Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. april 2025, klokken 12:42Sånn utenom Tesla så er det jo en haug med andre alternativer.

Ser at Citroen kommer med en elektrisk C5 nå, som har økt 150mm i lengden og er 4,65m lang.
Den kan fåes med 680 km rekkevidde!! (WLTP). Starter på under 400.000 for en utgave med mindre batteri og 520km rekkevidde WLTP. Har og V2L. Toppeffekt lading 160kW....men med det store batteriet er det ikke sykt viktig med høyere ladefart. Ikke helt til salgs ennå, men kommer snart.
Til og med batteri, elmotorer og invertere er laget i Frankrike.

https://bil24.no/citroen-c5-aircross-med-lang-rekkevidde

https://www.media.stellantis.com/em-en/citroen/press/all-new-c5-aircross-offers-peace-of-mind-with-more-space-comfort-technologies-now-available-in-electric

Vel for Nordmenn som elsker awd så kommer ikke denne med den muligheten noe som er rart siden søster modell Peugeot 5008 skal ha mulighet for awd.
Model 3 2019 LR Rwd

egar

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. april 2025, klokken 12:12
Sitat fra: egar på onsdag 30. april 2025, klokken 10:01Rentekampanjen er en solid rabatt, og jeg tror de vil selge et lass med biler. Men hva sier det om etterspørselen? Modellen er knapt 1 måned gammel. Her kommer det priskutt eller kontinuerlige rentekampanjer. Vanlig praksis for Tesla er å booste tallene litt siste måned i kvartalet. Det siste året har det vært rentekampanjer stort sett komtinuerlig.

Hvis det forsetter sånn må man ikke bare regne inn rentebesparelsen, men også et større verditap enn vanlig.

Tallene så langt for Model Y, er at bruktprisene holder seg uforskammet bra. Folk blir tilbudt innbyttepris på rett under 300.000 fra Tesla for 4 år gammel bil, mens på finn ligger de annonsert til 320 - 350 tusen. Når bilen kostet 500.000 som ny for 4 år siden er ikke det så ille. Og det er helt motsatt av manges spådommer om at bruktprisen viller være katastrofal etter 3 år. Tenker og at en stiller litt først i køen av de som vil selge om en del år når en har en facelift-utgave.

Annet punkt er at omtrent alle politiske partier har sagt det vil bli nykjøps-avgifter på elbiler fra 01.01.2027, om ikke før. Det vil jo være med å opprettholde gode bruktpriser, i tillegg til inflasjonen.

Det samme så en på VW Golf i gamle dager....solgte hauger og lass av nye biler....men hadde veldig godt bruktpriser likevel. Ville vært mer skeptisk til å kjøpe elbil til 800.000...om 4 år er de garantert falt mye både i prosent, men særlig og i kroner.

Det kommer et punkt hvor bilprodusentene ikke klarer å redusere bilprisen mer. Omtrent alle bilprodusenter har nådd det punktet nå, inklusivt Tesla.

Rentekampanjen spiser omtrent hele marginen.

De neste to årene vil neppe ligne de foregående. Rentekampanjene er blitt nesten permanent og det legger press på bruktmarkedet. Model 3 hadde priskutt april 24 fulgt av rentekampanje juni-desember. Tipper det blir en lignende utvikling for Y.

Electric cars in Norway

Sitat fra: egar på onsdag 30. april 2025, klokken 16:01De neste to årene vil neppe ligne de foregående. Rentekampanjene er blitt nesten permanent og det legger press på bruktmarkedet. Model 3 hadde priskutt april 24 fulgt av rentekampanje juni-desember. Tipper det blir en lignende utvikling for Y.
Jepp det tror jeg du har helt rett i når det gjelder TMY. Det koster penger å ikke selge biler fortløpende som lages fortløpende på fabrikkene. Da skal prisene&lånerentene ned på sikt

Syklist

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 30. april 2025, klokken 13:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. april 2025, klokken 12:42Sånn utenom Tesla så er det jo en haug med andre alternativer.

Ser at Citroen kommer med en elektrisk C5 nå, som har økt 150mm i lengden og er 4,65m lang.
Den kan fåes med 680 km rekkevidde!! (WLTP). Starter på under 400.000 for en utgave med mindre batteri og 520km rekkevidde WLTP. Har og V2L. Toppeffekt lading 160kW....men med det store batteriet er det ikke sykt viktig med høyere ladefart.

Vel for Nordmenn som elsker awd så kommer ikke denne med den muligheten noe som er rart siden søster modell Peugeot 5008 skal ha mulighet for awd.

Desverre har Stellantis lagt opp til at Citroen skal være enklere, og så tror de vel at 4-hjulstrekk kun er interessant på "performance" biler. Mye likt på denne som på Peugeot 3008 og Opel Grandland.

Synd at STLA-medium platformen er såpass tung, samme vektproblem som ID bilene.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Electric cars in Norway

Sitat fra: Syklist på onsdag 30. april 2025, klokken 17:47
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 30. april 2025, klokken 13:48

Den kan fåes med 680 km rekkevidde!! (WLTP). Starter på under 400.000 for en utgave med mindre batteri og 520km rekkevidde WLTP. Har og V2L. Toppeffekt lading 160kW....men med det store batteriet er det ikke sykt viktig med høyere ladefart.

Desverre har Stellantis lagt opp til at Citroen skal være enklere, og så tror de vel at 4-hjulstrekk kun er interessant på "performance" biler. Mye likt på denne som på Peugeot 3008 og Opel Grandland.
Ja det er mye det samme, De er jo nesten støpt i samme pressa de bilene der  ;D

ToWalkOrDrive

Samtidig trodde jeg seter og fjøring var mye bedre på Citroën?
Tesla Model Y                         2021-

peby

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. april 2025, klokken 23:27Samtidig trodde jeg seter og fjøring var mye bedre på Citroën?
Fjæring er Citroën veldig flinke på, og det kan hende de har fått noe kompetanse fra Opel. De er gode på seter og lys.

Mangelen på firehjulstrekk var en strek i regningen, men får kjøpe kjetting da.
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

RJK

Sitat fra: peby på torsdag 01. mai 2025, klokken 00:16
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. april 2025, klokken 23:27Samtidig trodde jeg seter og fjøring var mye bedre på Citroën?
Fjæring er Citroën veldig flinke på, og det kan hende de har fått noe kompetanse fra Opel. De er gode på seter og lys.

Husker jeg vurderte leasing av en Citroen pga månedspris på 2995,- uten innskudd. Selger skrøt veldig av setene.

For min del fikk jeg j.vlig kink i ryggen av de setene, fordi det virket som de var bygd opp av et jernrør som bygde rammen for seteryggen, og den bøyla traff helt feil for min del, og ga meg vondt nede i korsryggen.

Returnerte bilen før mine tilmålte 2(eller var det 3) timer var utløpt, nettopp pga av at jeg fikk vondt i ryggen etter bare noe over en times kjøring. Han var desto mer stillfaren om de setene etter det, ihvertfall ovenfor meg!  8)

PS! Aldri opplevd noe slikt på en bil før eller siden...!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

esan

Rart å se hvor mange som glemmer sin integritet så snart Musk gir et godt tilbud på Tesla modeller..

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på torsdag 01. mai 2025, klokken 09:44

Husker jeg vurderte leasing av en Citroen pga månedspris på 2995,- uten innskudd. Selger skrøt veldig av setene.

For min del fikk jeg j.vlig kink i ryggen av de setene, fordi det virket som de var bygd opp av et jernrør som bygde rammen for seteryggen, og den bøyla traff helt feil for min del, og ga meg vondt nede i korsryggen.

Returnerte bilen før mine tilmålte 2(eller var det 3) timer var utløpt, nettopp pga av at jeg fikk vondt i ryggen etter bare noe over en times kjøring. Han var desto mer stillfaren om de setene etter det, ihvertfall ovenfor meg!  8)

Det er nok stor forskjell på modellene og. Dersom den bare kostet 3000 i måneden uten innskudd er det nok de enkleste setene i den bilen. 108.000 på 3 år er jo halvparten av hva en familiebil pleier å koste i leasing over 3 år. Men ser de mener de nye setene er kraftig forbedret, så kanskje de har hørt på deg  :)

Jeg prøvde en svær Peugeot for noen år siden, og da satt jeg en del dårligere enn i en Kia e-niro. Harde seter. Men noen trenger det og. Sånn sett er det jo bra om en modell har forskjellige typer seter å velge mellom.

Uansett synd de ikke har 4WD på C5'en.

Fra Citroën reklamen / pressemeldingen:
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Moderne Citroën i den størrelsen her har gode seter. Er man ute etter komfort så er det en interessant bil.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Electric cars in Norway

Mil etter mil gutta i dagens podcast analyserer Tesla sin null rente på TMY. Denne bør høres for alle Tesla interesserte  :+1:

https://www.finansavisen.no/podcast/mil-etter-mil

Oddaa

Sitat fra: daktari på torsdag 01. mai 2025, klokken 11:14Moderne Citroën i den størrelsen her har gode seter. Er man ute etter komfort så er det en interessant bil.
Bekreftes, har en -23 C5 Aircross som feriebil og setene med eljustering og massasje er svært gode. Fjæringen er også komfortabel og lydisoleringen god. Forventer at dette er enda bedre i en helt ny modell.
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 01. mai 2025, klokken 10:47
Sitat fra: RJK på torsdag 01. mai 2025, klokken 09:44

Det er nok stor forskjell på modellene og. Dersom den bare kostet 3000 i måneden uten innskudd er det nok de enkleste setene i den bilen. 108.000 på 3 år er jo halvparten av hva en familiebil pleier å koste i leasing over 3 år. Men ser de mener de nye setene er kraftig forbedret, så kanskje de har hørt på deg  :)

Jeg prøvde en svær Peugeot for noen år siden, og da satt jeg en del dårligere enn i en Kia e-niro. Harde seter. Men noen trenger det og. Sånn sett er det jo bra om en modell har forskjellige typer seter å velge mellom.

Uansett synd de ikke har 4WD på C5'en.

Fra Citroën reklamen / pressemeldingen:
Dette var vel en C3, den med de "putene" på dørene på siden. Kostet nok endel mer til vanlig, men de gikk ut med det jeg da anså som et kjempegodt tilbud, og som fin "ventepølse" til jeg kunne kjøpe meg elbil. Så tenker det var i 2016-2017.

Noe slikt som denne (bilde lånt fra finn.no):

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Merkelig at de ikke også lager en awd av c5 når de først har modellen?
De kunne da feks gått for den billig ev motoren som bmv nå legger seg på som ikke kan settes i revers  ;D litt som MG modellen som tapte i denne rettsaken

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA