Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte dekk - TPMS

Startet av Aalsen, søndag 23. april 2017, klokken 22:57

« forrige - neste »

Aalsen

Jeg må ha nye sommerdekk i år. Hvordan blir det med disse trykksensorene som er i dekket? Må jeg ha fire nye, eller kan man putte disse i de nye dekkene?
Finner ikke noe direkte svar på dette, men har forstått at de koster 3000,- så går vel an å bruke de med de nye dekkene, bare at de må rekalibreres...?

Skal ha fire nye dekk med samme størrelse. Må jeg bytte hos Tesla, eller er det noe Vianor kan gjøre?

Veggen

Sensorene sitter i felgen bak ventilen.
Det er bare å bytte dekk hvor som helst.

Aalsen


sylwester

#3
TPMS kan gå tom for batteri så å gjenbruke de er ikke nødvendigvis økonomisk om du, før de nye dekkene er slitt, må få noen til å dra dekket av felgen for å bytte sensorer. Tror det er et sted mellom 4-6 år som levetid på de.

Alle steder som tilbyr dekk burde klare å gjøre dette. Det er tross alt et krav at nye biler har dette så de kan ikke jobbe med dekk uten å kunne det.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

snd

Finnes det verktøy for å lese av batterikapasitet på TPMS sensorer? I så fall må dekkene av eller kan det gjøres trådløst med dekk montert på felger?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Er vel ikke så mange som vet hvor lenge de varer da knapt noen har gått tom for batteri enda. Og de er vel ikke aktive når bilen står i ro. Jeg ville kjørt dem til de konket ut, kanskje kan man bytte batteriet om man er hendig og uansett kan sensoren byttes ved å vippe dekket ned fra felgkanten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA