail vedr. vinterdekk:

Sitat
Dear Mr. Höljer,

Thanks very much for your note.

My name is Bryan Batista and I'm the European Sales Director, reporting to Jerome.

We take this type of feedback very seriously. We want you to enjoy your Model S as much as possible, and we recognise that capable tires for the specific weather conditions you face are a very important part of your driving experience.

After hearing your detailed comments and those of many other Norwegians, we will be adding a stud-less, "Nordic type" winter tire to our options line up (in addition to the Pirelli SottoZero and the Nokian studded tires).  We have not yet confirmed the tire brand and specifications since we are investigating supply.  As soon as we confirm the tire we will announce its specifications and price.

Once again, thank you for raising this valid concern.  We will continue to look for opportunities to improve your ownership experience.

Best regards,
Bryan

Meget bra!!! Nå kan det hende at de fikk ut fingern litt ekstra kjapt siden VG har ringt Tesla om dette for en kommentar på deres artikkel "Superbilen Tesla Model S leveres med superdårlige dekk" ;)

ebbrey

Håper de får ut finger'n ja.. Er jo litt latterlig at fleste av oss får bilen når det antageligvis er rim på veien også får vi ikke bilen levert med de vinterdekka vi vil ha. Gi meg hvertfall muligheten til å få på et annet sett også sleng de "helårsdekka" i en container. Hadde de kjøpt inn et lass med Hakka R2 så hadde de blitt kvitt dem lett nå som vintern kommer og biler skal klargjøres.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

teslapower

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 30. juli 2013, klokken 20:07
Sitat fra: teslapower på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:21
Da er felgbeskyttelsen (AlloyGator) kommet i hus...da er det bare å få dem montert. Ser ut til å vare av god kvalitet.
http://www.flickr.com/photos/paracordno/9398583333/

Hvor mye bygger de ut felgen? Er det slik at du som en bivirkning vil få 21" look på 20" felgen din når du bruker alu-farget beskyttelse, eller vil det ikke gi noe inntrykk av større felg og lavere profil?

De bygger ca 5-6mm og ja de vil nok gjøre at du får virkningen av en større felg. Men hovedformålet med dette er jo å spare meg for irritasjonen >:( når kona eller jeg har hjørt for nærme en fortauskant :P. Syns det er en billig forsikring ;)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

petersv

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 30. juli 2013, klokken 21:59
Håper de får ut finger'n ja.. Er jo litt latterlig at fleste av oss får bilen når det antageligvis er rim på veien også får vi ikke bilen levert med de vinterdekka vi vil ha. Gi meg hvertfall muligheten til å få på et annet sett også sleng de "helårsdekka" i en container. Hadde de kjøpt inn et lass med Hakka R2 så hadde de blitt kvitt dem lett nå som vintern kommer og biler skal klargjøres.

De får ut fingern kjapt, sak kommer på trykk i VG i morra eller overimorra (med lovnad om bedre dekk.)

ebbrey

Sitat fra: petersv på tirsdag 30. juli 2013, klokken 22:29
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 30. juli 2013, klokken 21:59
Håper de får ut finger'n ja.. Er jo litt latterlig at fleste av oss får bilen når det antageligvis er rim på veien også får vi ikke bilen levert med de vinterdekka vi vil ha. Gi meg hvertfall muligheten til å få på et annet sett også sleng de "helårsdekka" i en container. Hadde de kjøpt inn et lass med Hakka R2 så hadde de blitt kvitt dem lett nå som vintern kommer og biler skal klargjøres.

De får ut fingern kjapt, sak kommer på trykk i VG i morra eller overimorra (med lovnad om bedre dekk.)

Håper det :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tk74

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Kallagtunet

#673
Da blir det jo interessant hva de kommer til å koste? 15k pluss 4 ganger 2k = 23 k?

Vi får ikke håpe det blir prisen, da kan en nesten like godt kjøpe pirelli pakken til 15 og nokiaene selv i tillegg og  med det få ett sett dekk på "kjøpet"......   :D

OleJA

Sitat fra: Cirion på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:11
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10105512
Fine greier, håper vi da snart fårt se en pris på dekkpakke med Hakka.
Ser at VG artikkelen nevner en pris på 2.045,- pr dekk, men antar at dette bare er 'villedene tilbudspris' fra en eller annen dekksjappe?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA