Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Nordtroms

Er det ikke en tanke å gå ned på dekkdimensjonen på vinterdekkene til f. eks 195 - 205 evt på 17"-18" felger? Vil ikke det bli bedre Vinterrekkevidde og bedre fremkommelighet av det?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

hoffa

Sitat fra: Nordtroms på mandag 22. juli 2013, klokken 10:56
Er det ikke en tanke å gå ned på dekkdimensjonen på vinterdekkene til f. eks 195 - 205 evt på 17"-18" felger? Vil ikke det bli bedre Vinterrekkevidde og bedre fremkommelighet av det?
Får vel ikke plass til 17"-18" da bremseskivene har for stor dimensjon og dermed vil kaliperene ta i felgene. 17" og 195 ville sett rimelig puslete ut på en så stor bil.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Sponzo

Sitat fra: SimenT på mandag 22. juli 2013, klokken 00:47

Sitat fra: Sponzo på søndag 21. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: Nuvolari på søndag 21. juli 2013, klokken 07:53
Sitat fra: SimenT på søndag 21. juli 2013, klokken 02:34
Jeg har lagt ut et tilbud jeg fikk på Vossen tidligere i denne tråden. 20" var vel roughly 24 000. Så 2x prisen Rial Lugano men premium felg med 5 års garanti. Er visst konkave felger som er inn nå gutter :)

Jeg skal i så fall ha de kun i 19" til hakka r2.

Samme her, husker du om 19" var noe serlig rimeligere SimenT?

Jeg fikk kun tilbud på 20" og 22". Ser de finnes i 19", men ikke sikkert de passer? Kan sjekke det ut. 27-28000 eller noe for 22" som er på videoen og bildene. (Min nye skriveborddbakgrunn)

Ok bra, venter i spenning.  ;o)

SimenT

Sitat fra: Sponzo på mandag 22. juli 2013, klokken 12:00
Sitat fra: SimenT på mandag 22. juli 2013, klokken 00:47

Sitat fra: Sponzo på søndag 21. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: Nuvolari på søndag 21. juli 2013, klokken 07:53
Sitat fra: SimenT på søndag 21. juli 2013, klokken 02:34
Jeg har lagt ut et tilbud jeg fikk på Vossen tidligere i denne tråden. 20" var vel roughly 24 000. Så 2x prisen Rial Lugano men premium felg med 5 års garanti. Er visst konkave felger som er inn nå gutter :)

Jeg skal i så fall ha de kun i 19" til hakka r2.

Samme her, husker du om 19" var noe serlig rimeligere SimenT?

Jeg fikk kun tilbud på 20" og 22". Ser de finnes i 19", men ikke sikkert de passer? Kan sjekke det ut. 27-28000 eller noe for 22" som er på videoen og bildene. (Min nye skriveborddbakgrunn)

Ok bra, venter i spenning.  ;o)

Blei lang Quote :)  Sendt avgårde en mail, men siterer fra en e-post jeg fikk:

Dekkdimensjoner som Vossen har prøvd på og som de anbefaler er som følger:

22": 245/30-22 og 295/25-22.

20": 245/40-20 og 285/35-20.


Lurer på om han mener bredere dekk bak :)

Toppauto Dekkservice på Gjøvik er forhandler for meg, og fikk pris 22380;- for 20" og 11560;- for 4x Michelin Pilot primacy som de anbefalte. (alt Falken 9360;-)

Får jeg nok svar ang 19" snart
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

teslapower

#484
Har anskaffet disse som sommerdekk i 20": Zinik Z33 20" 245/40ZR med dekktrykks-sensorer. Dekkene er Yokohama.

Ferdig pålagt og avbalansert med 20 tyverisikre bolter i fantastisk chrome finish fra Tirerack for 14 441.- levert på døra  :) så nå mangler jeg bare en Model S å ha dem på...

http://www.flickr.com/photos/paracordno/9347673235/lightbox/

http://www.flickr.com/photos/paracordno/9347674107/lightbox/

http://www.flickr.com/photos/paracordno/9347672191/lightbox/
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

SimenT

Hei,

Det må jeg høre med Vossen først om er mulig.. Vi har kun fått vite av Vossen at 20" og 22" er mulig, så jeg har dessverre mine tvil. Men jeg ringer i alle fall dit kl 15.00 (da starter arbeidsdagen i Miami) og hører. Du hører fra meg så fort jeg får svar fra de.

Med vennlig hilsen / Best regards
Thomas Kvernevik

Rautamo Wheel Fashion Norge - Supernus AS

www.rautamo.se
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Celter

Er dette et nytt firma i Norge? Ser de har spesialisert seg på SUV (inkludert Tesla Model S ??? og X)
Jeg sendte dem en forespørsel om tilbud på Rial Lugano med Nokian Hakka 2 piggfrie vinterdekk.
Hva mener dere forresten om disse felgene (Ace Ghost):

http://www.megahjul.com/nb/produkter/felger-og-dekk/271200-Tesla-S-13-UP/D71019851204067DBP-ACE-GHOST/?type=summer#product-list
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

laumb

Megahjul har noen år bak ørene. :)

heimabrygg

Stusset litt på prisene hos Megahjul. De oppgir en førpris og en tilbudspris, men sistnevnte er uten mva. Det gir et feilaktig bilde av prisen og tilbudet.

Synes Ace-felgene ikke så så verst ut. Vil tro det er litt arbeid å holde slike felger med mange "spiler" rene?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

laumb

Jepp, enig. Forbrukerradet.no -> tips oss.
Det er vel ikke lov å vise pris til privatpersoner uten mva?

Uansett, man går igjennom "guiden dem" og alle tilleggene kommer, uten at man kan fjerne.

Frakt, montering, avbalansering, bolter, ++. Sikkert riktig, men de gir ikke muligheten til å kjøpe felgene. Punktum. (Gjorde ikke det for 6 mnd siden i hvert fall).

Har hatt bil med felger derfra før - ikke spesielt god kvalitet - men greie felger med omtrent slik lakk som forventet.

Yagi

Sitat fra: ebbrey på søndag 30. juni 2013, klokken 23:40
Sitat fra: Milzit på søndag 30. juni 2013, klokken 23:04
Men for vinterdekk må jeg heller se etter en løsning med Hakka R2 piggfritt og andre felger ser det ut til...Men hva med denne dekktrykkmåleren? Er dette noe en dekkforhandler kan ordne eller må dette gjøres hos Tesla?

Før solgte de TPMS verktøy slik at du kunne ordne dette selv for $550 på tesla storen. Men kan ikke finne denne på sidene deres nå. Uten dette verktøyet må du uansett til et service senter og da kan de like greit installere dekktrykksmålerene også.

Må man ha TPMS? Kan jeg klare meg uten? Eller vil man uten denne få opp konstant advarsel om lavt dekktrykk?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Milzit

Hmmm, jeg fikk dette som en del av svaret når jeg spurte om det ble levert noen andre dekk ( og svaret var nei)

Of course, you can order 3rd party tires, but be aware that these will not include tire pressure monitoring sensors.

Så det er derfor de har fjernet dekktrykksensorene fra Tesla shopen?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Milzit

Prisen på Pirelli dekkene var 15 000. Jeg bor i Oslo, er disse så dårlige?
Kan man plutselig komme i den situasjonen at Tesla ikke vil koble til noen 3-parts trykksensorer? Noen som har hørt med service senteret?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Cirion

Sitat fra: Milzit på onsdag 24. juli 2013, klokken 18:33
Prisen på Pirelli dekkene var 15 000. Jeg bor i Oslo, er disse så dårlige?
De er sikkert mer enn gode nok for Oslo kjøring og sydover. Er tross alt ikke mange dagene med snø på veien i Oslo. Men for de som kjører mye på vinterveier kan Hakka piggdekk være et bedre alternativ.

Jeg går for Pirelli pakken. Ønsker seff Hakka piggfritt, men får heller bytte dekk om behovet skulle dukke opp. Tror det er vanskelig å slå prisen på den pakken. Jeg kommer også til å ha Autosokk eller kjetting fra Tesla for de dagene jeg må ha noe mer.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA